Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 perf - forsikring

Startet av olavxxx, tirsdag 18. desember 2018, klokken 10:30

« forrige - neste »

olavxxx

Har folk fått priser noen steder? DnB har ikke ikke awd eller perf.

pets

Jeg har fått tilbud fra DnB, med AWD ... måtte snakke med en rådgiver for å få tilbud. De har ikke lagt inn AWD i systemet enda.

Klykken

Frende og Tribe er de som blir hyppigst brukt på S og X.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Elbilforsikringen til Storebrand har Model 3 awd inne, men ikke preformance

elbil

Det er tydelig at forsikringsselskapene ennå ikke har full oversikt over Tesla 3. I forbindelse med at jeg har en gjennomgang av alle forsikringene mine har jeg også prøvd å undersøke hva det vil koste å forsikre den blå AWD med 18 tommers hjul som jeg har bestilt, og som jeg håper å få levert utpå våren engang.
Tryg kunne ikke gi meg svar på hva kaskoforsikring hos dem vil komme til å koste.
Da jeg har flere biler som jeg deler kjørelengde på har jeg ikke beregnet å kjøre mer enn 12000kilometer det første året. Jeg legger inn en egenandel på 6000 kr. Og har 75% bonus.
Ut fra dette antydet If i dag at jeg kunne regne med en årlig forsikring på ca. 6000kr. I året.
Har ikke fått tilbakemelding fra Gjensidige på dette nå, men regner med å høre fra dem i morgen. Veteranbiler vår som nå er forsikret i Water Circles vil uansett bli overført til If som er regnet for det beste selskapet for veteranbiler.
Uansett så er det lurt å sjekke ut både hva forsikringene koster, og også hva den innbefatter. Noen selskaper har også bedre ord på seg enn andre hvis en er uheldig å må få ordnet opp etter en skade. Når jeg får vite noe mer konkret, skal jeg komme tilbake med det her.
Peugeot iOn

ok67

Var i kontakt med Gjensidige i dag i forbindelse med forsikring av ein gammal varebil eg har kjøpt meg, med Gabrielsen må vite  ;D

I Gjensidige sine system var det kun registrert Tesla Model 3 RWD ikkje AWD... Er jo litt spesielt at den einaste TM3 dei har i systemet er ein som foreløbig ikkje er til salgs i Norge. Kan søjvsagt vere at dei som er bruktimportert er RWD og at det er derfor den ligg inne i systemet.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

snd

Fikk pristilbud og forsikringsvilkår fra Nito/Tryg. Videre sender jeg dokumentene til Tribe og får litt over 50% rabatt. Sluttpris blir kr. 3000,- pr. år
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Elmaster

Sitat fra: snd på onsdag 19. desember 2018, klokken 12:06
Fikk pristilbud og forsikringsvilkår fra Nito/Tryg. Videre sender jeg dokumentene til Tribe og får litt over 50% rabatt. Sluttpris blir kr. 3000,- pr. år
wtf så billig.....send meg gjerne kontakt info eller mail adresse til kontakt personen du snakket med i Tribe på PM. Takk

elbil

I kontakt med Gjensidige i dag fikk jeg opplyst at prisen på å forsikre min kommende T3 vil bli på 6594 per år, ut fra forutsetningene jeg nevnte i en tidligere post.
Peugeot iOn

hemi

8xxx hos if med dekning "super" 75% 5 år

olavxxx

Jeg velger nok super. Er på 75 prosent 4. År, men 5. År i 2019.

Charged

DNB kasko best LR: 10k
70% bonus, 8000 i egenandel.

Dyrt..

sjokomelk

Hva er prisen på forsikring på en 2019 BMW M3 for sammenligning?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

hemi

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 02. januar 2019, klokken 17:55
Hva er prisen på forsikring på en 2019 BMW M3 for sammenligning?

Den koster mer enn bmw m2 comp for meg iaf, og nesten 2x av hva sportsbilen min med 405hk koster :p

GreenEyez

Fikk pris på ca. 20 000 kr fra Codan for 16 000 km 70% 3.året 8000 kr eg.andel.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA