Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ioniq - kjøpe ny eller bruk - med/uten serviceavtale - hvilken nybil forhandler

Startet av wow, tirsdag 04. desember 2018, klokken 19:06

« forrige - neste »

Radiobil1



[/quote]
Sitat fra: Skeptikeren på torsdag 06. desember 2018, klokken 12:17

Har tilbud på en Ioniq til 303.900 med teknikk, skinn, metallic, vinterhjul, skvettlapper, gummimatter og bagasjetrau.

Import eller fra merkeforhandler?

Skeptikeren

Vært og bestilt nå. 303 tusen, plussa på folie på bakfanger i tillegg til nevnte. Fra forhandler, norsk 2019 modell.

Zimon

@Skeptikeren - Gratulerer med valg av ny Elbil, etter min mening og mange andre en veldig god og fornuftig bil. :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.


wow

Takk for mange gode svar !

Jeg har fått tilbud om serviceavtale til 15 000,- om jeg husker rett. Jeg tror jeg bikker mot å kjøpe uten. Ellers så har jeg, om man ser bort ifra pris på serviceavtale, fått prisen på ny bil ned 17 000,- ved å sammenligne bilforhandlere.

Det er vel "feil" sted å spørre, men uansett.. jeg regner med mange har sammenlignet ioniq med biler i lignende prisklasse (leaf og egolf). Hva bikket dere mot ioniq?

Storfe

Henta ut Ioniq til 290 000 i september, bestilt november 2017. Met lakk, teknikk, skinnseter, vinterhjul og gummimatte i bagasjerom.
Norsk forhandler og norsk bil gjennom ordinært Hyundai-nettverk.

Nå kan det dog vise seg at Ioniqen ble svært dyr. Den var tenkt som pendlerbil, men kona falt for elbilkonseptet, og forlangte elbil som hovedbil, så nå må Ioniqen byttes ut med "noe" dyrere Tesla...

Det er 4 ting jeg sitter igjen med frs Ioniq som er negative:
Ingen app
Dårlig grep foran på vinterføre
Dårlige fjernlys
Setene er ikke helt tilpassa lengden min

Prøvekjørte alle elbilene i denne klassen i 2017, og Ioniq kom best ut totalt sett. Golf var tett på, men mye dyrere og mangel på elektriske seter forsvarer ikke noe bedre comfort.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA