Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Soul EV 2020

Startet av patoduck, torsdag 29. november 2018, klokken 01:11

« forrige - neste »

ID4

Og akkurat nå gikk Opel Ampera ned 40000 i pris. Samme importør om Kia...

Kårepåsporet

Sitat fra: Kartelaven på mandag 08. april 2019, klokken 09:57
Sitat fra: makki på søndag 07. april 2019, klokken 19:26
Tysk prisen skal være ca 350000 kr (Inklusiv 19% tysk moms), uten moms hva kan være prisen her i Norge? Jeg tipper rundt 310-320

350k minus 19% er 283,5k.
Koster samme bilen noe særlig mer enn 300k i Norge, spørs det hvor aktuell denne bilen blir.. den er jo ikke akkurat vakker.

Trond.m

Ja, dele på 1,19 dvs. man trekker fra ca 16 %, så helt på jorde er det da ikke  :)

Men viktigere, er prisen i Tyskland virkelig 350.000 ink. 19 % mva, eller er dette bare et rykte ?


Kartelaven

En liten glipp i utregningen der, har rettet opp. Men konklusjonen blir mer eller mindre den samme.

Tysk pris inkluderer naturligvis VAT. Norge er vel rimelig anlene om momsfritak på El biler? Forhandlere som velger å stikke momsen i lomma priser seg ut og er ikke intressante for meg. Tesla opererer ikke sånn og SR+ er like rundt hjørnet. Den kommer til å påvirke ny- og bruktpris på mange EL-biler.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

Trond.m

Jo, jeg forstår at offisielle tyske priser inkluderer mva. Men den koster da ca 42.000 i Tyskland ink. mva, og det blir det ca NOK 342.000 eks. mva. Med frakt og levering snakker vi om ca 350.000 eks. mva.

Roy Aasen

Dyreste versjon uten miljøbonus i Tyskland: 42488,00€
Minus 2000,00€ miljøbonus: 40488,00€


power59

Den tyske konfiguratoren ligger her
https://www.kia.com/de/angebote/konfigurator.a1ebd2b8-067f-4b0e-bef4-5bb3c0747256/#/ausstattung

Pris sk. Edition 7 39.2 kWh: EUR 33.990. Forutsettes 19% tysk mva og EUR/NOK kurs 9.66 så blir norsk pris ca. kr. 276.000

Pris sk. SPIRIT 64 kWh: EUR 43.190. Med samme forutsetninger som ovenfor så betyr det en norsk pris på ca. 350.000. 

I tillegg må det påregnes vrakpant og norske leveringsomkostninger og BOS påslag.

+ selvfølgelig vinterhjul, type 2 ladekabel mm.

ID4

Nå som prisen er klar i Tyskland, og Norge tilsynelatende er prioritert marked. Burde ikke prisene også bli klare her?

Eller er de redde for å gå på en Ampera med overpriset bil?


Kårepåsporet

Sitat fra: Venterpåkona på mandag 08. april 2019, klokken 15:17
Nå som prisen er klar i Tyskland, og Norge tilsynelatende er prioritert marked. Burde ikke prisene også bli klare her?

Eller er de redde for å gå på en Ampera med overpriset bil?

Norge er nok priotert marked etter de andre....BOS=boss

Kartelaven

Sitat fra: power59 på mandag 08. april 2019, klokken 15:01
Den tyske konfiguratoren ligger her
https://www.kia.com/de/angebote/konfigurator.a1ebd2b8-067f-4b0e-bef4-5bb3c0747256/#/ausstattung

Pris sk. Edition 7 39.2 kWh: EUR 33.990. Forutsettes 19% tysk mva og EUR/NOK kurs 9.66 så blir norsk pris ca. kr. 276.000

Pris sk. SPIRIT 64 kWh: EUR 43.190. Med samme forutsetninger som ovenfor så betyr det en norsk pris på ca. 350.000. 

I tillegg må det påregnes vrakpant og norske leveringsomkostninger og BOS påslag.

+ selvfølgelig vinterhjul, type 2 ladekabel mm.

Takk for innsikten, ingenting å si på utregningen her.
Dette får Hyundai Kona og Model 3 AWD til å virke som gode kjøp.
Blir spennende å se hva VW, Seat, Peugeot og Tesla klarer få til i 2019/2020.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

Trond.m

Ser at toppmodellen av e-Niro til sammenlikning koster 44.700 euro. De burde vi forvente at prisen i Norge blir 12.000 kr lavere enn e-Niro hvis samme kurs legges til grunn. Tenker de strategisk i forhold til konkurranse fra Model 3, burde de kanskje legge seg 20K under e-Niro.

Kårepåsporet

Sitat fra: Kartelaven på mandag 08. april 2019, klokken 15:36
Sitat fra: power59 på mandag 08. april 2019, klokken 15:01
Den tyske konfiguratoren ligger her
https://www.kia.com/de/angebote/konfigurator.a1ebd2b8-067f-4b0e-bef4-5bb3c0747256/#/ausstattung

Pris sk. Edition 7 39.2 kWh: EUR 33.990. Forutsettes 19% tysk mva og EUR/NOK kurs 9.66 så blir norsk pris ca. kr. 276.000

Pris sk. SPIRIT 64 kWh: EUR 43.190. Med samme forutsetninger som ovenfor så betyr det en norsk pris på ca. 350.000. 

I tillegg må det påregnes vrakpant og norske leveringsomkostninger og BOS påslag.

+ selvfølgelig vinterhjul, type 2 ladekabel mm.

Takk for innsikten, ingenting å si på utregningen her.
Dette får Hyundai Kona og Model 3 AWD til å virke som gode kjøp.
Blir spennende å se hva VW, Seat, Peugeot og Tesla klarer få til i 2019/2020.

Det er samme pris som jeg har hevdet hele tiden, altså 350.000 for best utstyrt og størst batteri.....

Electric cars in Norway

Jeg tror det blir 350' men ikke inkl vinterdekk/felg. Gleder meg til å få dette avklart snart

Trond.m

#103
Håper du har rett. Men det blir nok minst 357.400 ink. frakt og levering som er 20 under e-Niro  :)

Electric cars in Norway

Tja. Husk at nå måtte også Opel senke prisen på Ampera

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA