Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Speeder

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 11. juni 2024, klokken 08:53.. og plassen som verdens største elbil produsent er jo allerede overtatt av BYD.

Link?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW


Speeder

Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

What-a-watt

#6903
I 2023 produserte BYD ca. 3 mill. biler, hvorav 1.6 mill. var rene EV. Tesla ca. 1.8 mill. BYDs store fordel er at de kan produsere begge typer biler på samme fabrikker, og tilpasse produksjonen etter etterspørsel. De har nylig avduket nye billige modeller, og vil nok passere Tesla igjen når antallet skal telle, og produksjonen er i gang. Forskjellen i 2023 er liten, og betydning og fordeling av type og antall solgte/produserte biler pr. kvartal er nok mindre viktig for BYD enn for Tesla. Økonomisk resultat likeså fordi BYD har så mange andre ben å stå på.


Speeder

Abonnerer ikke på Financial times, så ser ikke annet enn overskriften.
Kan du lime inn et bilde av deler av artikkel?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

What-a-watt


turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

Det er jo de samme tallene som jeg skriver om over  ;) . Mener BYD var større i februar eller mars 2024, men ikke sikker.

Speeder

Sitat fra: What-a-watt på tirsdag 11. juni 2024, klokken 16:07Skeptisk? Hvorfor?
Er det meg du lurer på om er skeptisk?
Om så: ja.
Jeg tipper de henviser til en kort periode hvor Byd har solgt mer. F.eks q4-2023.

Da synes jeg man kan dele opp enda litt snevrere: hvem var f Eks verdens største bilprodusent 29. Februar?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

What-a-watt

Pleier ikke sitere når det nye innlegget står rett under. Mulig uvane. Men ja, jeg lurte på om du var skeptisk om Teslas plassering. Enig at det ikke fremkommer klart hvilken periode HELgenen refererte til, men de er vel under alle omstendigheter av mindre interesse nå som modellutvalget blir større. Elbiler til en pris av 10-20.000 USD vil snart dominere, og da blir det andre tall som er av større interesse.

turfsurf

Er vel ganske åpenbart at Tesla vil bli forbigått av BYD snart, ene og alene grunnet mangelen på modellutvalg. De har ingen nye biler og få modeller.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 11. juni 2024, klokken 17:48Er vel ganske åpenbart at Tesla vil bli forbigått av BYD snart, ene og alene grunnet mangelen på modellutvalg. De har ingen nye biler og få modeller.
Samt at det er ikke så veldig viktig hvem som er størst?

turfsurf

Absolutt ikke. Men jeg håper noen av det vestlige selskapene klarer å konkurrere med de kinesiske merkene fremover.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 11. juni 2024, klokken 17:48Er vel ganske åpenbart at Tesla vil bli forbigått av BYD snart, ene og alene grunnet mangelen på modellutvalg. De har ingen nye biler og få modeller.
Ser den. Men Tesla er nå da. Ikke alt måles i antall modeller. Merkevarebygging er viktig det og. BYD er skalte «Kinabiler...» mange vil ikke ha det...Tesla slipper den problemstillingen ihvertfall ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA