Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Netfonds har ikke gjort det. Men vi får se hvordan det blir med Nordnet, nå når de har kjøpt opp Netfonds.

Det er uansett ikke snakk om en enorm jobb, om man har litt orden på transaksjonene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Cobos

Viktigste skatteregel å få med seg er FIFO prinsippet som skatteetaten bruker. Den «låser» deg fast hvis du har en tidlig gevinst av en viss størrelse. Altså den hindrer deg fra å drive med trading. Det var en 250 000,- kroners lekse for meg :(
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Sveinung1954

Sitat fra: Cobos på lørdag 08. juni 2019, klokken 17:07
Viktigste skatteregel å få med seg er FIFO prinsippet som skatteetaten bruker. Den «låser» deg fast hvis du har en tidlig gevinst av en viss størrelse. Altså den hindrer deg fra å drive med trading. Det var en 250 000,- kroners lekse for meg :(

..og mer aktuelt nå; de som kjøpte på «funding secured»-kurser på 300+ kan i alle fall sikre seg et pent skattefradrag for 2019 på rundt 32% ved å selge nå. Aldri så galt at det ikke er godt for noe  :+1:
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Sjøhyene

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 08. juni 2019, klokken 15:04
Netfonds har ikke gjort det. Men vi får se hvordan det blir med Nordnet, nå når de har kjøpt opp Netfonds.

Det er uansett ikke snakk om en enorm jobb, om man har litt orden på transaksjonene.

Nordnet gir deg en rapport hvert år slik at du har alle tallene lett tilgjengelig. Har brukt nordnet i flere år og er veldig glad for at de gjør det.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Counterpointer

Den døde katten fortsetter å stige



Og det i et marked som faller .....

DagfinnN

Hm - hvor er kos med misnøye gjengen nå.
Ånei - glemte det. De er bare når aksjen går ned....
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

arthur

Regner med at alle her kjøpte aksjer i bøtter og spann på rundt 175 og nå kan selge med god fortjeneste? Har jeg nevnt historien om heisføreren før her?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Øyvind.h

Sitat fra: DagfinnN på mandag 10. juni 2019, klokken 20:35
Hm - hvor er kos med misnøye gjengen nå.
Ånei - glemte det. De er bare når aksjen går ned....
De visste jo at aksjen skulle kraftig ned, så de bader i penger nå og bruker ikke tid på forumet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

Og solgte selvfølgelig shortposisjonen på riktig tidspunkt.  :+1:

Skulle hatt den teften..

... men, når det er sagt, så tror jeg fort de kan få rett igjen, det er en uro i hele markedet.

Øyvind.h

Sitat fra: gr på tirsdag 11. juni 2019, klokken 09:16
Og solgte selvfølgelig shortposisjonen på riktig tidspunkt.  :+1:

Skulle hatt den teften..

... men, når det er sagt, så tror jeg fort de kan få rett igjen, det er en uro i hele markedet.
Jepp. Jeg handlet litt på 200, men det var jo bare for moroskyld. Helt uvesentlig om den faller til 100 eller stiger til 300.
Smellen i NEL i dag utgjør nesten halve posten i TSLA  :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: arthur på tirsdag 11. juni 2019, klokken 09:01
Regner med at alle her kjøpte aksjer i bøtter og spann på rundt 175 og nå kan selge med god fortjeneste?
De som gjorde det har jo fått en grei gevinst alle har jo definitivt ikke gjort det


Espen Hugaas Andersen

#956
Jeg fulgte med på generalforsamlingen i Tesla i går kveld/natt, og det var egentlig bedre enn jeg håpet på. Det var en god del rykter rundt at JB Straubel ville erstattes, men det skjedde ikke. Det virket derimot som at de muligens klargjorde litt for dette ved å introdusere en mulig erstatter. Men inntil videre fortsetter JB, noe som er positivt.

Utover det, så virker utviklingen til å være bra. De har ikke utfordringer med etterspørsel, de jobber med å få opp produksjonen, og de er på track til å nå guidance for Q2. Fabrikken i Kina får installert pressene i disse dager, og malingsverkstedet er like rundt hjørnet. Model Y og Semi er planlagt for 2020, som før, og de vil trolig velge sted for Gigafactory i Europa i år.

Et par ting å se fram til er en "Battery and Drivetrain Investor Day", og presentasjon av Pickup. Begge er planlagt i løpet av sommeren.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

JorEl

#957
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 12. juni 2019, klokken 08:47
Jeg fulgte med på generalforsamlingen i Tesla i går kveld/natt, og det var egentlig bedre enn jeg håpet på.
Her er en fin gjennomgang for oss som ikke så på Gen.For. i Tesla.
https://youtu.be/GVcfM7t-IbY
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Counterpointer

#958
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 12. juni 2019, klokken 08:47
Jeg fulgte med på generalforsamlingen i Tesla i går kveld/natt, og det var egentlig bedre enn jeg håpet på. Det var en god del rykter rundt at JB Straubel ville erstattes, men det skjedde ikke. Det virket derimot som at de muligens klargjorde litt for dette ved å introdusere en mulig erstatter. Men inntil videre fortsetter JB, noe som er positivt.

Utover det, så virker utviklingen til å være bra. De har ikke utfordringer med etterspørsel, de jobber med å få opp produksjonen, og de er på track til å nå guidance for Q2. Fabrikken i Kina får installert pressene i disse dager, og malingsverkstedet er like rundt hjørnet. Model Y og Semi er planlagt for 2020, som før, og de vil trolig velge sted for Gigafactory i Europa i år.

Et par ting å se fram til er en "Battery and Drivetrain Investor Day", og presentasjon av Pickup. Begge er planlagt i løpet av sommeren.
Hvor går aksjekursen ? Stabilt, opp eller ned.....

Espen Hugaas Andersen

Det bør gå opp, utifra informasjonen på generalforsamlingen, men det er ikke alltid TSLA oppfører seg rasjonelt...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA