Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Autopilot i model 3

Startet av Mc_Herreington, onsdag 05. desember 2018, klokken 18:27

« forrige - neste »

Mc_Herreington

Hei.

Da er model 3 bestilt  :+1:

Valgte som vanlig ikke oppgradert autopilot da vanlig fungerer mer enn bra nok i S og X. Ble usikker når jeg leste i avisen etterpå om model 3 ikke får adaptiv cruise eller noen form for autopilot om man ikke velger oppgradert ?
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

Bjoris

Sitat fra: Mc_Herreington på onsdag 05. desember 2018, klokken 18:27
Hei.

Da er model 3 bestilt  :+1:

Valgte som vanlig ikke oppgradert autopilot da vanlig fungerer mer enn bra nok i S og X. Ble usikker når jeg leste i avisen etterpå om model 3 ikke får adaptiv cruise eller noen form for autopilot om man ikke velger oppgradert ?

Det er ikke noe som heter oppgradering av Autopilot, enten kjøper du det for 41.000 eller så gjør du det ikke...

sjokomelk

Helt riktig. Du får ikke adaptiv cruise control uten å kjøpe oppgraderingspakken. Er likt i Model S og X.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Klykken

Riktig som de andre sier. Du får kun "dum" cruisekontroll hvis du ikke bestiller med AP.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Zanka

Det er snakk om at den nye chippen fra Tesla skal kommer i Mars, vet vi om denne vil bli ettermontert hvis man får en bil produsert før dette?
Er sugen på å få denne med på kjøpet.
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

Lynet

"Dum cruisecontroll" hadde vært supert å ha i dagens snøvær   :+1:
Men supert å ha adaptiv når det ikke snør  :+1:
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jorgror

Jeg mistenker at du blander Enhanced Autopilot (EAP), ofte kun omtalt som autopilot, med Full Self Driving (FSD). EAP er tilleggsutstyret du betaler for i konfigurasjonen og det åpner opp muligheten for at bilen følger veien og tilpasset farten etter trafikken. FSD som ikke lengre er et valg i konfiguratoren var en forhåndsbetaling for software som i fremtiden skal gjøre bilen helt selvkjørende. FSD har frem til nå ikke hatt noen praktisk betydning annet enn høyere pris.

Unngår du å velge EAP ender du opp med en cruisekontroll som holder bilens hastighet på innstilt hastighet, men ikke tar hensyn til trafikk. Bilen vil heller ikke svinge selv. I tillegg får du ikke tilgang til andre funksjoner som summon og auto park.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

jorgror

Sitat fra: Lynet på onsdag 05. desember 2018, klokken 18:43
"Dum cruisecontroll" hadde vært supert å ha i dagens snøvær   :+1:
Men supert å ha adaptiv når det ikke snør  :+1:
Jeg har ikke Tesla så vet ikke hvordan dette fungerer, men hva skjer hvis du skrur av Autopilot i menyen og så aktiverer cruisekontroll? Blir den da helt dum eller adaptiv? Kunne det vært en løsning i snøvær?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Mc_Herreington

OK, takk. Har ikke kjøpt ny Tesla på ett år, tydeligvis har de endret oppsett. Før var adaptiv og autopilot inkludert, og som noen sier utvidet autopilot ekstrakostnad for de som ikke hadde plass igjen på kontoen
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

mthoring

Sitat fra: Mc_Herreington på onsdag 05. desember 2018, klokken 19:23
OK, takk. Har ikke kjøpt ny Tesla på ett år, tydeligvis har de endret oppsett. Før var adaptiv og autopilot inkludert, og som noen sier utvidet autopilot ekstrakostnad for de som ikke hadde plass igjen på kontoen

Autopilot har vel aldri vært inkludert (uten betaling) såvidt jeg vet.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

geear

Sitat fra: Mc_Herreington på onsdag 05. desember 2018, klokken 19:23
OK, takk. Har ikke kjøpt ny Tesla på ett år, tydeligvis har de endret oppsett. Før var adaptiv og autopilot inkludert, og som noen sier utvidet autopilot ekstrakostnad for de som ikke hadde plass igjen på kontoen
AP var ikke inkludert for et år siden heller... ca. 42k ekstra for AP og så var det vel 21k eller noe ekstra for FSD. Uten AP-valget var det kun standard gammeldags cruise uten bruk av radar/kamera.

georglu

Sitat fra: mthoring på onsdag 05. desember 2018, klokken 19:27
Sitat fra: Mc_Herreington på onsdag 05. desember 2018, klokken 19:23
OK, takk. Har ikke kjøpt ny Tesla på ett år, tydeligvis har de endret oppsett. Før var adaptiv og autopilot inkludert, og som noen sier utvidet autopilot ekstrakostnad for de som ikke hadde plass igjen på kontoen

Autopilot har vel aldri vært inkludert (uten betaling) såvidt jeg vet.

AP var vel en periode en del av tech-pakken til Tesla hvis jeg ikke husker feil?
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA