Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Du verden så mye en kan lære i en aksjetråd

Spent på hvor kursen går i dag. Jeg tipper den står litt stille nå.

noto

TSLA er notorisk for at den "aldri" står stille.

Espen Hugaas Andersen

Hvis jeg skal gjette, så kommer det en dip på 30-60 minutter, så begynner kursen å ta seg opp igjen, og ender solid i pluss.

Håper det i hvert fall, for jeg står klar med pengene. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

noto

Da gjetter jeg motsatt..

Litt opp først som en reaksjon på det store fallet fredag, og så ned pga generelt sentiment, at Model3-feberen er på hell, angst for Q4-tallene i slutten av måneden, fokus på lønnsomhetsproblemene med 35k-bilen og generelt pga at det er et stykke frem til neste trigger.

ethoring

Tsla er ganske volatil, men likevel enkel. Den har vært gjennom 3 faser. I S/X-fasen lå den på $200, i 3-fasen på $300. Jeg venter i spenning på den fjerde fasen og kurs $500+ :)

Se vedlegg.

ethoring

Er selvfølgelig klar over at analysen min er ganske banal, men like fullt styrer jeg etter den  :) Både model 3 ramp (Europa, sr til 35k), GF1 ferdigstillelse (den er 30% ferdig pr nå), Energy, model Y unveil, Semi, Roadster 2, pickup unveil og Kina GF3 kan gi noen løft i inneværende år. Og generelt kvartaler med sorte tall, selvsagt.

Counterpointer

Bortsett fra en liten dipp på starten, ser det ut som jevn kurs på rett under 300.

Q4 tall er vel første nyhet som kan gjøre utslag, men de blir antageligvis som forventet (akkurat et lite overskudd). Så derfor tror jeg en publisering av salgstall for Europa vil kunne være noe som påvirker kurs. Lurer på hvordan de ligger ann. Antallet båter og frekvens tyder på mer enn de antallene som ble anslått ut fra fakturanummer.

Espen Hugaas Andersen

Jeg forventer overskudd på 200-300 mill i Q4. Dette er nok ikke priset inn fullstendig, men alle vet nå at det blir overskudd.

Kjøpte forøvrig litt på 300.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 22. januar 2019, klokken 22:41
Kjøpte forøvrig litt på 300.
Jeg er nok en optimist, for det gjorde jeg også.

Teller på knappene om jeg skal konvertere depositumet på E-tron og Taycan til TSLA også eller om det heller skal gå inn i betalingen av 3p.....

noto

#174
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 22. januar 2019, klokken 11:09
Du verden så mye en kan lære i en aksjetråd

Spent på hvor kursen går i dag. Jeg tipper den står litt stille nå.

Du som fikk mest rett i går :) -- men litt surt sentiment var det jo, og videre nedover i dag. Ingen nærliggende positive triggere. Q4 blir antagelig siste sorte kvartal på en god stund, og kanskje bare så vidt over streken skal vi tro profit warning fra EM.

Espen Hugaas Andersen

#175
Tror Q4 blir et godt stykke over streken. Type 300 mill i pluss med null ZEV kreditt inntekt.

Tror også Q1 og Q2 vil ha profitt. Jeg kan se at Q1 kan være litt problematisk - biler i transitt vil nok gå opp en del, pga leveranser til Europa og Kina. Men sannsynligvis kan da Tesla f.eks selge 100 mill i ZEV kreditter og dermed ha 100 mill profitt.

Så kommer Q2, med masse biler i transitt, og høyeste produksjon hittil. Det ville ikke overraske meg om Q2 har 400 mill i overskudd. 

Men vi får se. Bare 7 dager til kvartalsrapporten. (Om Q4 ikke er omkring 300 mill begynner det å spøke for S&P inkludering i mai, så krysser fingrene.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

noto

For å si det sånn: Blir overrasket hvis vi ikke blir overrasket..

Espen Hugaas Andersen

Kanskje sant. Det store spørsmålet jeg har er Model S/X - hva blir tallene her i Q1 og Q2, nå når 75D er borte?

Jeg håper det kommer ny og forbedret utgave i Q1 eller veldig tidlig i Q2, men er ganske usikker på hva som skjer. Det skal bli veldig greit å høre hva de sier på kvartalsrapporten.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Løve

Hva er greia med å si opp S&X personell og redusere produksjonen av S&X  ???


https://mobile.twitter.com/TeslaCharts/status/1088124652633931778?s=19

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA