Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har fungerende app?

Startet av Citroel, søndag 30. desember 2018, klokken 23:07

« forrige - neste »

Citroel

Får den ikke til å oppdatere ladestatus og heller ikke startet forvarming. Android.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

2014 Leaf Accenta, norsk.
1983 Suzuki GS1100G
1978 Citroën GS Club Break
1969 Citroën ID19

JBS

Der er en Pop Up i Nissan app, som fortæller at de arbejder på div fejl, som de håber at få løst hurtigst muligt..
Det har været muligt at starte varmen med app, men får ingen svar tilbage.
Det er nu ikke muligt længere
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Supermario

e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

JBS

Så er der hul igennem Nissans egen app.
Desværre ser det ud til at Leaf Manager er slut for denne gang
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Lassi

Alt fungerer foruten ladestatus. Android.

JBS

Sitat fra: Lassi på onsdag 02. januar 2019, klokken 13:21
Alt fungerer foruten ladestatus. Android.
Har du husket at logge af og logget på igen ?
Den fejl er der jo forsat, så ladestatus kommer først når man har gjort det.
Virker fint for mig.
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Trekkoppbil

Jeg har ikke prøvd så mange apper.

Av de jeg har prøvd, så synes jeg Leaf Spy Pro er den som gir nyttig og oversiktelig info. Det kan være litt bingo når man får den til å fungere. Det varerier mye fra elm327 dongle til en annen, hvor bra det fungerer, og det er forskjell fra Andoid enhet til Android-enhet.

I helga prøvde jeg å teste ut OVMS.

Den har et webbasert dashboard:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Her er det visere på skalaer.  Personlig synes jeg denne typen grafikk gir unøyaktig info som er vanskelig å lese, og man får ikke fram det som er viktig når man er på tur. Hadde man hatt klare siffre som i Leaf Spy, så ville det vært noe helt annet.

Det var også ei webbasert statusside hvor man kunne lese av en del info, og starte og stoppe lading mm. Start og stopp av lading fikk jeg ikke til å fungere, men jeg fikk opp en del info ellers.

Jeg prøvde også en app fra ovms. Man finner screenshots på nettet:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Appen kommuniserer ikke direkte med bilen, med via en server i mellom. Jeg prøvde en server i Tyskland, men jeg klarte ikke å kople meg opp. Det er mulig det er meninga at man skal bruke andre tjenere i stedet, og kanskje en i Hong Kong vil virke.
I appen kom det fram demonstasjonsbilder. Her var det noe uinterresant grafikk med bilde av en Tesla Roadster, og noen siffre som var for små til å leses.

Man kan også få fram webbasert info fra tjeneren i Tyskland. Men her var det problemer med å også få bilen til å koble seg til tjeneren.  Det kom stadig feilmedlinger om autentseringsproblemer på klienten, men på serveren såg det ut til å ha vært vellykka pålogginger, men uten at noe særlig info var lasta opp.
Jeg har sett at appen har fått gode tilbakemeldinger fra andre.

Ellers er det et cli-grensesnitt der man f.eks kan ta ssh fra pc i stua, eller via uart over usb, og man har tilgang til mange funksjoner. Som å loggføre canbusmeldinger, og det var kommandoer for garasjeportåpneren, for oss som har usa-biler med homelink.

Konklusjonen er at systemet ser ut til å gi ganske mange muligheter til den som vil utvikle det videre.  Hvis man f.eks vil lage ett nytt og bedre dashboard, og funksjoner til å fjenstyre og programmere bilen. Det er tidkrevende å sette opp. Til syvende og sist er det et morsomt konsept å prøve ut, men det virker litt uferdig. Jeg har bare prøvd på Leaf. Det er mulig det fungerer bedre på andre biler, og for den som tar seg bedre tid til å få det til å fungere.

slartibartfast

Får skrudd på ACen, men får ikke opp batterinivå  ::)

Andre som fremdeles har problemer, eller gjelder det bare meg?

Bil2

Har ikke fungert på godt over en uke for min Nissan 2011. Har også en Leaf 2018 - den har de ennå ikke klart å få på nett. Sendes stadig oppover i systemet ( ifølge kundeservice - som ikke får fikset feilen). Ingen av bilene lar seg forvarme via app altså.
Oslo
Skoda enyaq  IV 80x juli 2023
Kobberfarget Leaf 2018 40 kWh
Blå Leaf 10.02.2012. Solgt

pilt

Sitat fra: slartibartfast på torsdag 03. januar 2019, klokken 15:40Andre som fremdeles har problemer, eller gjelder det bare meg?
Har ikke fungert siden 25.12.2018 for meg. Den siste tiden før det virket den bare på Japan/Asia serveren. Den hoppet stadig tilbake til Europa så jeg måtte bytte tilbake igjen, men den virket i hvert fall. Nå er det dødt. Har versjon 2.47
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Powerflux

Har versjon V3.2.0
Har vært offfline siden julaften....dette suger episk :-1: :-1:
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

daggad

På min 2011 har det ikke virket siden ca 2013  ;D
Er det slik at man må abonnere på denne tjenesten på de gamle bilene ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

vangli

Dette er tullete. Leaf Manager klarer ofte, men uke alltid, å starte både lading og varme, men umulig å få status. Det pussige er at Nissan Connect av til viser status, men så feiler den på lading og varme, men virker noen få ganger.

Mvh Bent
Leaf eier fra 24/1-2012

dissern

Sitat fra: daggad på lørdag 05. januar 2019, klokken 00:40
På min 2011 har det ikke virket siden ca 2013  ;D
Er det slik at man må abonnere på denne tjenesten på de gamle bilene ?

Har selv en Leaf fra 2011 hvor tilkobling via app stort sett har fungert helt frem til juletider nylig da deg sluttet å virke og ikke har virket siden. Det skal
sies at jeg gjennom årene har måtte reinstallere app (iOS) flere ganger og logge inn på nytt.
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA