Service

Startet av blackleaf1, onsdag 02. januar 2019, klokken 13:40

« forrige - neste »

blackleaf1

Hei, har noen hatt service på sin nye Leaf enda? Priser ?
Atle
Lindås

Pneg

Fikk for ett år tid siden når jeg skrev kontrakt tilbud om pakke. årlig service i 3år til 9000 på BNH. Syntes ikke det var spesiellt interessant.. spesiellt når de sa at servicen er personlig og ikke følger bilen om man selger..
Dette er et aktuelt spørsmål nå når det snakkes om behov for software oppdateringer.. som man sikkert kun får hos Nissan i forbindelse med service..
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Ivers68

Hadde service i desember. Kostet kr 3459.

Joltus

I desember allerede? Pga km det da?

blackleaf1

Fått pris på 3600,-, skal ha ved 30000km eller 1 år.
Atle
Lindås

erikhje

Noen som vet hvor man bør kjøpe kupefilter? Det er vel eneste som skal skiftes på første service.


e-rush

Sitat fra: Pneg på onsdag 02. januar 2019, klokken 18:23
Fikk for ett år tid siden når jeg skrev kontrakt tilbud om pakke. årlig service i 3år til 9000 på BNH. Syntes ikke det var spesiellt interessant.. spesiellt når de sa at servicen er personlig og ikke følger bilen om man selger..
Dette er et aktuelt spørsmål nå når det snakkes om behov for software oppdateringer.. som man sikkert kun får hos Nissan i forbindelse med service..

Jeg kjøpte brukt, og fikk overført serviceavtalen fra opprinnelige eier til meg - fikk bekreftelse skriflig også. Nå er det tid for service, så da får jeg se om de plutselig tar en helomvending.

Liten digresjon, men har noen tatt Premium Bilpleie sammen med service? Erfaringer?

Sele

Sitat fra: Pneg på onsdag 02. januar 2019, klokken 18:23
Fikk for ett år tid siden når jeg skrev kontrakt tilbud om pakke. årlig service i 3år til 9000 på BNH. Syntes ikke det var spesiellt interessant.. spesiellt når de sa at servicen er personlig og ikke følger bilen om man selger..
Dette er et aktuelt spørsmål nå når det snakkes om behov for software oppdateringer.. som man sikkert kun får hos Nissan i forbindelse med service..

En serviceavtale bør følge bil og ikke person når avtalen er betalt. Dette må være feil informasjon.

Dette er hva BMW sier om serviceavtale:
Går kravet på ytelser over til den nye eieren når bilen selges?

Ja, avtalen er knyttet til bilen. Derfor kan den også brukes av nye eiere innenfor rammen av den fastsatte kjørelengden/tidsperioden.

Pneg



Sv: Serviceavtale ved videresalg
« Svar #3 på: onsdag 06. juni 2018, klokken 09:06 »
Sitat
Tok meg tid å leste igjennom vilkårene, og grunnen til at jeg avslå avtalen var nettopp denne grunnen. Avtalen følger ikke bilen.

Sitat
4.4 Opphør ved stillstand og eierskifte m.m.
Endelig stillstand, salg, fremleie, kondemnering eller
bortkommet kjøretøy går ut av avtalen.

5. MISLIGHOLD
Serviceyteren kan si opp avtalen med umiddelbar virkning
dersom Kunden vesentlig misligholder sine forpliktelser under
denne BNH Serviceavtale Hvit. Som vesentlig mislighold anses
blant annet:
a) Kjøretøyet skiftet eier.
b) Forsøk på å få dekket mer enn avtalen omfatter.
Ved vesentlig mislighold av en avtale kan samtlige avtaler i ett
kundeforhold sies opp.
Oppsigelse grunnet mislighold gjelder fra den dato misligholdet
oppstod eller ved det verkstedbesøk dette blir oppdaget, Utført
arbeid på denne dag eller etter dette vil ikke dekkes av avtalen,
men bli fakturert kunde.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Pneg

Sitat fra: Pneg på søndag 06. januar 2019, klokken 17:47


Sv: Serviceavtale ved videresalg
« Svar #3 på: onsdag 06. juni 2018, klokken 09:06 »
Sitat
Tok meg tid å leste igjennom vilkårene, og grunnen til at jeg avslå avtalen var nettopp denne grunnen. Avtalen følger ikke bilen.

Sitat
4.4 Opphør ved stillstand og eierskifte m.m.
Endelig stillstand, salg, fremleie, kondemnering eller
bortkommet kjøretøy går ut av avtalen.

5. MISLIGHOLD
Serviceyteren kan si opp avtalen med umiddelbar virkning
dersom Kunden vesentlig misligholder sine forpliktelser under
denne BNH Serviceavtale Hvit. Som vesentlig mislighold anses
blant annet:
a) Kjøretøyet skiftet eier.
b) Forsøk på å få dekket mer enn avtalen omfatter.
Ved vesentlig mislighold av en avtale kan samtlige avtaler i ett
kundeforhold sies opp.
Oppsigelse grunnet mislighold gjelder fra den dato misligholdet
oppstod eller ved det verkstedbesøk dette blir oppdaget, Utført
arbeid på denne dag eller etter dette vil ikke dekkes av avtalen,
men bli fakturert kunde.

Forsøkte og linke til tråden.. men det ble kopi.. jeg fikk også samme beskjeden om at den var personlig. Uaktuelt for min del da min LE er en ventepølse :)
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Sele

Det er rett og slett en skammelig avtale. Kan ikke tilby kunder slikt.

arthur

Salg av bilen anses som vesentlig mislighold av en avtale? Ja, ja, ikke hvordan jeg bruker ordet "mislighold", men de har sikkert jusen på sin side.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Helge82

Varsler bilen selv om service i god tid?

lxm

Du kan sette opp km-varsling, men ikke varsling på tid. Dvs, hvis du ikke er i nærheten av å kjøre 30000 km i året, får du ikke varsling.
Tesla Model 3 Standard Range Plus 2021
Melhus, Sør-Trøndelag

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA