Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

What-a-watt

Counterpointer

Sitat fra: What-a-watt på fredag 06. juni 2025, klokken 15:01300 + - 5
Det ble spot on det for deg 😊👍🏼 (300-5=facit)

Gratulerer 🥳

ToWalkOrDrive

Kan virke som at Trumps hevn har fått Musk til å gå ned på kne og be for sitt liv. Litt sånn mafia-stil.

https://electrek.co/2025/06/11/elon-musk-regrets-about-trump-as-the-president-about-crush-tesla/

Ser Trump blant annet vil ta vekk California rettighetene til å ha egne utslippslover. Det er ikke godt nytt for Tesla.
Tesla Model Y                         2021-

What-a-watt

Hvilken flott anledning for Tesla-styret å kvitte seg med han! (Men tror ikke de tør)

arthur

Sikkert noen her som er gode på matematikk. Det hevdes at Donald Trump er en fantastisk dealmaker og er oppgitt over at man på Harvard tilbyr kurs i enkel matematikk, sikkert noen her som har fått med seg den "sekvensen". Siste nytt nå er jo at i følge Donald så har prisen på egg gått ned, prisen på disse har som bekjent vært svært høy av naturlige grunner (manglende tilbud). Hvor mye kan en pris gå ned i prosent?

Forslag til svar?

PS Fasit følger, og det er da selvfølgelig det selverklærte rasjonelle geniet Donald Trump som har fasiten også på dette spørsmålet!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Ser ut som feiden gikk fort over. Det var ingen selvfølge og det er Musk som må passe seg. Det er han som har mest å tape. En hevngjerrig Trump kan gjøre mye ugagn.

arthur

Ingen son komme med forslag mht hvor mye, maksimalt, ( i prosent) en vare kan gå ned i pris?

Jeg spurte min kone sånn i farten her i går, og hun bare så dumt på meg og svarte hundre prosent. Og hva har dette geniet Donald Trump oppnådd hva angår prisen på egg? Joda, han har klart fire hunder prosent. Dyktig kar som er et finansielt geni, ikke sant?

https://x.com/atrupar/status/1930657712771109371?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1931388462990753989%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es3_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.indy100.com%2Fpolitics%2Ftrump%2Fdonald-trump-egg-prices-down-400-per-cent-claim
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Polestar2 -desember 2022

What-a-watt

OlaM

Sitat fra: arthur på torsdag 12. juni 2025, klokken 06:43Ingen son komme med forslag mht hvor mye, maksimalt, ( i prosent) en vare kan gå ned i pris?

Jeg spurte min kone sånn i farten her i går, og hun bare så dumt på meg og svarte hundre prosent. Og hva har dette geniet Donald Trump oppnådd hva angår prisen på egg? Joda, han har klart fire hunder prosent. Dyktig kar som er et finansielt geni, ikke sant?

https://x.com/atrupar/status/1930657712771109371?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1931388462990753989%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es3_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.indy100.com%2Fpolitics%2Ftrump%2Fdonald-trump-egg-prices-down-400-per-cent-claim

Hvis hvis du måtte betale 100 kr for varen før, men nå får du 300 kr for å ta imot?
'21 3LR

What-a-watt

Foreslår at Trump gir Musk et matematikk-kurs. Ser fram til å få tilbake 1.500.000.- for å kjøpe en Y til 500.000.-.

OlaM

Kanskje Trump ble fortalt at eggene var ned 400 bps, altså 4%.
'21 3LR

hELgenen

Sitat fra: What-a-watt på onsdag 11. juni 2025, klokken 12:33Hvilken flott anledning for Tesla-styret å kvitte seg med han! (Men tror ikke de tør)

"I morgon vil eg byrja på eit nytt og betre liv,
trur eg.
Eg skal aldri gå på ketamin og kritisere Trump mer,
trur eg.
Eg skal aldri skryta på meg FSD i sjølpåført rus,
men istaden lovprise Trump sin rolle i det hvite hus,
trur eg.
Alle homser som eg møtar skal eg sky som bare fan,
trur eg.
Og gå hatefullt forbi dei som ein nybakt nazifan,
trur eg.
Ja, i morgon skal eg byrja på den gode veg som ekta maga,
trur eg.
Men i dag lyt det få vera, for eg er so sabla tyrst
at eg må ha ein ketamin stripe for å roe meg ned fyrst.
"

Counterpointer

Sitat fra: hELgenen på torsdag 12. juni 2025, klokken 21:46
Sitat fra: What-a-watt på onsdag 11. juni 2025, klokken 12:33Hvilken flott anledning for Tesla-styret å kvitte seg med han! (Men tror ikke de tør)

"I morgon vil eg byrja på eit nytt og betre liv,
trur eg.
Eg skal aldri gå på ketamin og kritisere Trump mer,
trur eg.
Eg skal aldri skryta på meg FSD i sjølpåført rus,
men istaden lovprise Trump sin rolle i det hvite hus,
trur eg.
Alle homser som eg møtar skal eg sky som bare fan,
trur eg.
Og gå hatefullt forbi dei som ein nybakt nazifan,
trur eg.
Ja, i morgon skal eg byrja på den gode veg som ekta maga,
trur eg.
Men i dag lyt det få vera, for eg er so sabla tyrst
at eg må ha ein ketamin stripe for å roe meg ned fyrst.
"

Veldig passende tekst i dag!

Bra omskrivning 👍🏼

arthur

Noen her som har tro på at Donalds såkalte Big beautiful bill vil rette opp en skakkjørt økonomi, redusere underskuddet på hans statsbudsjett og betale ned den enorme gjelden som Uncle Sam har?
Har sett beregninger som viser at snart vil Uncle Sam bare i renter (!) betale 16.000 dollar i året per innbygger!
Er det skattelette på i snitt 300.000 dollar for den rikere del av befolkningen som er løsningen?

Jeg gremmes av å se så mange (ellers) oppegående mennesker som støtter hans "gjøren og laden" til tross for at de må vite bedre!

Men det er vel Hunter Bidens skyld alt sammen, eller Clintons som spiste småbarn.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Polestar2 -desember 2022

What-a-watt

Vi bør vel komme tilbake til "Tesla aksjer", og heller bruke Alt det andre: https://elbilforum.no/index.php?board=35.0) på amerikansk politikk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA