Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikringstilbud - LR AWD

Startet av Majijus88, torsdag 03. januar 2019, klokken 12:00

« forrige - neste »

olavxxx

Sitat fra: z4rd på søndag 06. januar 2019, klokken 11:27
Spørs jo når X-en ble forsikret. Har vært prisendringer i markedet for dyrere elbiler.
Det er litt under 1 år siden at prisene gikk opp jevnt. Jeg fikk heldigvis forsikret litt før dette og fikk en meget god utgangspris på kr 6200,- pr år, for 16 000km. Senere har jeg justert opp til 20 000km og fornyet forsikringen nå 1.1.2019 og betaler totalt kr 7000,- pr år for X75.
Vil bare anbefale å sjekke andre selskaper. Min erfaring er at det ikke nødvendigvis blir billigst der man har flest forsikringer.
Jeg kommer uansett til å skvise litt på selskapene, siden jeg kan dra med meg enebolig, reise, 2 x biler+++ (så de har de gjerne litt mer å gå på). I tillegg har jeg 4. år 75%, eller er vel på 5. år 75% dette året. Parkering i garasje osv., samt lav km kjøring (kjørte 10700km siste 12 mnd). Ingen førere under 34 osv. jeg kan krysse av på alle de tingene som drar ned :P

Så håper jeg finner noen som gir m3perf på 7k eller lavere i året., mener jeg hadde ca 7500 på x75d med best-forsikringen. Men jeg ser jo DnB på RWD LR (som ikke fins i Norge) skulle ha ca 8000...

Så hvis de skal ha mer enn 8000kr, flytter jeg alle forsikringer osv vekk fra DnB :-P (Teslaen er jo det dyreste jeg har av forsikringer, billigere å forsikre enebolig).

najtrox

Av det jeg har sjekket for meg er det TOCN CoverClub som er rimeligst med:
30 år, 75% (1. år), 12 000km, 6000 egenandel, felles garasje, oslo - ble vel 7500 ca.

Synes bilen virker noe dyr å forsikre da flere har både S og X billigere enn dette. Kanskje går de ned noe litt nærmere levering?

Solheim

TOCN CoverClub er rimeligst for meg også, 8020,-
Stord, 75%, 16000 km, egen tomt, 25 år

HermanGatevold

Ingen som har hørt med Tribe eller Frende?

N0ya

Frende skulle ha 7.500,- 75% Bonus, 12K km, 4K EA, egen garasje, sandnes
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Jeronan

#20
Sitat fra: najtrox på mandag 07. januar 2019, klokken 00:22
Av det jeg har sjekket for meg er det TOCN CoverClub som er rimeligst med:
30 år, 75% (1. år), 12 000km, 6000 egenandel, felles garasje, oslo - ble vel 7500 ca.

Synes bilen virker noe dyr å forsikre da flere har både S og X billigere enn dette. Kanskje går de ned noe litt nærmere levering?

I just called IF, as we were maybe considering downgrading from Model S 75D to a Model 3 LR AWD, but the same insurance will be almost 2000 NOK more expensive per year for the Model 3!  :o
They say it's because it's a new car and model and they lack statistics data and that insurance prices will be much higher the first couple years, until they have gathered enough statistics to set a more accurate price.

So for now it will make absolutely no sense for us to downgrade, since we loose free Supercharging and insurance will be even more expensive.  :(  At least if the insurance would have been a lot cheaper, since the car is over 200k NOK lower in price, a lot smaller in size and cheaper to repair (steel opposed to alluminium).. it would have been beneficial.

So I guess, for now, we will sticking to our Model S.  ::)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

olavxxx

Jeg ser Jaguar reklamerer med inkludert forsikring, ikke at jeg skal forvente dette av Tesla, men kanskje Tesla burde samarbeidet med et firma? Litt som at et fagforbund får gode deals, bør jo en bilprodusent også få det.

Toalmar

Har alle mine forsikringer i Sparebank1 som er LOfavør sin representant. Prisnivået der er hyggelig så langt i hvet fall.
Fikk oppsett på TM3, 20' km, full bonus, garasje, egenandel kr 3.000,- Årspremie kr 8.924,-
Må si jeg synes det er svært drøyt, da de tar kr 3.777,- for min I3 med samme betingelser
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

gruffalo

Jeg fikk 7300 ca på sparebank 1, med 16.000 km. Betaler ca 3000 i dag for e-golf. Så jeg synes også det er litt mye.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

Karma

Min Model 3 blir min første bil noensinne.
Er 35 år, og har fått følgende tilbud:

•   Storebrand/Elbilforeningen
Bonus 50% - 8000 km – 6000 egenandel – 12 456 kr - Type forsikring: "Super"

•   DnB
Bonus 50% - 8000 km – 6000 egenandel – 13 236 kr - Type forsikring: "Kasko best"

Hva tenker dere om disse tilbudene for en ny sjåfør som meg? Er det alt for dyrt?
Og hvordan skaffer man tilbud fra TOCN dersom man ikke er medlem?

anrefsah

Jeg sjekket pris på TOCN sin side på 8890,- for 25000km.
https://www.tocn.no/coverclub

Forsikringsselskapet jeg bruker i dag skulle ha 16000,-

Begrunnelsen for den høye prisen var:
"Noe av grunnen er at når man har høy kjørelengde så øker sjansen for glassdekning. Vi sliter fælt med bytte av ruter da Tesla rutene har en svært høy pris for oss. Det er flere grunner også, og noe er at vi har ekstrem høy skadeprosent på tesla – over 100%

I motsetning til andre biler som ligger på rett under 70%"

Forhåpentligvis blir det billigere etterhvert dersom folk kjører pent og har mindre skader.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Karma

#26
Jøss!

Fikk det til nå!
Da kommer jeg ned på 6539(!) i året  :o

Det var da voldsom forskjell...

edit: ser at de ikke opererer med bonusordning.
"TOCN CoverClub har fjernet bonus som element i forsikringen, og tilbyr i stedet en progressiv egenandel som dobles etter hver skade. Det betyr ingen bonustap. Etter 36 måneder blir egenandelen tilbakestilt til kr 6.000."

Springdale

Sitat fra: Karma på tirsdag 08. januar 2019, klokken 20:15
Jøss!

Fikk det til nå!
Da kommer jeg ned på 6539(!) i året  :o

Det var da voldsom forskjell...

edit: den sier jo dog ingenting om bonus da

TOCN har ikke bonus som de andre, istedet vil egenandelen vil stige for hver skade som jeg forstår det. Er i lignede situasjon som deg, etter en parkeringsskade på min nåværende e-Up har jeg lavere bonus enn jeg burde ha, og IF skal ha ca. 14k per år.

(Super, 50% bonus p.t., 12000 km, felles garasje)

Handyman

Frende på Sørlandet, LR AWD
20 000km,  Full kasko, Leiebil, Alle førere over 24 år, Garasje, Gjenfinningsystem, 75% bonus mer enn 3år
6500,- med 6000 i egenandel, +8000,- i egenandel ved skade om fører er under 24 år
6900,- med 4000 i egenandel, +8000,- i egenandel ved skade om fører er under 24 år   
8500,- på år med fører under 24 år
Har de fleste forsikringene samlet der.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Virelli

Noen som har erfaring med TOCN sin forsikring? Den er klart billigst av de forsikringene jeg har funnet til nå med 7655,- i året.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA