Reelle kønummer tilgjengelig

Startet av navyelsen, man 10. des 2018, kl. 10:52

« forrige - neste »

arthur

Hva betyr "urettfeigt" for finner det ikke i noen norsk ordbok (eller ved å google ordet)?

Electric cars in Norway

Ragged_Glory

@trykkertor

Der jo nokså samme pris. Jeg skal ikke ha ekstra støydemping. Kanskje litt høyere leveringskostnader til Bergen?
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

geear

Ragged_Glory

Škoda CITIGOe iV, 2020

lirekassa

Sitat fra: TM på tor 24. jan 2019, kl. 14:28
Det står 377.400 i kontrakten. Nå har jeg fått beskjed i etterkant om at det er mulig å velge 3 typer understellsbehanding i tillegg (frivillig).
hhv. Enkel 1990, full 2990 og full + støyisolering 4790.

Ser ut som du slipper mva på understellsbehandling da? KIA på Ensjø hadde tre priser, husker bare at den dyreste var 6000,- som var full + støyisolering.

Tok for øvrig ingenting ekstra for levering/klargjøring, så totalt ble det for meg:

382 400,- for bil med metallic lakk
21 495,- for grunnpakke

Totalt 403 895,-

geear

Men da betyr det at du får en bil helt uten understellsbehandling til 377?

De 5200,- de la på for min del er tross alt 50 mil frakt og understellsbehandling, så helt ille er det nå ikke.

Carkub

Fra min kontrakt:
Bilpris 375 000
Engangsavgift og vrakpant: 2 400
+ Tilleggsutstyr (bla metallic 5 000 og støy og understellsbehandling 4 700)

Så fint mulig å komme under 400' om ikke man har en forhandler eller selger som legger på «litt ekstra».
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

hpe

Er det noen som har skrevet kontrakt med levering KIA Ensjø, og som vet mer om pris for levering, rustbehandling etc.?

lirekassa

Sitat fra: hpe på fre 25. jan 2019, kl. 09:11
Er det noen som har skrevet kontrakt med levering KIA Ensjø, og som vet mer om pris for levering, rustbehandling etc.?

Se min post over.

lirekassa

Noen som får bil på første båt her og kan røpe sitt (opprinnelige) kønummer?

navyelsen

Sitat fra: lirekassa på fre 25. jan 2019, kl. 09:46

117, bil på første. Båt ankommet Sverige denne uken. Ankomst Drammen (med lastebil?) 29. januar.

Ifølge Kia er reservasjonsnummer frem til 250 blitt kontaktet for kontraktskriving, med mindre du venter på hengerfeste/app.
Leveringsdato er avhengig av utstyrsvalgene du gjør (farge/soltak/interiør). F.eks. grå bil ankommer 29. jan. For rød eller blå var dato 23. feb.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

lirekassa

Sitat fra: navyelsen på fre 25. jan 2019, kl. 10:04
Sitat fra: lirekassa på fre 25. jan 2019, kl. 09:46

117, bil på første. Båt ankommet Sverige denne uken. Ankomst Drammen (med lastebil?) 29. januar.

Ifølge Kia er reservasjonsnummer frem til 250 blitt kontaktet for kontraktskriving, med mindre du venter på hengerfeste/app.
Leveringsdato er avhengig av utstyrsvalgene du gjør (farge/soltak/interiør). F.eks. grå bil ankommer 29. jan. For rød eller blå var dato 23. feb.

Var 150, og har platinum graphite uten soltak, men bilen kommer først 23/2.

Ragged_Glory

Min Platinum Graphite uten soltak kommer til Drammen 29. januar (håper jeg!). Men jeg hadde opprinnelig kønummer rett over hundre - var nede på førtitallet da jeg skrev kontrakt.
Škoda CITIGOe iV, 2020

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA