Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Selge reservasjon

Startet av Guybrush, onsdag 05. desember 2018, klokken 19:35

« forrige - neste »

Guybrush

Noe sted man kan selge reservasjon/nybilen?
Finn? Her? Facebook?

Rævedilter

Alle som reserverer NÅ og bestiller før 1. januar får jo bilen seinest i feburar?
Kva kan ein får for ein slik resvervasjon? 10 kr?
Eg har to for å være sikker og estimerer at verdien er lik null....

Guybrush

Jeg trodde det ikke var så mange som kunne reservere enda jeg?

krl

Hvem som helst kan reservere, og svært mange kan allerede bestille. Så ser ikke poenget med å selge reservasjon.

Med mangel på hengerfeste, så er det nok mange som hopper av. Inkl. undertegnede. Så selv om jeg kan bestille og konfigurere bil nå, så betyr det ikke nødvendigvis at jeg gjør det. Til glede for andre som antageligvis står lengre bak i køen :)

Guybrush

Sitat fra: krl på onsdag 05. desember 2018, klokken 19:57
Hvem som helst kan reservere, og svært mange kan allerede bestille. Så ser ikke poenget med å selge reservasjon.

Med mangel på hengerfeste, så er det nok mange som hopper av. Inkl. undertegnede. Så selv om jeg kan bestille og konfigurere bil nå, så betyr det ikke nødvendigvis at jeg gjør det. Til glede for andre som antageligvis står lengre bak i køen :)

Sorry, min feil. Mente jo å selge bestillingen  :+1:

krl

Ja, jeg var vel forsåvidt med på det. Men man skal være rimelig giret på bilen for å betale ekstra for 2-3 mnd. mindre ventetid. Det er lovet at alle med reservasjon skal kunne bestille før nyttår.

geear

Sitat fra: Rævedilter på onsdag 05. desember 2018, klokken 19:47
Alle som reserverer NÅ og bestiller før 1. januar får jo bilen seinest i feburar?
Kva kan ein får for ein slik resvervasjon? 10 kr?
Eg har to for å være sikker og estimerer at verdien er lik null....
Nei, alle som _bestiller_ i dag får bilen i februar/mars (står iallfall det på min bestilling), men de har bare sagt at alle som bestiller før 1. januar får bilen i løpet av første halvår 2019. Ikke innen februar. Allikevel er det nok begrenset marked for salg av reservasjoner/bestillinger når det kun er 3-4 måneder om å gjøre.

Rævedilter

Alle som bestiller før 1 januar kan få bilen i februar, ref. Tesla:

krl

Her glemmer du at denne teksten kan endres før resten av reservasjonsholderne inviteres. Plutselig er det et par-tre måneder ekstra ventetid. Men neppe mye mer.

Rævedilter

Ref Tesla pr. 5 .des: "Reserverer du i dag vil du få tilbud om å bestille bilen innen 1. januar"
Dvs. om eg venter med å bestille til 1 januar kjem eg foran andre som allerede har bestillit men reservert etter 5 desember??
Trur ikkje det, tidlegare har iallefall dette gått etter bestillingsdato og ikkje reservasjonsdato.

olavxxx

Sitat fra: Rævedilter på onsdag 05. desember 2018, klokken 21:59
Ref Tesla pr. 5 .des: "Reserverer du i dag vil du få tilbud om å bestille bilen innen 1. januar"
Dvs. om eg venter med å bestille til 1 januar kjem eg foran andre som allerede har bestillit men reservert etter 5 desember??
Trur ikkje det, tidlegare har iallefall dette gått etter bestillingsdato og ikkje reservasjonsdato.
Forskjellen er at med de få valgene som fins i dag, kan de produsere så mange biler de klarer og sende til Norge.
Hvis du da trykker "bestill", har de allerede mange sliker biler på vei over dammen.

Guybrush

Spørsmålet som ingen vet svar på pr dags dato er vel når åpner bestillingen for "alle"?

RuneW

Sitat fra: Rævedilter på onsdag 05. desember 2018, klokken 19:47
Alle som reserverer NÅ og bestiller før 1. januar får jo bilen seinest i feburar?
Kva kan ein får for ein slik resvervasjon? 10 kr?
Eg har to for å være sikker og estimerer at verdien er lik null....

Men står det noe sted at de som reserverer nå kan bestille før 1. januar?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Elmaster

Ja.

Fra Tesla:

Når vil jeg bli invitert til å bestille min Model 3?
Alle reservasjonsholdere over hele det europeiske kontinentet vil bli invitert til å bestille Model 3 innen 31. desember 2018. Invitasjoner sendes til e-postadressen benyttet til å legge inn reservasjonen din. Bekreft at e-postadressen din er oppdatert på Tesla-kontoen din.

Rævedilter

De tynner/flater ut reservasjonskøen med kun LR AWD & Performance og får produsert fleste mulig like biler som kan produseres før bestillingene kjem.
Farge/interør tipper eg du kan få svart eller svart om du bestiller 1 januar & får levering i februar. Og standard felger!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA