Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2018.48 - view nearby charging options in mobile app

Startet av sjokomelk, torsdag 06. desember 2018, klokken 07:57

« forrige - neste »

jlan

Helt klart garantisak. Det er vel alltids mulig å få tint det midlertidig med varmluft fra en føner eller lignende, evt legge et teppe over og la lyset stå på en stund. Men fuktigheten må ut og lekkasjen tettes, ellers så kommer det jo bare igjen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

mthoring

Det er vanlig at Tesla-lyktene rimer litt på innsiden når det er kaldt nok til at LED ikke klarer å tine det. Lyktene er ikke tette pr design. Hvis det er mer enn bare litt rim så er det garantisak.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

cra

Dette med ising på lykter har vært et problem på Tesla siden jeg fikk min første i 2014, i alle fall. :(  For lite varme sammenlignet med gammeldags høyfjellsol på alt jeg har hatt av andre biler gjørt at selv tynn rim bruker lang tid på å smelte, så man kjører så å si uten fjernlys om man ikke skraper eller fjerner is på annet vis. Når det sitter på innsiden derimot sitter man fullstendig med svarte-per. Kunne ønske meg varmetråder i lyktene i tillegg til speil. Da hadde man hatt en sjans.

Noen som tar på seg å hacke varmeapparatet pg lage eh how-to på å få varmluft i lyktene?  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Vhagar

Finnes det tredjepartslykter til Tesla? Noen som vet om dette er på vei? Det burde jo være et greit lite marked for lykter med varmetråder og noen med litt hardere plast slik at ikke isskrapen ødelegger lyktene helt.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Klykken

Aldri bruk isskrape på annet enn glass!! Plast, lakk, chrome og isskrape er å be om trøbbel
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Sitat fra: Vhagar på tirsdag 18. desember 2018, klokken 17:11
Finnes det tredjepartslykter til Tesla? Noen som vet om dette er på vei? Det burde jo være et greit lite marked for lykter med varmetråder og noen med litt hardere plast slik at ikke isskrapen ødelegger lyktene helt.
Har aldri hatt rim på innsiden av mine frontlykter på et år, men mulig jeg ikke er i de rette klimakombinasjonene. Hadde reklamert.

Isskrape er kun for vinduer...

Vhagar

Får kjøre innom og få de til å se på det, men det er vel døve ører. Mulig det er bedre å rappe noen lykter fra en kondemnert bil (om noen har hele lykter da) og leke bilmekaniker selv. Regner med at lyktene er svindyre.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Vhagar

Absolutt ikke, men de er svært så tilbakeholdne med å fikse på slikt som de ikke ønsker å ta på sin kappe samme hvor feil det er. En mekaniker sier at ting er ukjent, den neste sier at det er godt kjent og at de har en fiks på det. Så jeg regner med at de er opplært til å spare mest mulig penger på å innfri minst mulig, naturlig nok. Jeg gidder ikke krangle mer, de taper bare en kunde på det og at jeg ikke anbefaler Tesla til andre. Til nå har jeg frarådet Tesla til ca 20 stk. noen har kjøpt billigere elbil, andre har kjøpt dyrere diesel. Alle har hatt god råd til en Tesla. Fordelene med en Tesla er med andre ord ikke lenger nok til å dekke over ulempene. Min neste elbil blir ikke en Tesla.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Chris Neumann Ruud

Jøss, fører 2018.48 til riming på lyktene? All aboard the avsporingstog. Det er flere andre tråder til ønskelister og lykter.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Klykken

Sitat fra: Vhagar på onsdag 19. desember 2018, klokken 02:54
Absolutt ikke, men de er svært så tilbakeholdne med å fikse på slikt som de ikke ønsker å ta på sin kappe samme hvor feil det er. En mekaniker sier at ting er ukjent, den neste sier at det er godt kjent og at de har en fiks på det. Så jeg regner med at de er opplært til å spare mest mulig penger på å innfri minst mulig, naturlig nok. Jeg gidder ikke krangle mer, de taper bare en kunde på det og at jeg ikke anbefaler Tesla til andre. Til nå har jeg frarådet Tesla til ca 20 stk. noen har kjøpt billigere elbil, andre har kjøpt dyrere diesel. Alle har hatt god råd til en Tesla. Fordelene med en Tesla er med andre ord ikke lenger nok til å dekke over ulempene. Min neste elbil blir ikke en Tesla.
Lol, okei. Blandede erfaringer tydeligvis.

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 19. desember 2018, klokken 07:37
Jøss, fører 2018.48 til riming på lyktene? All aboard the avsporingstog. Det er flere andre tråder til ønskelister og lykter.

Støtter denne. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

OhmPaPa

Beklager OT men er lykteglassene av plast? Når begynte man med slikt tull? Nå kjøpte jeg min forrige bil på 90-tallet men what?


Sitat fra: Klykken på tirsdag 18. desember 2018, klokken 22:28
Fikk 48.12.1 nå nettopp. Denne alle har fått, eller?

Nei fortsatt på 42.3 her.

Klykken

Okei.

Registrerer at man nå skal kunne slå på varme i seter og ratt fra mobilapp, samt at det vises at det er aktivert tidsbegrenset lading, fremfor at det bare står "stopped" som tidligere - usikker på om man kan endre på tidsbegrensningen fra app da det fordrer det at man har nyere oppdatering av app enn jeg har nå på Android. Antar at det kommer straks - men ingen oppdatering i skrivende stund.

Av nyheter i bilen kan har man fått denne evinnelige fiseputa, campermode som holder varmen gående frem til 20% SOC, samt man velge "romance mode" med bål på skjermen. Det har også kommet et nytt "AtariTesla" bilspill som man styrer med bilens ratt og pedaler.

Muligens mer småtteri også, men sambo er hovedbruker av bilen så har ikke fått sjekket.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

TeslaModelX

Vet ikke om det har vært mulig tidligere, men ser vel ut til at man kan koble til en USB controller for å bruke den til Atari-spilling?

Venter fortsatt spent på ny Android-versjon slik at man kan styre varme i settene og rattet!  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA