Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sånn får du forskjellig ikon for Fortum, Grønn Kontakt, osv.

Startet av Rio, søndag 16. desember 2018, klokken 00:23

« forrige - neste »

Rio

Sånn legger du inn nye hurtigladere i kartet på e-GOLF:

Dette er en "oppskrift" på å legge inn alle kjente hurtigladere til navigasjonssystemet på e-GOLF, med forskjellige ikoner for Fortum, Grønn Kontakt, osv. og "andres" hurtigladere:

Jeg har laget en zip-fil av hurtigladerne (trafikkamera ikke inkludert), men ettersom det ikke går å legge inn zip-filer her, så har jeg endret de siste bokstavene til "txt".

Her er en "smørbrødliste" med mange punkter, men det er egentlig raskt gjort.

Data er lastet ned fra http://home.selasky.org/charging som nok har det fra nobil-databasen. Etter det har jeg brukt mange timer på å rydde opp, legge til hurtigladere, osv. F. eks. er Fortums hurtiglader på Berger flyttet manuelt noen meter østover, slik at den ikke ligger på avkjøringen sørfra.


1.   Last ned txt-filen som er på bunnen av dette innlegget.
2.   Gi filen en ny filtype, slik at den heter "201810 hurtigladere.zip".
3.   Høyreklikk på filen og "Pakk ut alle..." til en USB-minnepinne eller minnekort.
4.   Plugg USB-minnepinnen i bilen (det lille rommet foran girspaken).
5.   Velg "NAV", og velg "Innstillings"-ikonet nederst i høyre hjørne.
6.   Velg "Navigasjonsinnstillinger" og "Rediger Minne"
7.   Velg "Oppdater mine spesialmål (Personlig POI)"
8.   Klikk "Nå" for å restarte NAV-systemet.
9.   Velg "Kartinnstillinger" og "Velg kategorier".
10.   Huk av for "Hurtiglader", "Fortum" og "Grønn Kontakt" (eller lignende), slik at disse vises. Det er 8 grupper.

Hurtigladere vises dersom skaleringen på kartet er 5 km eller mindre.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Dette er et screen-shot som er noen år gammelt, men viser hvordan det ser ut - operatører har forskjellige ikoner.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

offpist

Virker ikke å laste ned filen for meg.

Er det noen som har link også til fil for fotoboksene?
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Pippus

Hmm..får heller ikke tilgang til serverplasseringen av filene. Linken til "selasky.org"-siden fungerer.
Edit: "filen" i entall. Screenshotfilene vises også. Det er altså *.txt-filen som det ikke er tilgang til

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Jeg får heller ikke lasted den ned. Har forsøkt med diverse. Kan noen kontakte admin, slik at det blir lov med .zip-filer?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

For øvrig, dette ligger også ute på FB i "VW e-GOLF Norge"-gruppen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Pippus


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA