Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Soul EV 2020

Startet av patoduck, torsdag 29. november 2018, klokken 01:11

« forrige - neste »

Kårepåsporet

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 04. april 2019, klokken 19:59
Satt inne i e-Soul bilen i dag i butikken :+1: :+1: Kongebil :+1: God plass også i baksetet. Ellers så er det veldig mye likt som i Kia e-Niro når det gjelder instrumenter, ratt, automaten, seter og soltak. Nå er det bare å glede seg til nybil prisene kommer :+1:  Jeg tipper 350´uten vinterdekk/felg.

Forrige Soul hadde også god plass foran og bak, betale over 100.000 ekstra foe ny modell? Jeg hadde uten tvil heller valgt Ioniq med kortere rekkevidde og 15-20% billigere, altså beholder jeg den jeg har frem til hengerfeste dukker opp, om det blir Niro i høst, Tesla 3, Skoda, VW eller hva.....
350.000 for Soul er for dyrt, men mange som har for mye penger i annerledeslandet

Electric cars in Norway

Ser den Kåre :+1: Men dette med pris er det uansett mange meninger om :)

Men uansett pris så ble hvertfall jeg imponert over det jeg så av e-Soul i dag.

Det gav meg et inntrykk av god kvalitet å sitte i bilen og den har mye bra utstyr.

Gleder meg til prøvekjøring :+1:

Trond.m

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 04. april 2019, klokken 19:59
Satt inne i e-Soul bilen i dag i butikken :+1: :+1: Kongebil :+1: God plass også i baksetet. Ellers så er det veldig mye likt som i Kia e-Niro når det gjelder instrumenter, ratt, automaten, seter og soltak. Nå er det bare å glede seg til nybil prisene kommer :+1:  Jeg tipper 350´uten vinterdekk/felg.
Er usikker på det. I følge min forhandler er e-Soul litt dyrere enn e-Niro i Korea. At toppmodellen da skulle bli vesentlig billigere i Norge, samtidig som norske kroner er svak, finner jeg lite sannsynlig. Men det ville naturligvis vært hyggelig.

Fansypantsy

Sitat fra: TM på fredag 05. april 2019, klokken 18:32
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 04. april 2019, klokken 19:59
Satt inne i e-Soul bilen i dag i butikken :+1: :+1: Kongebil :+1: God plass også i baksetet. Ellers så er det veldig mye likt som i Kia e-Niro når det gjelder instrumenter, ratt, automaten, seter og soltak. Nå er det bare å glede seg til nybil prisene kommer :+1:  Jeg tipper 350´uten vinterdekk/felg.
Er usikker på det. I følge min forhandler er e-Soul litt dyrere enn e-Niro i Korea. At toppmodellen da skulle bli vesentlig billigere i Norge, samtidig som norske kroner er svak, finner jeg lite sannsynlig. Men det ville naturligvis vært hyggelig.

At e-Soul er dyrere enn e-Niro i Korea er ikke riktig i følge Kia nettside i Korea. Men det er ikke store forskjellen!
https://www.kia.com/kr/shopping-tools/catalog-price.html

makki

Har kø nr 23x, tror dere om jeg får det innen sept/okt?

Trond.m

Jeg ville tippet at du da bør få bil i august- september. Alle vil jo ikke kjøpe, så du burde få bil med første eller andre båt. Men Kia leveringer er jo ikke helt forutsigbare, så sikker kan man aldri være.

Electric cars in Norway

Hvis det blir lav nok pris så vil nok de fleste bestille bilen og flere vil reservere ny bil her på Kia lenken. Jeg håper det skjer.
https://bilkjop.kia.no/e-soul-reservasjon/?_ga=2.32854845.2032442916.1554633086-37657050.1550732679

Kårepåsporet

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 07. april 2019, klokken 12:33
Hvis det blir lav nok pris så vil nok de fleste bestille bilen og flere vil reservere ny bil her på Kia lenken. Jeg håper det skjer.
https://bilkjop.kia.no/e-soul-reservasjon/?_ga=2.32854845.2032442916.1554633086-37657050.1550732679

Pris i følge tysk prisliste på Kia gruppe på FB ser ut til å bære rundt 350000.
Sikkert billig for fansa i golden circle, for oss andre som feks kan høre på Fully Charged at Seat også kommer med bil til €20.000 så venter vi.
Holder Volkswagen konsernet hva det lover, ja da går det mot dårlige tider for bla Kia.

makki

#83
Tysk prisen skal være ca 350000 kr (Inklusiv 19% tysk moms), uten moms hva kan være prisen her i Norge? Jeg tipper rundt 310-320

Roy Aasen


Kårepåsporet

Sitat fra: makki på søndag 07. april 2019, klokken 19:26
Tysk prisen skal være ca 350000 kr (Inklusiv 19% tysk moms), uten moms hva kan være prisen her i Norge? Jeg tipper rundt 310-320

Tysk pris eksklusive moms for største batteri og best utstyrte er kr 350.000. Altså rimelig tett på e-Niro.
Jeg tror vi får mye interessant for den prisen i relativ nær fremtid.

Trond.m

#86
Jeg tipper en pris på toppmodellen på 359 + frakt og levering, dvs. ca 10.000 under e-Niro. Alt under det vil være en hyggelig overraskelse  :)

Hvor lenge må vi vente før vi får svaret ?

navyelsen

#87
Jeg har dessverre lite tro på at nye Soul (toppspekket med stort batteri) blir noe særlig rimeligere enn Niro.
E-Soul komme (endelig!) med app. Dette inkluderer visst nok en ny telemetrimodul, større skjerm, simkort med abonnement osv. Dette er ikke gratis, man må forvente et lite prishopp for denne teknologiske modulen.

Plasteret på såret er nok at e-Soul sannsynligvis kommer med lavere utstyrsnivåer og med lite batteri som alternativ. Disse vil nok være rimeligere enn e-Niro.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Kartelaven

#88
Sitat fra: makki på søndag 07. april 2019, klokken 19:26
Tysk prisen skal være ca 350000 kr (Inklusiv 19% tysk moms), uten moms hva kan være prisen her i Norge? Jeg tipper rundt 310-320

350k minus 19% er 294k.
Koster samme bilen noe særlig mer enn 310k i Norge, spørs det hvor aktuell denne bilen blir.. den er jo ikke akkurat vakker.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

Trond.m

Billigste utgave med lite batteri vil nok koste godt under 300. Den som tror at en toppmodell med 64 kwh batteri vil koste 300 er ikke helt oppdatert om markedet for elbiler med lang rekkevidde.
At bilen av mange har et sært utseende har nok liten betydning for prisen, så lenge det finnes nok kjøpere til det lille antallet de kan levere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA