Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 28. mai 2019, klokken 08:26Men isolert sett har han rett i enkelte påstander. Eksempelvis at tallene tyder på at bedriften går veldig dårlig. Leser du regnskapene uten å sette dem i kontekst er det klart selskapsverdien skal ned.

Hva er det som tyder på at selskapet går dårlig sa du?

Hvorfor skal verdien ned?

emurof

#976
Sitat fra: Geirr på onsdag 29. mai 2019, klokken 17:14
Professor: Tesla vil bli kjøpt opp innen et år

Telsa-aksjen har falt 44 prosent i år og har onsdag en kurs på 188,7 dollar. Professoren tror aksjen kan falle ytterlige til under 100 dollar i løpet av de neste 12 månedene.

https://e24.no/boers-og-finans/tesla-motors/professor-tesla-vil-bli-kjoept-opp-innen-et-aar/24630729

Enda en synser som kommer med ubegrunnede påstander og likevel får bred dekning i media. Jeg skjønner det ikke. Han tror til og med at Tesla bare er en vanlig bilprodusent og skal prises deretter. Han er både kunnskapsløs og påståelig, denne "professoren".

emurof

Sitat fra: Vhagar på onsdag 29. mai 2019, klokken 19:37Apple kan måles på så mangt, men de får ikke til hardware og de sliter med software. Apple er svært lite innovative, det de derimot kan er å finslipe det som finnes og pakke det pent inn i noe som ikke virker men noen som liker design forran funksjonalitet foretrekker å kjøpe dyrt. Og hvor mye de har investert spiller ingen rolle når de enn så lenge ikke har noe å vise til. Tesla har vært på veien i 7 år nå, hvor mange biler har Apple på veien og hvor mange av de er "selvkjørende"? Og nei, det nytter ikke å jobbe på bakrommet og så plutselig lansere noe som er bedre enn Tesla. Erfaring på veien teller så utrolig mye.

Dette blir for dumt. Apple er kanskje ikke fryktelig innovative i dag, men å påstå at de bare pakker andres ting inn i en pen innpakning og bare har produkter som handler om design foran funksjonalitet er å bomme stort. Funksjonalitet og design går hånd i hånd. Det er ikke rart at konkurrentene har etterlignet Apple både med laptops og mobiler. Androdi hadde aldri vært der det er i dag hvis de ikke hadde hatt Apple til å lede løpet.

emurof

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 30. mai 2019, klokken 14:47Men skal de overleve må de ha finansiell støtte fordi de brenner uhorvelig mange penger i en uhorvelig hastighet.

Nei, det må de ikke. De klarer seg fint på egen hånd.

emurof

Sitat fra: Geirr på onsdag 12. juni 2019, klokken 14:39
Går nok noe opp idag, selv om det ikke kom frem nyheter med substans. Finfin anledning til å selge på relativt høy kurs

Jeg skjønner ikke poenget med slike innlegg. Sånn rent bortsett fra at de som hadde hørt på deg hadde tapt på det, så tilfører slike ubegrunnede påstander ikke tråden noe som helst.

Øyvind.h

#980
Sitat fra: emurof på tirsdag 02. juli 2019, klokken 10:33
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 28. mai 2019, klokken 08:26Men isolert sett har han rett i enkelte påstander. Eksempelvis at tallene tyder på at bedriften går veldig dårlig. Leser du regnskapene uten å sette dem i kontekst er det klart selskapsverdien skal ned.

Hva er det som tyder på at selskapet går dårlig sa du?

Hvorfor skal verdien ned?
Du har lest regnskapstallene uten å sette dem i kontekst, slik jeg påpekte at man måtte gjøre? Og du klarer ikke se hvorfor selskapet tilsynelatende går dårlig etter å ha lest tallene?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

emurof

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 02. juli 2019, klokken 11:42
Sitat fra: emurof på tirsdag 02. juli 2019, klokken 10:33
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 28. mai 2019, klokken 08:26Men isolert sett har han rett i enkelte påstander. Eksempelvis at tallene tyder på at bedriften går veldig dårlig. Leser du regnskapene uten å sette dem i kontekst er det klart selskapsverdien skal ned.

Hva er det som tyder på at selskapet går dårlig sa du?

Hvorfor skal verdien ned?
Du har lest regnskapstallene uten å sette dem i kontekst, slik jeg påpekte at man måtte gjøre? Og du klarer ikke se hvorfor selskapet tilsynelatende går dårlig etter å ha lest tallene?

Hva er det som tilsier at selskapet går dårlig?

Øyvind.h

Ekstrem salgsvekst og høye volumer av volummodellen, men fortsatt solide tap.
Si gjerne hva du selv tenker om regnskapstallene. Glem konteksten et øyeblikk og se isolert på regnskapet(eksempelvis potensiell fremtidig inntjening ladenettverk, inntjening serviceapparat mm).

Synes du tallene er lystig lesning?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

https://ir.tesla.com/news-releases/news-release-details/tesla-q2-2019-vehicle-production-deliveries

SitatPALO ALTO, Calif., July 02, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- In the second quarter, we achieved record production of 87,048 vehicles and record deliveries of approximately 95,200 vehicles. In addition, we made significant progress streamlining our global logistics and delivery operations at higher volumes, enabling cost efficiencies and improvements to our working capital position.

           Production    Deliveries    
Model S/X  14,517    17,650    
Model 3    72,531    77,550    
Total    87,048    95,200    

Orders generated during the quarter exceeded our deliveries, thus we are entering Q3 with an increase in our order backlog. We believe we are well positioned to continue growing total production and deliveries in Q3.

Customer vehicles in transit at the end of the quarter were over 7,400. Due to the order-to-VIN matching process we described in our Q1 2019 Shareholder Letter, which we extended to Model S and Model X in Q2 to improve process efficiency, this metric has become less relevant. As a result, we do not plan to disclose the customer vehicles in transit metric going forward.

Enda litt bedre enn det jeg trodde. Tror GAAP resultatet havner på minus $100 mill, +/- $200 mill. Men det er fortsatt noen uker til vi finner ut det.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emurof

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 02. juli 2019, klokken 15:06
Ekstrem salgsvekst og høye volumer av volummodellen, men fortsatt solide tap.
Si gjerne hva du selv tenker om regnskapstallene. Glem konteksten et øyeblikk og se isolert på regnskapet(eksempelvis potensiell fremtidig inntjening ladenettverk, inntjening serviceapparat mm).

Synes du tallene er lystig lesning?
Det koster å bygge opp et produksjons- og salgsapparat slik Tesla gjør nå. Og likevel har de gått med overskudd i to av de siste fire kvartalene. Og det er ikke usannsynlig at de gikk med overskudd igjen i andre kvartal i år.

OhmPaPa

Solgt flere biler enn de guidet - meget bra!

Og økt backlog - enda bedre!

:+1: :+1:

Per akkurat nå er aksjekursen opp 7.04% i aftermarket - dvs $240.35.

Øyvind.h

Sitat fra: emurof på tirsdag 02. juli 2019, klokken 23:53
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 02. juli 2019, klokken 15:06
Ekstrem salgsvekst og høye volumer av volummodellen, men fortsatt solide tap.
Si gjerne hva du selv tenker om regnskapstallene. Glem konteksten et øyeblikk og se isolert på regnskapet(eksempelvis potensiell fremtidig inntjening ladenettverk, inntjening serviceapparat mm).

Synes du tallene er lystig lesning?
Det koster å bygge opp et produksjons- og salgsapparat slik Tesla gjør nå. Og likevel har de gått med overskudd i to av de siste fire kvartalene. Og det er ikke usannsynlig at de gikk med overskudd igjen i andre kvartal i år.
Det de gjør nå er stort sett å forsøke å utnytte det apparatet de har. Og de har kjørt flere nedbemanninger for å trimme organisasjonen, inkludert kostnadskutt.
Allikevel sliter de med å tjene penger, på et tidspunkt hvor selskapet skulle generert store overskudd med de marginene Tesla sikter mot.

Men nå begynner du å trekke inn kontekst. Se isolert på tallene og si hva du synes om dem.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

#987
Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 03. juli 2019, klokken 00:27
Solgt flere biler enn de guidet - meget bra!

Og økt backlog - enda bedre!

:+1: :+1:

Per akkurat nå er aksjekursen opp 7.04% i aftermarket - dvs $240.35.

Merkelig det der. Flere her på forumet hevdet jo at etterspørselen tørket inn!  ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

1000kwh

Kan være at en del har avventet kjøp av Model 3, men nå renner det jo inn av gode reviews, youtubevideoer osv.. har mye å si for hvem som kjøper bilen og det tror jeg er en overvekt av unge ..

Neste store utfordring er å få stabilisert servicenivået verden over .. og kanskje også komme med flere overbevisende demonstrasjoner av FSD

Aksjen skal sikkert både opp og ned i 2019 :p

DagfinnN

#989
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 03. juli 2019, klokken 06:45
Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 03. juli 2019, klokken 00:27
Solgt flere biler enn de guidet - meget bra!

Og økt backlog - enda bedre!

:+1: :+1:

Per akkurat nå er aksjekursen opp 7.04% i aftermarket - dvs $240.35.
Merkelig det der. Flere her på forumet hevdet jo at etterspørselen tørket inn!  ;D

Alle har sin egen agenda.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA