Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Sjøhyene

Sitat fra: gr på tirsdag 28. januar 2020, klokken 09:34
Noen av dere som evner å forklare en enkel og ikke-økonomiutdannet sjel hva som gjør at kommentarfeltene, og Sissener selv, mener at det er så grunnleggende feil å sammenligne Canopus med indeksfond? Er ikke 10 % avkastning i et indeksfond og 10 % avkastning i Canopus det samme?
Poenget er vel at det er urettferdig å kun se på perioder med oppgang, som vi jo har hatt siden 2008, siden absolutt return fond skal være konstruert slik at de unngår store tap i dårlige tider. Får vi en skikkelig nedgang snart så blir det ildtesten til Canopus.
Mange absolutt return fond gjør det heller ikke særlig mye bedre enn indeks i dårlige tider, så teori og praksis er to forskjellige ting.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Larsebass

Da er det bare å legge en mørk juleøl og en sprudlevann i kjøleskapet før kvartalsrapporten i dag. Da har man hedget resultatet: Går dette veien blir det sprudelwaßer og går det ad undas er det jo greit å få tømt juleølen før den går ut på dato.

Jeg tipper selskapet overrasker positivt og benytter anledningen til å annonsere forbedringer på S og X i dag også.
Tesla X75D.

Counterpointer

Er det ikke naturlig å tro at positive resultater er kalkulert inn i kursen allerede og at det må noe overraskende til for at det ikke blir et kursfall?

Tellus

#2088
Legger man til grunn den formidable utvikling siste halvår så skal det lite til før du får et betydelig fall. Sannsynligheten for at aksjen får et tilsvarende sprett opp med gode nyheter og gode tall er nok langt mindre.

Lykke til til dere som velger å sitte fullinvestert over tallene. Jeg ville ha solgt minimum 50% i dag hvis jeg hadde vært med på oppturen siste halvår. På den måten vinner man uansett. Skulle aksjen falle,- ja så har man gjort noe veldig riktig. Skulle aksjen stige så kan man trøste seg med at man fortsatt tar del i oppsiden.

Hodetelefoner


Counterpointer

Sitat fra: Hodetelefoner på onsdag 29. januar 2020, klokken 16:55
Solgte alt nå :)
Skitt, trodde ikke jeg skulle gjøre det men nå er hele posten solgt hos meg også

Planen var å sitte long, men når de først passerte 400 og så suste forbi 500 så tror jeg det kommer en ny kjøpsmulighet i løpet av noen måneder.

Har også opprettet Zero konto så det er mulig å utsette skatten på fremtidige handler.

Får se hvor lenge jeg klarer å holde meg unna ny inntreden.

Har allerede satt 28% av gevinsten på en konto reservert for fremtidig skatt, men flytter nok disse til et fond, det blir jo et års rentefritt lån.

Havebigfun

Hvordan tolker dere Elons tweet "chairs er underappreciated"?

Counterpointer

PS dette er ikke et innfall i dag, men en vurdering jeg har tumlet med en stund nå (siden 550 ble passert faktisk).

Har definitivt ikke mistet troen på TSLA, men tror det er overvekt på fall i kurs i nærmeste halvår. På lang sikt tror jeg det blir ytterligere stigning basert på at de etablerte produsentene ikke klarer å ta igjen forspranget.

Counterpointer

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 29. januar 2020, klokken 18:16
Hvordan tolker dere Elons tweet "chairs er underappreciated"?
Tror det er en referanse til et SpaceX arrangement (Cryo party).
Kryptisk, er jo ikke uvanlig fra Elon. Tipper det er humor.

geirci2

Selger ikke før kursen passerer 710, kanskje i morgen :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Counterpointer


geirci2

#2096
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 29. januar 2020, klokken 19:38
Sitat fra: geirci2 på onsdag 29. januar 2020, klokken 19:25
Selger ikke før kursen passerer 710, kanskje i morgen :-)



Har bursdag i dag - derfor er jeg optimist og realist samtidig  ;D
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Counterpointer

Sitat fra: geirci2 på onsdag 29. januar 2020, klokken 19:40
Har bursdag i dag - derfor er jeg optimist og realist samtidig  ;D
Gratulerer

Håper du får 710 til (neste) bursdag

arvid44

Jeg tror vi kommer til å se 700 i løpet av kort tid. Kanskje allerede i 1q 2020.   Jeg holder på min post .


Sent from my iPhone using Tapatalk

Veggen

Jeg blir også sittende.
Hadde irritert meg mye mer over å ikke være med på videre stigning, enn å måtte ta en korreksjon på en allerede svært pen gevinst.
Kollaps har jeg uansett ikke noe tro på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA