Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Havebigfun på fredag 03. januar 2020, klokken 23:12
voldsomt volum i dag, 9,1 mil shares- er vel også et styrketegn - selv om det var 11USD under topp ved stengning.
Det er mye opp og ned, mange forhold som påvirker. Men generell trend er jo stigende i rykk og napp

daktari

Fra bilnorge.no:
"Tesla til værs – igjen
Elon Musk har gjort noen blink-skudd de siste ukene, fabrikkplaner i Tyskland, nyåpnet fabrikk i Shanghai, ny, vellykket, finansieringsrunde og et fjerde kvartal der han leverte mer (367.500 biler) enn ventet. Dermed føyk aksjene oppover igjen. Nå har investorene verdsatt selskapet til $ 81,4 mrd! Hvis aksjene øker med enda 5 % betyr det at Tesla har en børsverdi som Ford og GM til sammen!
07-01-2020 // 10:51"
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Veggen

Hmmm, ATH og elbilbrann (ryktes å være en tesla) som ser ut til å ta med seg et hundretalls biler på Sola lufthavn.

Bra timing for å selge seg ut?

Motorwatt

Fra hvor kommer ryktet? Iflg. media vet ikke brannsjefen hva som startet den, så da kommer de altså ikke fra den kilden som bør vite.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Et litt generelt spørsmål.

Hvordan timer folk kjøp eller salg av aksjer og hvilken metode brukes?

Selv var jeg Nordnett kunde når jeg kjøpte og solgte mest, er jo nå flyttet over til Nettfonds uten at dette er den store forskjellen. Hos begge så må en overføre penger fra annen bank og det tar en dag eller fler avhengig av når. Dette gjør impulskjøp vanskelig, må planlegges litt.

Salg har jeg ikke gjort noe av nå, men følger kun med på kursen og legger ut en salgsordre når jeg tenker det passer uten noen ytterligere grenser. Dvs temmelig intuitivt og amatørmessig.
Sikkert flere muligheter og rom for forbedring.

z4rd

#1941
Det er en fordel å ha pengene klare i den aktuelle tjenesten du har tenkt å handle gjennom - selv om du går glipp av litt renter i mellomtiden. Jeg har pleid å gå inn og ut av aksjemarkedet - per nå er jeg utenfor. I aktuelle perioder jeg har tenkt å handle, har jeg overført penger til konto hos Nordnet og deretter ventet til "riktig" tidspunkt. Dette har eksempelvis tatt alt fra noen få dager til mange uker.

Anbefaler deg å ha en plan og prøve å holde deg til den. Å handle på følelser og intuisjon kan slå tilbake. Personlig har jeg et prinsipp om at all gevinst er good. Har tidsvis solgt med f.eks 8% fortjeneste - hadde jeg ventet to uker til kunne jeg ha cashet inn 15%, men slikt kan man ikke gråte over. Ellers - gjør research selv og stå for dine egne kjøp. Ikke alltid gunstig å høre på hva andre sier...

EDIT: Kan også legge til at jeg personlig har fulgt aksjer jeg er interessert i over en viss tid får danne meg et bilde av hvordan de "normale" svingningene er - typisk intra-dag og basert på dette har jeg i det minste et referansepunkt. Ellers er det bare å lese litt rundt - f.eks på Investtech. Men det finnes ulike skoler. Noen er veldig lojale til tekniske analyser f.eks.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Espen Hugaas Andersen

Jeg kjøper og selger gradvis. Mulig jeg selger litt i dag.

Og jeg har aktivert verdipapirbelåning, slik at om jeg tenker at jeg bør handle *nå*, så kan jeg det, og så kan jeg eventuelt overføre penger fra andre steder for å dekke inn kjøpet i etterkant.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

geear

Har DNB som hovedbank og har også aksjehandelen der. Penger fra ordinære kontoer går inn på aksjekontoen(e) på sekundet. Er ikke noe rutinert trader, men syns det fungerer greit. Har tidligere stort sett handlet aksjer på Oslo Børs, så eneste jeg har stusset på med NASDAQ er at jeg ikke har funnet noen måte å få real time, og ordredybde er heller ikke tilgjengelig. Men real time for TSLA ligger åpent så mange steder at det betyr lite...

Tiger123

Ingen med høydeskrekk ennå?

Må si det ikke er ofte jeg opplever en aksje med slikt moment. Noen som kan vise til noe tilsvarende i 2019?

Frem mot resultatfremleggelsen, hva tenker aksjonærene da? Jeg tror selve fremleggelsen og kursen den dagen går ned.
Men jeg tar ofte feil. haha

Espen Hugaas Andersen

Aner ikke hvor kursen går. Jeg klamrer meg til strategien å selge gradvis ettersom det stiger. Solgte litt i går og i dag. Det er lenge side Tesla har vært en så liten prosent av porteføljen min. Nå er det bare 75%. :P
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

nivve

Solgte meg ut på 254 og har ikke sett meg tilbake.

...

...

... JO SELVFØLGELIG har jeg sett meg tilbake, og skjønner ikke hva i all verden jeg tenkte. Jeg tenkte vel at etter den klatret fra 179 (hvor jeg var temmlig godt i minus) og opp til 250+ og jeg var i pluss igjen, var det bare å selge ut med en liten gevinst.

Så sa det pang. Gått opp 100 % i etterkant!

Flere som meg der ute?

Counterpointer

#1947
Sitat fra: Tiger123 på onsdag 08. januar 2020, klokken 16:29
Ingen med høydeskrekk ennå?
Har ikke høydeskrekk, jo høyere jo bedre.

Det jeg begynner å kjenne et snev av er litt grådighet, det begynner å bli litt å hente ut nå hvis en ser for seg et dropp etter at tallene presenteres i earnings call.

Regnestykket blir jo da gevinst - skatt og så en minus eller pluss for å kjøpe seg inn igjen.....

Det er jo helt sykt at vi nå snart er oppe i 500

RuneW

Sitat fra: nivve på onsdag 08. januar 2020, klokken 20:10
Flere som meg der ute?

Sikkert. Det er ikke noe å skamme seg over. Ingen klarer å forutsi hvordan dette vil utspille seg. Den som tror han klarer det, er den som har forstått minst.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Magnus Hansen


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA