Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Går du for Tesla Model 3 i stedenfor e-Niro?

Startet av Bjoris, onsdag 05. desember 2018, klokken 18:37

« forrige - neste »

SurSnasen

#225
Over til trådens tema: jeg var fristet til å gå for e-Niro i stedet for Model 3 (hadde satt meg på reservasjonsliste for Model 3 langt tidligere enn jeg satte meg på listen for e-Niro). Men når leveringsutsiktene for e-Niro lå an til å gi meg bil i 2020, og Model 3 plutselig skulle kunne leveres (dog i dyrere utgave enn jeg først hadde sett for meg som en nummer 2-bil), ble det fristende å gå for Model 3 i stedet. Men vi får se. Nå har jeg omsider fått prøve en Model 3 før jeg får min utlevert, og jeg ble faktisk litt usikker. Kanskje rett og slett vente til 2020 med å anskaffe nummer 2-bilen likevel, når e-Niro kommer seg opp i leveringstakt, eller flere konkurrenter kommer på banen med praktiske og rimelige/overkommelige biler. Eller kanskje Model Y.

Elbilforum admin

MODERATOR

Det er en egen tråd for Teslas økonomi.  Herved anbefalt.

Har derfor tatt bort det meste som går på det i denne tråden.

MVH
Moderator

Espen Hugaas Andersen

Da var hengerfestet på plass også på Model 3, så nå trenger man ikke vente forgjeves på at e-Niro skal få det: https://www.tv2.no/broom/10593694/
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Kårepåsporet

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 08. mai 2019, klokken 07:42
Da var hengerfestet på plass også på Model 3, så nå trenger man ikke vente forgjeves på at e-Niro skal få det: https://www.tv2.no/broom/10593694/


Kårepåsporet

Da ble det Tesla, med hengerfeste, og ikke Kia.

Ekstrautstyr som forøvrig er latterlig priset for Tesla ift Kia.
Kia skal ha opp mot 30000 hvis en velger 18" sommerhjul og 17" vinterhjul, hvis Kia kommer med hengerfeste blir vel prisen ca 14000, totalt 44000.
For Tesla kommer hengerfeste og 18" hjul sommer og vinter, på 25000, altså drøyt halvparten av hva BOS skal ha, på tross av at Tesla har mye bredere hjul.

Mvh
Ex Kia Fanboy

Thomas Parsli

#230
Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:11
Da ble det Tesla, med hengerfeste, og ikke Kia.
...
...
Mvh
Ex Kia Fanboy

Velkommen til den mørke siden  8)

e-Niro var en bil som kunne dekket 90-95% av vårt behov, men vi kunne ikke vente nok et år.
Vi ga til slutt opp alle "kommer snart"-bilene og kjøpte en Model X. Angrer ikke :)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Electric cars in Norway

Kårepåsporet  :+1: ser godt ditt synspunkt.  Uansett både e-niro og M3 er begge flotte biler. Gode kjøp :+1: :+1:

Sunhome

Solgte e-Niro med 40k i fortjeneste, nå blir det TM3  :+1:

AmocoCadiz

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 08. mai 2019, klokken 07:42
Da var hengerfestet på plass også på Model 3, så nå trenger man ikke vente forgjeves på at e-Niro skal få det: https://www.tv2.no/broom/10593694/
Kom ny SMS info fra KIA idag. Første de informerer er spørsmålet  om hengerfeste kommer på ENiro, men hvor de igjen ikke kan bekrefte noenting om det faktisk kommer, kanskje tidligst 2020.

På Tesla modell 3 kom info om hengerfeste og oppgradering av bestilling ble bekreftet på noen få dager. Biler med hengerfeste allerede produsert og sendt, de første får vel om noen dager.

Forundrer meg hvor lite KIA  og importør makter å konkurere mot Tesla.

torlie

Leveringer:

"Vi har nå en ny forsendelse med 50 biler klare for utlevering i mai og juni"

Imponerende leveringstakt.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Daniel_0007

Sitat fra: torlie på onsdag 15. mai 2019, klokken 15:35
Leveringer:

"Vi har nå en ny forsendelse med 50 biler klare for utlevering i mai og juni"

Imponerende leveringstakt.


lol 50 biler på 2 måneder
Model 3 2019 LR Rwd

Aqua

Fra KIA Norge: "Videre forsendelser er ikke bekreftet, men så snart vi får bekreftet ny levering sender vi ut informasjon."  Ettersom det tar ca 2 måneder fra bilen sendes til den lander i Norge, betyr det at det nok ikke kommer fler før tidligst slutten av juli. Selv KIA (Korea) bør vel ha såpass oversikt at de kan bekrefte levering en måned eller to før bilene skipes ut. Dette blir mer og mer patatisk.

arthur

Fortsatt litt underlig køsystem for jeg stod med reelt kønummer 161 (opprinnelig 700)i går, men skrev kontrakt i går og får bilen slutten av neste uke. Bilen står i Drammen. Kunne velge noen farger med og noen farger uten soltak. Chassisnummer er skrevet inn i kjøpekontrakten.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Bjoris

#238
Sitat fra: arthur på torsdag 16. mai 2019, klokken 06:58
Fortsatt litt underlig køsystem for jeg stod med reelt kønummer 161 (opprinnelig 700)i går, men skrev kontrakt i går og får bilen slutten av neste uke. Bilen står i Drammen. Kunne velge noen farger med og noen farger uten soltak. Chassisnummer er skrevet inn i kjøpekontrakten.

Dette er ganske sikkert fordi mange har krysset av for app og eller hengerfeste. Med den informasjonen som kom nå om at hengerfeste er utsatt til 2020 så kan det jo være at en god del av disse vil hoppe ned fra denne ventelisten og dermed blir faktisk kønr litt mer reellt?

Jeg kom selv i en skvis ifht e-Niro og har faktisk signert kontrakt nå. Vi har bestemt oss for TM3, men etter at vi endret til hengerfeste er det ingen som vet når bilen kommer. Med bilferie planlagt nedover Europa så ble det litt vanskelig å ta sjansen på at Teslaen kommer så nå får vi eNiro 29.5 ca og jeg tenker at vi kjører til Spania med den om ikke TM3 kommer. Selv om E-Niroen har god rekkevidde så er det ett annet prosjekt å kjøre nedover med den så jeg håper vi får Teslaen, men ingen kan garantere dette hos Tesla, det spriker fra Mai til August enda vi bestilte i Mars...

Dersom Teslaen kommer tror jeg eNiroen kan selges greit, spesielt nå når jeg ser at det verken kommer hengerfest eller mange biler, 50 er jo en vits...


Kårepåsporet

Sitat fra: Bjoris på torsdag 16. mai 2019, klokken 09:43
Sitat fra: arthur på torsdag 16. mai 2019, klokken 06:58
Fortsatt litt underlig køsystem for jeg stod med reelt kønummer 161 (opprinnelig 700)i går, men skrev kontrakt i går og får bilen slutten av neste uke. Bilen står i Drammen. Kunne velge noen farger med og noen farger uten soltak. Chassisnummer er skrevet inn i kjøpekontrakten.

Dette er ganske sikkert fordi mange har krysset av for app og eller hengerfeste. Med den informasjonen som kom nå om at hengerfeste er utsatt til 2020 så kan det jo være at en god del av disse vil hoppe ned fra denne ventelisten og dermed blir faktisk kønr litt mer reellt?

Jeg kom selv i en skvis ifht e-Niro og har faktisk signert kontrakt nå. Vi har bestemt oss for TM3, men etter at vi endret til hengerfeste er det ingen som vet når bilen kommer. Med bilferie planlagt nedover Europa så ble det litt vanskelig å ta sjansen på at Teslaen kommer så nå får vi eNiro 29.5 ca og jeg tenker at vi kjører til Spania med den om ikke TM3 kommer. Selv om E-Niroen har god rekkevidde så er det ett annet prosjekt å kjøre nedover med den så jeg håper vi får Teslaen, men ingen kan garantere dette hos Tesla, det spriker fra Mai til August enda vi bestilte i Mars...

Dersom Teslaen kommer tror jeg eNiroen kan selges greit, spesielt nå når jeg ser at det verken kommer hengerfest eller mange biler, 50 er jo en vits...

Jeg tipper du kan kjøre på ferie med Kiaen for så å selge den alt fra null fortjeneste til noen titusener. Så det er sannsynligvis lite stress....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA