WLTP-rekkevidde: 364 - 415 km eller 417 - 480 km ?

Startet av t85, torsdag 06. desember 2018, klokken 18:39

« forrige - neste »

Tellus

Selvfølgelig har High blitt kommunisert. Er vel ingen som har trodd noe annet?

gigafactory

Mao

Sitat fra: hemi på fredag 07. desember 2018, klokken 22:47
For å støtte jkirkebo, jeg hurtiglada 2 ganger på tesla SC , passa ca aldri inn i mønsteret :p

Vi har tydeligvis ulike kjøremønstre. Har kjørt Tesla siden august 2013 (ca 100 000 km totalt) og kun 1 gang hatt behov for hurtiglading utenom Teslas superladere. Men har hatt mye saktelading rundtomkring ifbm. overnatting, på kjøpesentre o.l.. Bedre å lade når man stopper enn å stoppe for å lade  :)
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Trond.m

WLTP rekkevidde inntil 380 km ved blandet kjøring er da langt under hva vi kunne forvente. Minst 400 km gjelder bykjøring, og de har da ikke laget en veldig praktisk bybil.  Jeg sier nei takk  :o

Kanskje trådstarter bør endre tittel på tråden.

Contango

Må si jeg er ganske imponert over vekten. 2,6 tonn. Panzerwagen.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

hemi

Sitat fra: TM på mandag 10. desember 2018, klokken 16:51
WLTP rekkevidde inntil 380 km ved blandet kjøring er da langt under hva vi kunne forvente. Minst 400 km gjelder bykjøring, og de har da ikke laget en veldig praktisk bybil.  Jeg sier nei takk  :o

Haha du har vært overaskende positiv lenge, men når selv du snur begynner dette ikke bli bra for de.

377km er jo ikke engang med alt utstyr og de kule felgene :o med 21" felgene med "feil" design blir det enda værre, for å ikke si 22" q8

Tellus

WLTP rekkevidde fra 377 til 415 km. En smule skuffende, men jeg tror jeg avventer EPA rekkevidde før jeg feller endelig dom. Bra Audi oppgir min og maks. 10% forskjell mellom lengste og korteste rekkevidde.

Tellus

Sitat fra: hemi på mandag 10. desember 2018, klokken 17:02
Sitat fra: TM på mandag 10. desember 2018, klokken 16:51

Haha du har vært overaskende positiv lenge, men når selv du snur begynner dette ikke bli bra for de.

377km er jo ikke engang med alt utstyr og de kule felgene :o med 21" felgene med "feil" design blir det enda værre, for å ikke si 22" q8

Oj, trodde 377 var med det feteste hjulene  :o

Trond.m

Sitat fra: Contango på mandag 10. desember 2018, klokken 16:57
Må si jeg er ganske imponert over vekten. 2,6 tonn. Panzerwagen.
Nesten 2,7 tonn for toppmodellen. Ser nå at de klarer 415 km for basismodellen med 19 tom. Kanskje det blir volum-modellen ?

Imagine

Sitat fra: Tellus på mandag 10. desember 2018, klokken 17:05
WLTP rekkevidde fra 377 til 415 km. En smule skuffende, men jeg tror jeg avventer EPA rekkevidde før jeg feller endelig dom. Bra Audi oppgir min og maks. 10% forskjell mellom lengste og korteste rekkevidde.

Nei nei nei.. der mistet de meg.

Trond.m

Det eneste som er positivt at verdiene som er oppgitt sannsynligvis er oppnåelig rekkevidde vår/sommer/høst.
Det sammen an ikke sies om Jaguar som nok bare har oppgitt WLTP basert på bykjøring av innstegsmodellen. Det er ikke bare useriøst, det er kanskje også lovstridig.

Imagine

Sitat fra: TM på mandag 10. desember 2018, klokken 17:22
Det eneste som er positivt at verdiene som er oppgitt sannsynligvis er oppnåelig rekkevidde vår/sommer/høst.
Det sammen an ikke sies om Jaguar som nok bare har oppgitt WLTP basert på bykjøring av innstegsmodellen. Det er ikke bare useriøst, det er kanskje også lovstridig.

Med så lave rekkeviddetall tør jeg ikke kjøpe før jeg har testet den på en langtur selv og blitt fornøyd. De og akselerasjonstallene er i grunnen for dårlige uansett i forhold til prisen på bilen. I tillegg vil jeg se an realistiske tester, f eks Tesla-Bjørn sine, og se an ryktet til bilen. Vekten på 2700kg er jo nær hinsides.

stefse

2700 kg + hengervekt 1800 kg gir vogntogvekt 4500 kg.
Man risikerer altså problemer med politiet hvis man trekker en passe stor henger uten å  ha lappen for lastebil.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

chiller

Sitat fra: stefse på mandag 10. desember 2018, klokken 17:38
Man risikerer altså problemer med politiet hvis man trekker en passe stor henger uten å  ha lappen for lastebil.

Det er ikke noe problem å kjøre med BE.

stefse

Sitat fra: chiller på mandag 10. desember 2018, klokken 17:43
Sitat fra: stefse på mandag 10. desember 2018, klokken 17:38

Det er ikke noe problem å kjøre med BE.
Det spørs når man tok BE lappen. Jeg har den ikke, så for meg blir dette er problem.

Sakset fra Statens vegvesen:
Tar du klasse BE 19. januar 2013 eller senere, skal tilhengerens tillatte totalvekt være høyst 3500 kg. Er tilhengerens tillatte totalvekt over 3500 kg, må du ha førerkort i klasse C1E selv om bilen «tilhører» klasse B.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA