Har bestilt men angrer - Vil vente på annet batteri

Startet av rmon, fre 07. des 2018, kl. 07:12

« forrige - neste »

rmon

Hvordan går jeg frem? Må jeg kansellere alt og reservere på nytt?

jaso

Frå nettsida:

Hvordan kan jeg kansellere bestillingen min av Model 3?
Hvis du allerede har designet og bestilt Model 3, sender du kanselleringsforespørselen din til BuildMy3EMEA@tesla.com fra e-postadressen på Tesla-kontoen din.
(Solgt) Kia Soul EV 2016 - Svart
Tesla Roadster 2012 - Cosmic Black

navyelsen

Du kan sikkert kansellere.
Men du taper vel 15.000 kr på kansellering etter at bestilling er gjort?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

rmon

Sitat fra: navyelsen på fre 07. des 2018, kl. 08:35
Du kan sikkert kansellere.
Men du taper vel 15.000 kr på kansellering etter at bestilling er gjort?

Tipper de kan det etter angreretten er gått ut etter 14 dager fra jeg bestilte.

noto

Vet ikke sikkert, men tror du beholder depositum helt frem til bestillingen din knyttes opp mot et VIN-nummer. Bør bekreftes fra Tesla før du stoler på det.

offpist

Jeg er i samme situasjon, ombestemte meg etter å ha vært og sett på bilen.
Har sendt inn mail om kansellering, får se hvordan det går..
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

noto

Sitat fra: offpist på fre 07. des 2018, kl. 13:04

Til «BuildMy3EMEA@tesla.com»?

offpist

Sitat fra: noto på fre 07. des 2018, kl. 16:09
Sitat fra: offpist på fre 07. des 2018, kl. 13:04

Til «BuildMy3EMEA@tesla.com»?

Det stemmer.

Kjører:

kthoring

Det står ganske tydelig i kjøpsavtalen:
Din ordrebetaling er kun helt refunderbar frem til din bestilling er matchet med et Kjøretøy, på hvilket tidspunkt ditt kjøp eller leasing blir endelig og din ordrebetaling ikke refunderbar
Så det skal ikke være noe problem å avbestille før du har fått VIN-nummer.

olavxxx

@TS short range du vil ha da?
MR kommer visst ikke til Norge, ryktes det.

Mazzbot

Sitat fra: olavxxx på fre 07. des 2018, kl. 22:11
@TS short range du vil ha da?
MR kommer visst ikke til Norge, ryktes det.

Hvor har du det fra ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Paul

Har X fra før av. så for bil nr2 jeg trenger ikke noe mer en SR, RWD+ premium interiør.

Allikevel bestilte M3 med en gang, den billigste tilgjengelig: svart, LR Model 3 + hvite seter(ingen AP, hjul etc). Tenke å selge den med 20-til 40t påslag til noen som ikke har ventet i køen nesten 3 år tilbake. Men ser nå at hvem som helst kan legge inn reservasjon og bestille umiddelbart. Så tror at det blir veldig lite å tjene på den "gratis" lån til Tesla..

Spørsmålet er, skal jeg beholde bestilling og prøve og selge bilen på finn når den kommer, eller kansellere bestillingen og heller vente på SR RWD til seg selv? 

1000kwh

Sitat fra: Paul på man 10. des 2018, kl. 07:56
Har X fra før av. så for bil nr2 jeg trenger ikke noe mer en SR, RWD+ premium interiør.

Allikevel bestilte M3 med en gang, den billigste tilgjengelig: svart, LR Model 3 + hvite seter(ingen AP, hjul etc). Tenke å selge den med 20-til 40t påslag til noen som ikke har ventet i køen nesten 3 år tilbake. Men ser nå at hvem som helst kan legge inn reservasjon og bestille umiddelbart. Så tror at det blir veldig lite å tjene på den "gratis" lån til Tesla..

Spørsmålet er, skal jeg beholde bestilling og prøve og selge bilen på finn når den kommer, eller kansellere bestillingen og heller vente på SR RWD til seg selv?
Jeg tror det blir en brukbart marked for bilen du har bestillt, MEN man kommer ikke til å tjene seg rik.

Taper du noe på å avbestille? Husker det var 30000,- da jeg bestille Model S. Hvis du ikke taper noe må du avbestille.

geear

Jeg tror ikke det er noe marked nå som alle kan bestille og får leveringstid som er veldig akseptabel, så jeg tror det er veldig få som gidder å betale overpris på Finn. Hadde iallfall aldri tatt sjansen på å handle Model 3 på spekulasjon selv, tror heller det ender med at det kommer en del kanselleringer/avbestillinger, og at det blir mulig å kjøpe rabatterte inventory-biler direkte fra Tesla..

Har en følelse av at tiden for spekulanter er over, men det blir spennende å se hva som skjer når e-Niro og Model 3 havner på Finn.

offpist

Ikke noe svar verken fra BuildMy3EMEA@tesla.com eller EUReservations@teslamotors.com så langt.

To ganger har jeg også ringt tesla og endt opp med å legge igjen telefonbeskjed fordi jeg gir opp etter 30 minutter. Ikke ringt tilbake.

Tror ikke helt Tesla Norge er forberedt på lansering av Tesla Model 3 for å være ærlig..
Kjører:

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA