Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikringstilbud - LR AWD

Startet av Majijus88, torsdag 03. januar 2019, klokken 12:00

« forrige - neste »

Jarv!s

Stemmer det at forsikring blir billigere hvis bilen er utstyrt med autopilot? Var noen som nevnte det for meg
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Autowinder

Sitat fra: Toalmar på mandag 14. januar 2019, klokken 12:52
Veldig bra, går ut i fra du informerer oss hvilket selskap dette gjelder når den tid kommer.

Jeg har forsikringene i if...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

Sitat fra: Jarv!s på mandag 14. januar 2019, klokken 13:44
Stemmer det at forsikring blir billigere hvis bilen er utstyrt med autopilot? Var noen som nevnte det for meg

Det avhenger nok av selskapet, og om det finnes eller at de selv har statistikk på at det utgjør en positiv forskjell i skadeutbetalingene. Det er det det går i, om vi kunder skal få fordel av det.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Jeronan

Sitat fra: Autowinder på mandag 14. januar 2019, klokken 12:15
Jeg har gjort en henvendelse til produktavdelingen i mitt forsikringsselskap og bedt om en revurdering av prissettingen på TM3, med henvisning til NHTSA's sikkerhetsrapporter. Prissammenligning avslører også at tilsvarende modeller; S75D og X75D, som har henholdsvis samme pris og 9% rimeligere på samme vilkår, til tross for at S75D og X75D har 41% og 52% høyere nypris. Så er det bare å håpe at de er seriøse nok til å se urimeligheten i det.

I said the same thing and they know. They give as explanation that it's a brandnew car and model and they have no statistics for it yet to set the proper price, so they place the price at the top end for the Model 3, until enough people start driving with it and they start gathering statistics to set a more accurate price in couple years.

Next to this, people buying a new Model S or X will face a steep increase in price as well and will pay more than we are paying now.
This is solely on Tesla, because it takes way too long to get hold of parts for repair and the cost of repair is also really high, that Model S / X are declared total loss much quicker than other cars.

So I think the real underlying reason are that Insurers are very wary of Tesla right now (because of current Model S and X statistics) and why they set the Insurance price of the Model 3 at the high end.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

versys

Tryg Bilekstra(dekker alt tenkelig og utenkelig, leiebil intil 31 dager ved skade)  16000km inkl. fører under 24, egenandel 2000kr. Pris 8700 pr år. Har 75%(6år)bonus.
Helt grei deal det synest jeg.
Prisen er for LR AWD

hgs

Eika, 40000 km, 75% bonus 4 år, 13000 for bil pluss. Egen garasje. Midt-Telemark.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Autowinder

Sitat fra: versys på tirsdag 15. januar 2019, klokken 21:43
Tryg Bilekstra(dekker alt tenkelig og utenkelig, leiebil intil 31 dager ved skade)  16000km inkl. fører under 24, egenandel 2000kr. Pris 8700 pr år. Har 75%(6år)bonus.
Helt grei deal det synest jeg.
Prisen er for LR AWD
Informasjonen har null verdi om du ikke sier hvor du bor. Oslo er mye dyrere enn Drangedal osv.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

versys

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 15. januar 2019, klokken 22:29
Sitat fra: versys på tirsdag 15. januar 2019, klokken 21:43
Tryg Bilekstra(dekker alt tenkelig og utenkelig, leiebil intil 31 dager ved skade)  16000km inkl. fører under 24, egenandel 2000kr. Pris 8700 pr år. Har 75%(6år)bonus.
Helt grei deal det synest jeg.
Prisen er for LR AWD
Informasjonen har null verdi om du ikke sier hvor du bor. Oslo er mye dyrere enn Drangedal osv.
Null verdi er vel å sette det litt på spissen.
Bor i regnbyen Bergen

Tom

Sitat fra: versys på tirsdag 15. januar 2019, klokken 22:33
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 15. januar 2019, klokken 22:29
Sitat fra: versys på tirsdag 15. januar 2019, klokken 21:43
Tryg Bilekstra(dekker alt tenkelig og utenkelig, leiebil intil 31 dager ved skade)  16000km inkl. fører under 24, egenandel 2000kr. Pris 8700 pr år. Har 75%(6år)bonus.
Helt grei deal det synest jeg.
Prisen er for LR AWD
Informasjonen har null verdi om du ikke sier hvor du bor. Oslo er mye dyrere enn Drangedal osv.
Null verdi er vel å sette det litt på spissen.
Bor i regnbyen Bergen
Haugesund samme setup 25000.. jeg er over 40... 

magnetic

#54
Sa opp kasko på dieselbilen 2010 modell , da jeg er en dyktig sjåfør hehehe og har råd å fikse den hvis det skulle noe utenkelig og det smeller. Gikk fra 7500kr med kasko til 5000kr kun ansvar.
La oss ta et hypotetisk regnestykke/senario og man velger kun ansvar forsikring. Så bør prisen på Tesla forsikringen bli ca. 2000kr siden på min dieselbil utgjør trafikkforsikrings avgiften 3000kr av disse 5000kr.
Har heller ikke sett noen statistikk på at Teslaer kræsjer noe mer enn snittet. Og leste nylig en artikkel hvor det var kun 2 døds ulykker forårsaket av El bil siden 2013, (tror eg det var).
Tviler og på at bmw i3 hadde mye høyere forsikring da den var lansert, pga, at forsikringselskapa ikke haddde data/statistikk på den.
I stedet for kasko+ (leie bil) Er det kanskje like billigt å ha en billig El bil som reserve, som er forsikret med minimal kjørelengde og ansvar forsikring og 0 i trafikkforsikring,  stående parat, når Teslaen er på verksted :-).
Det virker nesten som at forsikrings selskapa innbiller at Tesla eigere er over snittet bemidla, og øyner en melkeku haha.

"- Vi ser ingen betydelig forskjell i skadebildet mellom el- og bensin/diesel biler under ellers like forhold, sier informasjonssjef i Gjensidige, Bjarne Rysstad."

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/Q155Q/naa-blir-det-dyrere-aa-eie-elbil


Jeronan

#55
Sitat fra: magnetic på onsdag 16. januar 2019, klokken 00:25
Sa opp kasko på dieselbilen 2010 modell , da jeg er en dyktig sjåfør hehehe og har råd å fikse den hvis det skulle noe utenkelig og det smeller. Gikk fra 7500kr med kasko til 5000kr kun ansvar.
La oss ta et hypotetisk regnestykke/senario og man velger kun ansvar forsikring. Så bør prisen på Tesla forsikringen bli ca. 2000kr siden på min dieselbil utgjør trafikkforsikrings avgiften 3000kr av disse 5000kr.
Har heller ikke sett noen statistikk på at Teslaer kræsjer noe mer enn snittet. Og leste nylig en artikkel hvor det var kun 2 døds ulykker forårsaket av El bil siden 2013, (tror eg det var).
Tviler og på at bmw i3 hadde mye høyere forsikring da den var lansert, pga, at forsikringselskapa ikke haddde data/statistikk på den.
I stedet for kasko+ (leie bil) Er det kanskje like billigt å ha en billig El bil som reserve, som er forsikret med minimal kjørelengde og ansvar forsikring og 0 i trafikkforsikring,  stående parat, når Teslaen er på verksted :-).
Det virker nesten som at forsikrings selskapa innbiller at Tesla eigere er over snittet bemidla, og øyner en melkeku haha.

"- Vi ser ingen betydelig forskjell i skadebildet mellom el- og bensin/diesel biler under ellers like forhold, sier informasjonssjef i Gjensidige, Bjarne Rysstad."

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/Q155Q/naa-blir-det-dyrere-aa-eie-elbil

People do not need to die, before a car is declared total loss! And it's a current fact that sadly, Tesla is higher in the statistics at the moment.

This due to the fact that Model S and X make use of a lot Alluminum, which is much more expensive to repair.
To make matters worse, Tesla has no parts in stock and take ages for parts to arrive.
Even in the US the amount of complaints of long repair waits have sky rocketed the last year.
So even Tesla's that have been involved in just minor accidents end up waiting at the repair shop for months to be fixed!
All these people need to drive a rental car during the repair period, driving up the costs for Insurance companies.

This is the current problem and why it is now much more expensive to get an insurance for a Model S, X and 3.
It's not just the Model 3. People now buying a new Model S or X are also getting much higher price offers.  :(

In the meantime, our BMW i3 stays at a rock solid insurance price without any increases. So go figure.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

My2cents

IF Super 75% bonus 16000km i året - 9000,-

Autowinder

#57
Sitat fra: magnetic på onsdag 16. januar 2019, klokken 00:25
Sa opp kasko på dieselbilen 2010 modell , da jeg er en dyktig sjåfør hehehe og har råd å fikse den hvis det skulle noe utenkelig og det smeller. Gikk fra 7500kr med kasko til 5000kr kun ansvar.
La oss ta et hypotetisk regnestykke/senario og man velger kun ansvar forsikring. Så bør prisen på Tesla forsikringen bli ca. 2000kr siden på min dieselbil utgjør trafikkforsikrings avgiften 3000kr av disse 5000kr.
Har heller ikke sett noen statistikk på at Teslaer kræsjer noe mer enn snittet. Og leste nylig en artikkel hvor det var kun 2 døds ulykker forårsaket av El bil siden 2013, (tror eg det var).
Tviler og på at bmw i3 hadde mye høyere forsikring da den var lansert, pga, at forsikringselskapa ikke haddde data/statistikk på den.
I stedet for kasko+ (leie bil) Er det kanskje like billigt å ha en billig El bil som reserve, som er forsikret med minimal kjørelengde og ansvar forsikring og 0 i trafikkforsikring,  stående parat, når Teslaen er på verksted :-).
Det virker nesten som at forsikrings selskapa innbiller at Tesla eigere er over snittet bemidla, og øyner en melkeku haha.

"- Vi ser ingen betydelig forskjell i skadebildet mellom el- og bensin/diesel biler under ellers like forhold, sier informasjonssjef i Gjensidige, Bjarne Rysstad."

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/Q155Q/naa-blir-det-dyrere-aa-eie-elbil

Eh.. Det er vel Ansvars-, glass-, tyveri- og brannforsikringsbiten som utgjør 2000,- om veiavgiftsbiten koster 3000,- ?

Du sa jo opp Kaskoen og da er det som ofterst det over som gjenstår (evt. pluss en rimelig førerulykkesforsikring som de fleste har med).

Så kjører du en bil med verdi 150 000,- og den totalskades og du kunne fått den summen av forsikringsselskapet, må du nå kjøre mer enn 60 år skadefritt for å tjene på dette i en slik situasjon (150000/2500=60). Derimot, om du er så heldig at det bare blir småskader, er jo bildet annerledes for deg, men poenget er jo at det vet man aldri.

Ut over det er jeg enig med deg i det øvrige.

Jeg er ikke i tvil om at jeg hadde betalt for kasko i dette tilfellet ;o)

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

Sitat fra: My2cents på onsdag 16. januar 2019, klokken 08:33
IF Super 75% bonus 16000km i året - 9000,-

Bosted? Egenandel? Og kjører noen under 24 års alder bilen?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Reflektor

Sitat fra: Jeronan på onsdag 16. januar 2019, klokken 08:06
Sitat fra: magnetic på onsdag 16. januar 2019, klokken 00:25
Sa opp kasko på dieselbilen 2010 modell , da jeg er en dyktig sjåfør hehehe og har råd å fikse den hvis det skulle noe utenkelig og det smeller. Gikk fra 7500kr med kasko til 5000kr kun ansvar.
La oss ta et hypotetisk regnestykke/senario og man velger kun ansvar forsikring. Så bør prisen på Tesla forsikringen bli ca. 2000kr siden på min dieselbil utgjør trafikkforsikrings avgiften 3000kr av disse 5000kr.
Har heller ikke sett noen statistikk på at Teslaer kræsjer noe mer enn snittet. Og leste nylig en artikkel hvor det var kun 2 døds ulykker forårsaket av El bil siden 2013, (tror eg det var).
Tviler og på at bmw i3 hadde mye høyere forsikring da den var lansert, pga, at forsikringselskapa ikke haddde data/statistikk på den.
I stedet for kasko+ (leie bil) Er det kanskje like billigt å ha en billig El bil som reserve, som er forsikret med minimal kjørelengde og ansvar forsikring og 0 i trafikkforsikring,  stående parat, når Teslaen er på verksted :-).
Det virker nesten som at forsikrings selskapa innbiller at Tesla eigere er over snittet bemidla, og øyner en melkeku haha.

"- Vi ser ingen betydelig forskjell i skadebildet mellom el- og bensin/diesel biler under ellers like forhold, sier informasjonssjef i Gjensidige, Bjarne Rysstad."

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/Q155Q/naa-blir-det-dyrere-aa-eie-elbil

People do not need to die, before a car is declared total loss! And it's a current fact that sadly, Tesla is higher in the statistics at the moment.

This due to the fact that Model S and X make use of a lot Alluminum, which is much more expensive to repair.
To make matters worse, Tesla has no parts in stock and take ages for parts to arrive.
Even in the US the amount of complaints of long repair waits have sky rocketed the last year.
So even Tesla's that have been involved in just minor accidents end up waiting at the repair shop for months to be fixed!
All these people need to drive a rental car during the repair period, driving up the costs for Insurance companies.

This is the current problem and why it is now much more expensive to get an insurance for a Model S, X and 3.
It's not just the Model 3. People now buying a new Model S or X are also getting much higher price offers.  :(

In the meantime, our BMW i3 stays at a rock solid insurance price without any increases. So go figure.

Ser du har nevnt dette med leiebil flere ganger. Vi har andre biler vi kan bruke så trenger ikke leiebil. Blir ikke spesielt mye billigere av den grunn. Det burde det vel vært om det er det som trekker opp prisene?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA