Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Soul EV 2020

Startet av patoduck, torsdag 29. november 2018, klokken 01:11

« forrige - neste »

teslanor


Roy Aasen

Da er neste modell (2020) Soul å finne hos forhandlere i "utvalgte markeder" i midten/slutten av mars.....og selvsagt i begrenset antall

Siggen

Sitat fra: snakkesalig på fredag 04. januar 2019, klokken 22:12
Sitat fra: Roy Aasen på fredag 04. januar 2019, klokken 21:09
Da er neste modell (2020) Soul å finne hos forhandlere i "utvalgte markeder" i midten/slutten av mars

Kilde?

KIA´s internasjonale nettside har skissert dette siden uken etter den ble vist på LA auto show "limited avability in selected markets" eller noe slik. Den amerikanske nettsiden sier vel også noe av det samme..


Martin Eden jr

Sitat fra: Desti på torsdag 24. januar 2019, klokken 19:04
https://www.youtube.com/watch?v=tufv4E8nCs8

Takk for interessant video - selv om min koreansk er ganske dårlig! Har selv Hyundai Kona nå - og det er svært mye som er likt her - inklusive head-up-display. Vurderer å bytte tilbake til Soul (som jeg hadde før) når denne kommer. Virker betydelig mer rommelig - og kul!

Har forøvrig vært svært så sparsommelig med ekstra info fra Kia etter at denne ble presentert i LA i november - 2-3 måneder uten mer info? Og - så langt jeg kan se, - ingen har fått anledning til å prøvekjøre den ennå - eller er det noen som har kommet over noen prøvekjøringer? Kanskje vi må sende Teslabjørn til Korea igjen?
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

Martin Eden jr

Dessverre ser det ut til at Soul'en får samme ladeluka som Hyundai Kona - som jeg har store problemer med i vinter! Både luka og fjærutløseren på innsida fryser fast, og da må man ha varm garasje for å løse det. Dette burde Kia/Hyundai fikse snarest!
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

Anderspe


helgebl

Morsom bil jeg har lyst på.

Men så var det prisen da?

Hva er indikasjonene?



Roy Aasen

Finnes ingen ting i avdelingen pris enda. I Uniten tipper de på samme pris som Kona.

Ukvalifisert tipping fra meg; 340000  + BOS tillegg på 20000

helgebl

Så dyrt?

Da kan man jo trolig kjøpe seg en "billig" Tesla 3 om et år eller to.

Eller gå for en Leaf med 60kw.



Kårepåsporet

Sitat fra: helgebl på søndag 10. februar 2019, klokken 12:54
Så dyrt?

Da kan man jo trolig kjøpe seg en "billig" Tesla 3 om et år eller to.

Eller gå for en Leaf med 60kw.

Hvis du forventer Soul mye lavere enn 340 er jeg redd du blir skuffet.
Tror nok ikke det blir solgt så mange asiatiske småbiler til 350-400k kr når Tesla 3 MR RWD er på markedet til samme pris!

helgebl

Hmmm, da utgår ny Kia ja!

Kanskje kjøpe nåværende versjon da, for jeg liker bilen veldig godt!

Greit batteri, godt kvalitet og ikke minst garantitiden.


goggo

Sitat fra: helgebl på søndag 10. februar 2019, klokken 15:21
Hmmm, da utgår ny Kia ja!

Kanskje kjøpe nåværende versjon da, for jeg liker bilen veldig godt!

Greit batteri, godt kvalitet og ikke minst garantitiden.

Ja jeg liker også nåværende modell veldig godt. Problemet er jo at mange av oss lider av "3 fot syken" og gjerne vil ha litt større batteri.

Jeg lover at når jeg kjøper min neste Soul EV (som blir den tredje) så skal jeg beholde den i mange år og ikke oppgradere til bil med større batteri seinere...

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

helgebl

Sitat fra: goggo på søndag 10. februar 2019, klokken 16:02
Sitat fra: helgebl på søndag 10. februar 2019, klokken 15:21
Hmmm, da utgår ny Kia ja!

Kanskje kjøpe nåværende versjon da, for jeg liker bilen veldig godt!

Greit batteri, godt kvalitet og ikke minst garantitiden.

Ja jeg liker også nåværende modell veldig godt. Problemet er jo at mange av oss lider av "3 fot syken" og gjerne vil ha litt større batteri.

Jeg lover at når jeg kjøper min neste Soul EV (som blir den tredje) så skal jeg beholde den i mange år og ikke oppgradere til bil med større batteri seinere...

mvh
Hugo

Ja, med 60+kw så er det jo nok kw igjen selv etter 5 år. På en 30kw modell så vil man merke det når man har mistet 15%.


Kårepåsporet

Sitat fra: helgebl på søndag 10. februar 2019, klokken 15:21
Hmmm, da utgår ny Kia ja!

Kanskje kjøpe nåværende versjon da, for jeg liker bilen veldig godt!

Greit batteri, godt kvalitet og ikke minst garantitiden.

Jeg liker også nåværende modell bedre, er ikke fortrolig med designet på den nye.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA