Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikringstilbud - LR AWD

Startet av Majijus88, torsdag 03. januar 2019, klokken 12:00

« forrige - neste »

Larsi89

Fikk tilbud fra Codan gjennom InsureMyTesla, 8700,- 75%5år 12000km egen tomt kasko pluss.

Har pensjon i KLP og fikk pris på 5300,- med samme betingelser.



Sent from my iPhone using Tapatalk

bakskj

Det kan kanskje for noen som skal ha lang kjørelengde og får veldig høy pris på forsikringen av Model3 lønne seg å sette lav kjørelengde, f.eks 8000 km og så bytte forsikringsselskap når det nærmer seg 8000km? Eller er dette imot noen vilkår noe sted?
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

Jeronan

Sitat fra: bakskj på onsdag 09. januar 2019, klokken 12:30
Det kan kanskje for noen som skal ha lang kjørelengde og får veldig høy pris på forsikringen av Model3 lønne seg å sette lav kjørelengde, f.eks 8000 km og så bytte forsikringsselskap når det nærmer seg 8000km? Eller er dette imot noen vilkår noe sted?

That strategy doesn't work anymore.

The insurance prices for new Model S and X owners have also gone up a lot.

The core problem lies with Tesla and them unable to deliver parts fast enough for repairs. People often have to wait anywhere from 2 to 6 months or even longer in some extreme cases, before they got the car back.
Having people drive around in Rental cars for months is an expensive affair.
This pushes Tesla up in the statistics of expensive repairs and being declared total loss much quicker compared to other brands.
The end result is bad for us as owners, as it drives the Insurance prices up.  :(

This is the reason why the insurance for a Model 3 is priced so high at the moment, since Insurance Companies are wary, don't have the statistics yet for the Model 3 and as such puts the price at the higher end.

If things go much better with the Model 3 (faster parts, cheaper repairs, less crashes and total losses, etc), then prices will come down later on.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Thob

Det er helt riktig som forrige person skriver ang grunn for høy premie. Jeg jobber selv i forsikringsselskap med bilskade, og kan bekrefte dette. De fleste selskap har nok frem til nå tapt penger på å ha Tesla- biler forsikret, pga høy skaderatio, dyre reparasjoner og enormt lang reparasjonstid, i tillegg til krevende kunder i mange tilfeller. Så selskapene tar alle disse erfaringene med når de nå prissetter model 3.

Lynkjapp

Sitat fra: Thob på onsdag 09. januar 2019, klokken 13:32
[...] i tillegg til krevende kunder i mange tilfeller.
Men, men, men... Det er jo hele poenget med Model 3, at det er den første Tesla-modellen som ikke blir kjøpt av kødder! :D

hemi

Hatt P85D før, så føler jeg er litt i kødd kategorien.

Forøvrig kosta den 3x av v8 sommerbeistet mitt å forsikre uten at jeg helt forstod det. så kul var den ikke.

finbor

Sitat fra: Larsi89 på onsdag 09. januar 2019, klokken 11:10
Fikk tilbud fra Codan gjennom InsureMyTesla, 8700,- 75%5år 12000km egen tomt kasko pluss.

Har pensjon i KLP og fikk pris på 5300,- med samme betingelser.



Sent from my iPhone using Tapatalk

hgs

Pass på at forsikringsselskapet ikke inkluderer trafikkforsikringsavgift i prisen om du må sjekke med en kundebehandler - siden regnr ikke ligger inne er det ikke alle som har systemer som automatisk snapper opp at dette er en elbil. 
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

bakskj

Sitat fra: Jeronan på onsdag 09. januar 2019, klokken 13:14
Det kan kanskje for noen som skal ha lang kjørelengde og får veldig høy pris på forsikringen av Model3 lønne seg å sette lav kjørelengde, f.eks 8000 km og så bytte forsikringsselskap når det nærmer seg 8000km? Eller er dette imot noen vilkår noe sted?


That strategy doesn't work anymore.


How does it not work anymore? Are we not allowed to change companies in a year?
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

Spinner

Sitat fra: bakskj på fredag 11. januar 2019, klokken 12:34How does it not work anymore? Are we not allowed to change companies in a year?
Vil tippe selskapene bruker siste offisielle avleste kmstand (enten 0 hvis bilen er relativt ny, eller avlest på eu kontroll etc) sammen med hvilken kjørelengde man har hatt tidligere til å regne seg fram til hvor langt du kan kjøre for inneværende periode.

geear

Sitat fra: olavxxx på mandag 07. januar 2019, klokken 12:21
Jeg ser Jaguar reklamerer med inkludert forsikring, ikke at jeg skal forvente dette av Tesla, men kanskje Tesla burde samarbeidet med et firma? Litt som at et fagforbund får gode deals, bør jo en bilprodusent også få det.
Litt som dette du tenker på?

https://www.tesla.com/no_NO/support/insuremytesla

Lynkjapp

Sitat fra: gr på fredag 11. januar 2019, klokken 13:28
Litt som dette du tenker på?

https://www.tesla.com/no_NO/support/insuremytesla
Siden mange legger ut hva de får i premie uten å skrive nok om hvor de bor og andre detaljer så hadde følgende vært interessant:

1. Ta en ringerunde til forskjellige selskaper akkurat som mange allerede har gjort.
2. Fyll ut formularet på insuremytesla og sjekk prisen.
3. Rapporter i denne tråden om insuremytesla ble dyrere eller billigere enn det beste tilbudet du fikk og fra hvilket selskap du fikk det.

Hvis man gjør en slik sammenligning så blir det mer allmenngyldig. Den som bor i leilighet i Oslo med gateparkering har liten nytte av å vite hva det koster å ha bilen i egen garasje i enebolig på et mindre sted. Derimot kan det være nyttig å se om gjennomgående mange rapporterer om ett selskap som var billigere enn de andre.

Autowinder

Jeg har gjort en henvendelse til produktavdelingen i mitt forsikringsselskap og bedt om en revurdering av prissettingen på TM3, med henvisning til NHTSA's sikkerhetsrapporter. Prissammenligning avslører også at tilsvarende modeller; S75D og X75D, som har henholdsvis samme pris og 9% rimeligere på samme vilkår, til tross for at S75D og X75D har 41% og 52% høyere nypris. Så er det bare å håpe at de er seriøse nok til å se urimeligheten i det.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Toalmar

Sitat fra: Autowinder på mandag 14. januar 2019, klokken 12:15
Jeg har gjort en henvendelse til produktavdelingen i mitt forsikringsselskap og bedt om en revurdering av prissettingen på TM3, med henvisning til NHTSA's sikkerhetsrapporter.
Veldig bra, går ut i fra du informerer oss hvilket selskap dette gjelder når den tid kommer.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Har selv undersøkt priser noen steder, deriblant der jeg har alle forsikringer i dag.
Det billigste jeg har kommet over så langt er KLP som det også skrives om i post #31.

Jag synes forsikringsprisen er stiv for en TM3 i forhold til min BMW I3.
forsikringspremien er dobbelt så dyr faktisk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA