Functions on demand

Startet av snowman, søn 16. des 2018, kl. 15:03

« forrige - neste »

ThomasEL

Sitat fra: Vidar@elbilforum på søn 04. okt 2020, kl. 14:36
Jeg kjøpe test versjon av lyspakke og led matrix, men fungerte ikke. Forsøkte alle tips fra kundeservice med å slå av/på bilen 10 ganger, reset. mmi og fabrikk resete service connect. Konklusjon er at de ikke vet hva som er feil å  kontakter tyskland mulig bilen må inn til enda en oppdatering selv om den var inne for ikke lenge siden for oppdateringer. Reklamen sier at skapt for øyeblikket kjøp raskt og enkelt i myaudi appen. Lurer på om det noe andre som har fått dette til å fungere?

Merkelig...
Hos meg fungerte dette umiddelbart, både da jeg kjøpte/leide Matrix, og da jeg leide den andre lyspakken... Kjøpte via appen, startet deretter bilen, kom melding i MMI at oppdateringen ble lastet ned, stoppet «motoren» ei gang, og vipps: Det fungerte.
Skoda Enyaq 85X Sportline Max (2026)

Audi e-tron 55 AS (solgt)
Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Vidar@elbilforum

Jeg fikk også opp nedlastning å at det var lastet ned, men ingenting fungerer. De bekreftet på kundeservice at det ikke er lastet inn på selve bilen.
Kom det opp noe nytt i mmi under lys/sikt eller i kjøp boksen? 
Underveis - 2024 Tesla Y LR HW4, Quicksilver
Solgt - 2020 Audi e-tron 50 SUV, Tyfongrå

ThomasEL

Sitat fra: Vidar@elbilforum på søn 04. okt 2020, kl. 14:58
Jeg fikk også opp nedlastning å at det var lastet ned, men ingenting fungerer. De bekreftet på kundeservice at det ikke er lastet inn på selve bilen.
Kom det opp noe nytt i mmi under lys/sikt eller i kjøp boksen?

Ja, i MMI fikk jeg nå valget om å bruke fjernlysassistent under lys.

Og i selve dashboardet/cockpit kom det opp «Auto» ved siden av kjørelys/nærlys/fjernlysindikatoren.

Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)

Vidar@elbilforum

Takk for info. Jeg kommer tilbake når jeg vet hva som var casen i mitt tilfelle. 

ThomasEL

Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)

Vidar@elbilforum

Se der ja :). Mangler hos meg en så lenge.

tromsø

Sporte akkurat digitalsupport om man faktisk trengte dataSIM for å kunne aktivere FoD tjenestene og fikk svar på en gang:
"For Functions on Demand kreves ingen sim-kort eller datapakke. Vi har sjekket i våres systemer, og kan se at bilen din er utstyrt med Functions on Demand, noe som betyr at bilen din skal kunne ha de funksjonene. Dette gir også deg rettigheter å kjøpe disse via myAudi applikasjonen."
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

skjalght

Vurderer å kjøpe brukt etron55. Hvordan kan jeg vite om bilen jeg evt kjøper har muligheten for matrix LED som FOD? eller har alle i utgangspunktet det?

Auto

Sitat fra: tromsø på man 05. okt 2020, kl. 11:14
Sporte akkurat digitalsupport om man faktisk trengte dataSIM for å kunne aktivere FoD tjenestene og fikk svar på en gang:
"For Functions on Demand kreves ingen sim-kort eller datapakke. Vi har sjekket i våres systemer, og kan se at bilen din er utstyrt med Functions on Demand, noe som betyr at bilen din skal kunne ha de funksjonene. Dette gir også deg rettigheter å kjøpe disse via myAudi applikasjonen."

Takk for nyttig informasjon. Da hadde nok jeg feil! Instruksjon i FOD butikken i appen beskrev at bilen måtte være tilkoblet internett. Tolket dette som en da måtte ha eget aktivt sim kort. Igjen, takk for oppklaringen Tromsø! Gikk det greit å få det installert, eller har du ikke prøvd enda?

tromsø

@Auto, jeg har ikke prøvd det ennå men skal ta en test til vinteren!

@skjalght, ettersom min ribbet  launch ed 50 har Matrix lys som FoD så tipper jeg at alle etron har det som valg i FoD.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

andersno

Sitat fra: tromsø på tir 06. okt 2020, kl. 15:56
@skjalght, ettersom min ribbet  launch ed 50 har Matrix lys som FoD så tipper jeg at alle etron har det som valg i FoD.

Du tipper feil, det er bare 2020 modeller og nyere som har FoD tilgjengelig. Foreløpig ihvertfall.

daktari

Sitat fra: andersno på tir 06. okt 2020, kl. 22:09

Du tipper feil, det er bare 2020 modeller og nyere som har FoD tilgjengelig. Foreløpig ihvertfall.
De har nå markedsført dette til oss med 2019 også, så det kan jo bli festlig forbrukerrettslig.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Vidar@elbilforum

Hei en oppdatering da virker lyspakke og led matrix plutselig uten at jeg har gjort noe. Men finner ikke funksjon dynamisk lyssetting coming home/ leaving home. Ser den er oppført under kjøp, men har ingen innstillinger slik matrix led har. Bil skal uansett inn for feil med 1 skilt lys og halv led stripe bak på høre side som kommer og går.

elektro

Sitat fra: daktari på tir 06. okt 2020, kl. 22:37
Sitat fra: andersno på tir 06. okt 2020, kl. 22:09

De har nå markedsført dette til oss med 2019 også, så det kan jo bli festlig forbrukerrettslig.

Du har vel Matrix @daktari? :) Er det noen med 2019 modell uten Matrix som ikke får FOD til å funke?

Ser litt på bil til en kompis, og la merke til at de skriver LED hovedlys (Matrix-oppgradering i FOD tilgjengelig) på denne 2019 modellen. Nå er det ikke alltid annonsetekster stemmer, og det står ikke når den er første gang registrert. Antakelig import, så det kan hende det teknisk sett er en 2020 modell, produsert etter uke 21 eller hva det er. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=192526933
2024 Polestar 3 Dual Motor | 2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Orbit

Førstegangsregistrert (i utlandet) 23.01.2019, så dette er nok en 2019-modell. Du ser det også på lidar i front. Venstre ladeluke har kontakt-ikon, så denne er byttet etter at bilen var ny. Radio er ennå stilt inn på en tysk kanal. Kombinert med veldig tidlig registreringsdato, vil jeg tippe dette er en tysk demobil fra forhandler.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA