Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: What-a-watt på tirsdag 13. august 2024, klokken 11:05
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 13. august 2024, klokken 10:14
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 13. august 2024, klokken 08:47Dersom jeg hadde vært en VG-journalist ville jeg nok skrevet:

TRUMPS SKRYT AV NORGES UTDANNINGSSYSTEM STYRKER DEN NORSKE KRONEN

(Ser at den norske kronen har styrket seg bitte bitte litt mot USD og EUR etter X-intervjuet med Trump)

Er nok ingen sammenheng.

Garantert ikke!  ;)

Nei, var det som var poenget  :D  At VG lager nyheter på tynn suppe....
Tesla Model Y                         2021-

What-a-watt

Hvorfor skjer dette kl. 1000? Har for moro skyld fulgt med litt, og en ting utkrystalliserer seg. Mange dager kl. 1000 gjør aksjesalget et byks, og volumet stiger kraftig. Idag ble det solgt nesten 3000 aksjer kl. 1000 presis, mens volumet før dette lå på rundt 200, og etter rundt 250.

Noen som vet hvorfor slikt skjer.

Counterpointer

Sitat fra: What-a-watt på tirsdag 13. august 2024, klokken 17:25Hvorfor skjer dette kl. 1000? Har for moro skyld fulgt med litt, og en ting utkrystalliserer seg. Mange dager kl. 1000 gjør aksjesalget et byks, og volumet stiger kraftig. Idag ble det solgt nesten 3000 aksjer kl. 1000 presis, mens volumet før dette lå på rundt 200, og etter rundt 250.

Noen som vet hvorfor slikt skjer.
Det er da Sindre Finnes våkner!

Klykken

Ikke lest alle sidene her, men amerikanske børser åpner formarkedet klokken 10.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

What-a-watt


Syklist

Dette var klar tale:

https://electrek.co/2024/09/05/i-sold-all-my-tesla-shares-tsla-why/

Jeg har aldri hatt TSLA aksjer, men mener Elektrek er en bra blogg. I motsetning til Musk, holder Lambert kursen.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Klykken

Meh, tror TSLA har mye vekst igjen og jeg selger ikke på en god stund i likhet med veldig mange andre.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Sitat fra: Klykken på onsdag 11. september 2024, klokken 14:46Meh, tror TSLA har mye vekst igjen og jeg selger ikke på en god stund i likhet med veldig mange andre.
High risk = high reward, men kan jo da også bli high loss.

Det er utvilsomt en stor gruppe som tror på fortsatt vekst, så du er helt klart ikke alene. Men det virker som en stadig økende gruppe blir mer og mer skeptisk slik Lambert illustrerer.

Klykken

Ja, bevares. Sunt med skepsis basert på god research.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Mitt «dilemma» er at jeg både ser muligheter for fortsatt vekst men samtidig er CEO helt ute av vater og det er noen store usikkerheter rundt FSD. Setter en dette sammen med den stadig mer negative trenden rundt elbilnyheter hvor det bare fokuseres på avtagende etterspørsel, så blir ikke bildet så klart.

Det var mye lettere når det var aggressive shortere og Tesla var på randen av konkurs men hadde Model 3 og Y i horisonten. Nå er kursen vesentlig høyere og dermed mulighet for gevinst mindre, spesielt siden de ikke har noen ny storselger (som Model Y)konkret på planen.

Øyvind.h

Inn fra siden seiler det forestående presidentvalget, der Musk har etablert seg som tydelig Trump-supporter og støttespiller.

Vinner Trump valget kan det være positivt for Tesla ettersom Musk allerede har etablert en tydelig relasjon, selv om Trump egentlig ikke akkurat er tilhenger av elbiler eller tiltak mot klimaendringer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 11. september 2024, klokken 16:10Mitt «dilemma» er at jeg både ser muligheter for fortsatt vekst men samtidig er CEO helt ute av vater og det er noen store usikkerheter rundt FSD. Setter en dette sammen med den stadig mer negative trenden rundt elbilnyheter hvor det bare fokuseres på avtagende etterspørsel, så blir ikke bildet så klart.


Ser den.

Det kan svinge begge veier dette her.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 11. september 2024, klokken 16:10Mitt «dilemma» er at jeg både ser muligheter for fortsatt vekst men samtidig er CEO helt ute av vater og det er noen store usikkerheter rundt FSD. Setter en dette sammen med den stadig mer negative trenden rundt elbilnyheter hvor det bare fokuseres på avtagende etterspørsel, så blir ikke bildet så klart.

Det var mye lettere når det var aggressive shortere og Tesla var på randen av konkurs men hadde Model 3 og Y i horisonten. Nå er kursen vesentlig høyere og dermed mulighet for gevinst mindre, spesielt siden de ikke har noen ny storselger (som Model Y)konkret på planen.

Speaking of Model Y:
Jeg må jo si at jeg er sykt spent på hva de har gjort med Model Y (Juniper). Nå har de jobbet sikkert et par år med den, og har sikkert verdens største utviklingsbudsjett på den (ren gjetting), og har nesten ikke brukt en kalori på noen andre modeller, sånn utenom Model 3, som de kan dra veksler på. Vil de komme med en Model Y med 702 km WLTP 4WD LR og solgt til en pris rundt 500.000. Ventilerte seter, bedre fjøring og bedre støydemping er jo allerede inkludert i forventningene, men kan de igjen putte de andre bilene i skyggen? Fikk akkurat gratulasjon fra Tesla om 3 år siden jeg fikk min Model Y....neeei...kan ikke være så lenge siden, men det var det. Tesla har dermed hatt god tid til ikke bare implementere Model 3-forbedringer, men også forbedre på mye annet. Jeg tror vi blir positivt overrasket.
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 13. september 2024, klokken 07:50
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 11. september 2024, klokken 16:10Mitt «dilemma» er at jeg både ser muligheter for fortsatt vekst men samtidig er CEO helt ute av vater og det er noen store usikkerheter rundt FSD. Setter en dette sammen med den stadig mer negative trenden rundt elbilnyheter hvor det bare fokuseres på avtagende etterspørsel, så blir ikke bildet så klart.

Det var mye lettere når det var aggressive shortere og Tesla var på randen av konkurs men hadde Model 3 og Y i horisonten. Nå er kursen vesentlig høyere og dermed mulighet for gevinst mindre, spesielt siden de ikke har noen ny storselger (som Model Y)konkret på planen.

Speaking of Model Y:
Jeg må jo si at jeg er sykt spent på hva de har gjort med Model Y (Juniper). Nå har de jobbet sikkert et par år med den, og har sikkert verdens største utviklingsbudsjett på den (ren gjetting), og har nesten ikke brukt en kalori på noen andre modeller, sånn utenom Model 3, som de kan dra veksler på. Vil de komme med en Model Y med 702 km WLTP 4WD LR og solgt til en pris rundt 500.000. Ventilerte seter, bedre fjøring og bedre støydemping er jo allerede inkludert i forventningene, men kan de igjen putte de andre bilene i skyggen? Fikk akkurat gratulasjon fra Tesla om 3 år siden jeg fikk min Model Y....neeei...kan ikke være så lenge siden, men det var det. Tesla har dermed hatt god tid til ikke bare implementere Model 3-forbedringer, men også forbedre på mye annet. Jeg tror vi blir positivt overrasket.
Selvfølgelig blir det noe forbedringer, spørsmålet er hvor store. Tesla er innhentet på en god del områder av kineserne og de har ikke lengre noen unik fordel av ladenettverket sitt.
Men Highland fikk positiv omtale og Performance mye skryt først og litt pepper etterhvert, så hvis de virkelig ønsker så kan de sikkert få til noe. Om det da gir mye på kursen er jeg usikker på. Da må de komme med noe som sier at de har forenklet produksjonen så mye at den har fått mye større margin for fortjeneste. Dette får vi vel se «snart» 😏

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA