Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

erikho

Hmm. Hvor kjoeper man litt mer? 315? 300?

TeslaModelX

Til og med jeg ble litt bekymret med tanke på fremtiden nå, og jeg er ikke engang aksjonær.

oyvind86

Hva kutter Tesla i?

Er det i direktør staben eller handler dette om service arbeidere som er sårt tiltrengt her i Norge bla. ?


Tellus

Profit warning for hele 2019 dette.

Espen Hugaas Andersen

Fremtiden trenger man ikke være særlig bekymret for. De forventer å fortsette å ha profitt, selv om det er vanskelig å vokse så raskt som de ønsker. Det man kan bekymre seg for er aksjekursen.

Jeg skal se an de neste dagene. Og vurdere å kjøpe om det faller under 300.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

#140
Sitat fra: oyvind86 på fredag 18. januar 2019, klokken 16:17Hva kutter Tesla i?

Er det i direktør staben eller handler dette om service arbeidere som er sårt tiltrengt her i Norge bla. ?
Vi vet ikke helt. Men vil tro det er noe på utviklingssiden, og noe i salgs- og leveranseapparatet i USA (de leverte flere biler i desember enn de trenger å kunne gjøre igjen på lenge). Antar de vil fortsette å ansette i Norge.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

noto

Sitat fra: Tellus på fredag 18. januar 2019, klokken 16:18
Profit warning for hele 2019 dette.

Nei, egentlig ikke. Første halvdel av Q1 blir magert pga mange biler under transport til utlandet. Ingen leveranser der før i slutten av februar. Når insentivene i tillegg er halvert på hjemmemarkedet og de struper Model S/X, vil det være et under om de klarer overskudd. Senere kommer det jo mye fantastisk. Jeg hinter da til bokstavene S, X og Y.

Øyvind.h

Sitat fra: ModelS på fredag 18. januar 2019, klokken 16:15
Til og med jeg ble litt bekymret med tanke på fremtiden nå, og jeg er ikke engang aksjonær.
Ble du bekymret sist gang de nedbemannet?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

TeslaModelX

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 18. januar 2019, klokken 17:00
Sitat fra: ModelS på fredag 18. januar 2019, klokken 16:15
Til og med jeg ble litt bekymret med tanke på fremtiden nå, og jeg er ikke engang aksjonær.
Ble du bekymret sist gang de nedbemannet?

Nei, jeg er bekymret hver gang det kommer negative nyheter fra Tesla. Frykter konkurs.
Det er bare slik jeg er, frykter alltid det verste  8)

Handyman

Sitat fra: oyvind86 på fredag 18. januar 2019, klokken 16:17
Hva kutter Tesla i?

Er det i direktør staben eller handler dette om service arbeidere som er sårt tiltrengt her i Norge bla. ?
Blant annet Referral teamet, stort apparat som jobber med dette.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

What-a-watt

Sitat fra: Handyman på fredag 18. januar 2019, klokken 17:36
Sitat fra: oyvind86 på fredag 18. januar 2019, klokken 16:17
Hva kutter Tesla i?

Er det i direktør staben eller handler dette om service arbeidere som er sårt tiltrengt her i Norge bla. ?
Blant annet Referral teamet, stort apparat som jobber med dette.

Kan jeg aldri tenke meg. Maksimalt et titalls personer.

Råde

Sitat fra: noto på fredag 18. januar 2019, klokken 16:28
Sitat fra: Tellus på fredag 18. januar 2019, klokken 16:18
Profit warning for hele 2019 dette.

Nei, egentlig ikke. Første halvdel av Q1 blir magert pga mange biler under transport til utlandet. Ingen leveranser der før i slutten av februar. Når insentivene i tillegg er halvert på hjemmemarkedet og de struper Model S/X, vil det være et under om de klarer overskudd. Senere kommer det jo mye fantastisk. Jeg hinter da til bokstavene S, X og Y.
Uenig. Som jeg skrev et annet sted så er dette et grep for å få kostnadskontroll. De har kommet hit med mål om å lage bil, og har vokst, ansatt, løst «production hell» gitt referral, gratis SuC, gratis oppkobling og masse goodwill.

Det vi ser nå er at tesla dreies mot å bli en helt vanlig bilprodusent, med helt vanlige mål for suksess satt av menn i grå dresser. Så nå får vi betale for premium connection og SuC, og mye av det spennende og pioneraktige vil vi se forsvinne.

Enig med en uttalelse her. Faller kursen mer så vurderer jeg også å kjøpe mer.
e-Golf | X75D

noto


Teslanytt

Anbefaler å følge TSLA Shareholders på facebook. 3500 medlemmer.

https://www.facebook.com/groups/409692556075669/?ref=share




Espen Hugaas Andersen

https://www.reddit.com/r/TeslaLounge/comments/ahffwv/just_laid_off_cant_post_in_teslamotors_because_of/

"What parts of Tesla was hit hardest by the firings? Have you seen any indication that they're winding down the tent? How many shifts are currently working in the factory? Before the firings, how smoothly was Model 3 manufacturing going, had mosst of the kinks been ironed out of the production?"

"Don't know about shifts at factory or manufacturing stuff. Delivery advisors hit hard, logistics, dmv support, delivery specialists in the field."
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA