Vindusvisker anbefalinger kvalitet

Startet av magnusr, tor 03. jan 2019, kl. 11:44

« forrige - neste »

magnusr

Fikk levert en i3 i August som jeg vel har kjørt ca 3500 km. Vindusviskerne lager allerede litt ulyd. Akkurat som de har blitt tørre. Noen andre som har merket at disse kanskje er av dårligere kvalitet? Noen anbefalinger her? Kanskje kjøpe en variant rett fra Bosch?

Trond.m

Det samme har jeg registrert på en helt ny i3. Viskere og spyler er faktisk en av få områder hvor jeg føler at i3 er svak. Kanskje det er rester av voks på frontruten som skaper problemet. Tenkte å ta en grundig vindusvask for å se om det bedrer seg. Et annet problem er at is og snø fryser nederst på vinduet når det er kaldt, og varme / defroster klarer ikke å tine det ved temperatur under 6-7 kuldegrader. Selv en 3 timer lang tur med klimaanlegg på 21 grader og tidvis bruk av defroster funksjon var nok til å tine all isen nederst på vinduet. I tillegg til at det gir litt redusert sikt, så skaper det også en del knirking / knitring som kan være irriterende. Men dette er bare et problem når bilen står parkert utendørs om vinteren, og dette er kanskje en utfordring også for andre biler.

Dede

Vindusviskere tar dårlig på min Nye 120ah.  De visker bare delvis rent - halve ruta ser fortsatt ikke ut selv med mengder av spylervæske.
Er det noe poeng å dra innom Bavaria og be dem justere på viskerne? 

espenw

Sitat fra: Dede på tor 03. jan 2019, kl. 13:08
Vindusviskere tar dårlig på min Nye 120ah.  De visker bare delvis rent - halve ruta ser fortsatt ikke ut selv med mengder av spylervæske.
Er det noe poeng å dra innom Bavaria og be dem justere på viskerne? 

Kan justere dysene selv, på undersiden av panseret. Tror de som default står relativt langt "ned".

SveinJ

Sitat fra: magnusr på tor 03. jan 2019, kl. 11:44
Fikk levert en i3 i August som jeg vel har kjørt ca 3500 km. Vindusviskerne lager allerede litt ulyd. Akkurat som de har blitt tørre. Noen andre som har merket at disse kanskje er av dårligere kvalitet? Noen anbefalinger her? Kanskje kjøpe en variant rett fra Bosch?

samme hadde jeg på første settet på min, skiftet til nye Bosch i høst og da forsvant lyden. Vet ikke hva som forårsaket ulyden...
2021 VW i.d4 Max Honey yellow,
2025 VW ID.4 4-Motion Excl. Costa Azul

magnusr

Takker. Har du vare nr på det bosch settet du kjøpte?

Sitat fra: SveinJ på tor 03. jan 2019, kl. 17:14
Sitat fra: magnusr på tor 03. jan 2019, kl. 11:44

samme hadde jeg på første settet på min, skiftet til nye Bosch i høst og da forsvant lyden. Vet ikke hva som forårsaket ulyden...

1317142119

Hadde mine originale i nesten ett år før det ble nødvendig å bytte dem. Kjøpte disse (tror det var Bosch) hos Mekonomen: https://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/viskerblad-og-spyl/viskerblad/viskerblad-flatblade-sett-ps864a25-A103Sno

Orbit

Kjører også med Bosch AeroTwin, fungerer vel så bra som de originale. Settet til i3 heter A103S hos Bosch (700mm + 530mm). De er ørlite lengre enn de orginale, men uten å gå utenfor ruten.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Torodd Stangeland

Bestilte nettopp på wipernet.no
349,- for settet med Bosch-blader. Gratis frakt.
Nesten for godt til å være sant
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

Klykken

Styr unna Biltema-viskere i alle fall!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Ingeniøren

Sitat fra: Klykken på tor 03. jan 2019, kl. 23:11
Styr unna Biltema-viskere i alle fall!

Ikke enig. Har ikke skiftet på BMW'n enda, men på tidligere biler fungerte det minst like bra som Bosch mm. Motor har vel og testet dette med OK resultat for Biltema....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og integrerte solceller på taket

Klykken

Jeg hadde biltemapussere på i3en, og det er bingo om det fungerer eller ikke. Den lengste er ikke stiv nok og du vil få steder på ruta hvor vann ikke er visket vekk. Gjerne midt på eller på toppen. Og noen av de hopper på ruta. Kjøpte tre sett før jeg gav opp og gikk tilbake til bosch. Der ble det bra på første forsøk. Det ble aldri bra nok med biltema!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

pberg

Hvis bilen er nesten helt ny ville jeg tatt dette med BMW... Greit nok at viskere er slitedeler, men under et halvt år? Det er for dårlig.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Ferry

Sitat fra: Klykken på fre 04. jan 2019, kl. 08:16
Jeg hadde biltemapussere på i3en, og det er bingo om det fungerer eller ikke.

Det er min erfaring også. Noen har vært veldig bra, andre elendige. Tipper det kommer an på hvem som selger billig gummi når de kjøper inn til produksjonen. Er du uheldig så var det Tom Peng Pong som hadde smeltet om gamle bildekk den uka.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA