Et svar som faktisk kommer med noen syn på hvorfor det er slik. For så å komme med pekefinger...
Det er vel ingen i denne tråden som hevder at det er ok å kjøre her når det faktisk er forbudt? Folk snakker om at de ikke forstår hvorfor trafikkflyten er lagt opp på denne måten.
Jeg antar jo også at det er slik du sier, for å slippe frem buss i rute. Det kan være slik at dette er hensiktsmessig på andre tider av døgnet enn de tidspunktene jeg kjører her. Jeg kjører motsatt vei på morgenen og ser da sjelden kø. Jeg kjører samme vei på ettermiddag og det er heller ikke da spesielt mye kø. Poenget mitt er at dette feltet går direkte over til avkjøringsfelt for alle som skal til av på Bryn (Oppsal, Helsfyr, Østensjø etc), og hvis man hadde brukt det sammenhengende hele veien kunne det i teorien avlastet hovedfeltene som skal inn i Brynstunellen.
Du snakker om pekefinger.
Jeg snakker vel egentlig om at folk bryter loven, fordi det passer dem selv best, og at de dermed sparer litt tid i en travel hverdag. Først meg selv osv.
Og så sier man til seg selv at dette er bra fordi det hjelper trafikkflyten. Noen i denne tråden mener vegvesenet er elbilhatere, og derfor gjør dette for å plage dem, og derfor er det greit å bryte loven.
Det kan være situasjoner i livet der sivil ulydighet er en nødvendig kamp å ta.
Dette er absolutt ikke en av dem!
Hovedpoenget mitt er at dette blir lagt merke til av alle i trafikken, både de som er nøytrale til elbil, og de som er negative til elbil og rene elbilhatere. For ikke å snakke om myndigheter.
Og de som er negative får gode argumenter.
Så når avgjørelser skal taes, ligger slike ting i bakhodet på politikere. Og alle elbilister blir skadelidende når vi mister goder.
Og tilslutt. Jeg er ikke lokalkjent der filmen er tatt opp, men skriver generelt om situasjonen. Det samme skjer overalt.
Og hvis en er uenig i enkeltsaker når det gjelder skilting, så får en starte litt lobbyvirksomhet.
At man tar seg til rette og bryter loven stempler oss alle, fordi vi blir ofte sett på som en gruppe.