Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Markedsundersøkelse fra Kia om tilhenger

Startet av navyelsen, tirsdag 11. desember 2018, klokken 13:47

« forrige - neste »

navyelsen

Kia e-Niro utlevert 15.02.2019


Kårepåsporet

Får håpe det kan være med på å aksellerere den saktearbeidene tilhengergruppa i Kia.....

svingen

Ja men lyser igjennom man er red får rekkevidden. Burde bare sagt maks 750kg og redusert rekkevidde med 70% så er man ferdig med saken. 95% kjører jo ikke langt med henger.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

geear

Voldsomt så bekymret de er for rekkevidden. Forstår ikke dette her. Det må gå an å skrive i manualen at rekkevidden kan bli kraftig redusert, men all erfaring fra Model X tilsier at dette ikke er noe problem, folk takler fint tapt rekkevidde.

Jeg la inn at jeg ville vært fornøyd med 50km, bare for å demonstrere at det ikke betyr noe så lenge man kan trekke henger, føreren må selv kunne være i stand til å vurdere hva som er akseptabelt.

lirekassa

Burde kanskje ha 'henger mode' slik at man vet nøyaktiv hvor redusert rekkevidden blir...? Kanskje det som bekymrer KIA - sinte kunder som går tomme for strøm fordi estimatoren tar helt feil.

zbk

De bensindampskadede truseskvetterne i markedsavdelingen skulle aldri fått lov til å blande seg inn i tekniske diskusjoner... Kan ikke tenke meg at det er ingeniørene som holder igjen.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Øyvind.h

Undersøkelsen fremstår som et lokalt påfunn. Noen i Norge har funnet ut at ved å samle inn en del svar fra nordmenn har de noe statistisk materiale å vise til fabrikken. Hvis produsent er så usikker på produktet at de må spørre om kundene har tenkt til å bruke bilen i kulde eller i oppoverbakker så er det ikke noen høyt oppe i Kia som har laget dette.
Jeg ser ingressen henviser til at Kia Motors Europe driver med testing. Er dette en undersøkelse fra Kia, eller er det BoS eller andre som har funnet ut at de vil ha noe statistikk å vise til ift kravet om hengerfeste?

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

lirekassa

Tror BOS ser viktigheten av hengerfeste, ja. Det ville gitt dem et fortrinn i kampen mot Model 3, og garantert gjort en del tvilere om til KIAlievere.

Bjoris

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 12. desember 2018, klokken 14:42
Undersøkelsen fremstår som et lokalt påfunn. Noen i Norge har funnet ut at ved å samle inn en del svar fra nordmenn har de noe statistisk materiale å vise til fabrikken. Hvis produsent er så usikker på produktet at de må spørre om kundene har tenkt til å bruke bilen i kulde eller i oppoverbakker så er det ikke noen høyt oppe i Kia som har laget dette.
Jeg ser ingressen henviser til at Kia Motors Europe driver med testing. Er dette en undersøkelse fra Kia, eller er det BoS eller andre som har funnet ut at de vil ha noe statistikk å vise til ift kravet om hengerfeste?

Kia Norge har jo sagt før at det er pga at Kia er redd for rykte om dårlig rekkevidde at de er skeptisk til å tilby bilen med hengerfeste. Det er jo egentlig godt nytt, da iallefall jeg har vært redd det var fordi de var redd for at drivverket ikke ville tålet dette. Hvis det bare er rykte så tenker jeg at det kan jo løses ved at hver enkelt som får dette montert signere på at det er klar over at rekkevidden blir vesentlig redusert ved bruk av henger, men så lett er det tydeligvis ikke...

Øyvind.h

Undersøkelsen gir klart inntrykk av at det er fysiske utfordringer når de trekker inn kulde og oppoverbakker.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen

Jeg har ennå store problemer med å forstå hvorfor en skal undersøke rekkevidde med henger. Det gir null mening da alle som kan føre henger burde ha hjerne til å fatte at rekkevidden blir lidende når en kjører. Bare paragrafryttere dette har betydning for. Bilen burde kunne selges uten noe som helst informasjon om rekkevidde med henger. Den selges jo uten informasjon om rekkevidde i minus 10,20,30 osv.

lommelun

Bensinbiler har også kortere rekkevidde på en tank med henger.... :)

trykkertor

Nå er det mye håp om hengerfeste.
Men det blir liv i låven når vi får mulighet til å bestille og KIA skal ha 20.000-25.000,- i påslaget.
Da snakker vi dyr "El-Corolla"

Øyvind.h

Hva om de gjør det litt spennende? Pris 16900,- og maks 750kg?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA