Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Contango

#6240
Sitat fra: GOS på fredag 08. september 2023, klokken 17:18Når ga ett rentefond opp mot 12% sist?
De fire øverste rentefondene ("high yield fond") i artikkelen har gitt ca 12% de siste 12 månedene. Det har vært svært få mislighold foreløpig og fallende risikopremier. Derfor veldig god avkastning for de fondene som har tatt risiko.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Jejl

Nesten 10% opp til nå i dag :+1:

geear

På grunn av "Dojo supercomputer"?? Djises.. kan den stigningen fortsette bare på grunn av det? Er markedstroen på selvkjøring så stor? Nesten så jeg vurderer å hoppe ut med den 10-prosenteren i lomma.

Counterpointer

Sitat fra: geear på mandag 11. september 2023, klokken 22:04På grunn av "Dojo supercomputer"?? Djises.. kan den stigningen fortsette bare på grunn av det? Er markedstroen på selvkjøring så stor? Nesten så jeg vurderer å hoppe ut med den 10-prosenteren i lomma.
Du bør kanskje høre på deg selv 😏 Jeg synes du de siste gangene har anslått topper veldig nærme der det reelt har snudd.

Jeg tror litt det er Cybertruck hypen som slår inn nå. Det er ingen spesielt stort fokus på selvkjøring nå, siste versjon er jo et stort gjesp.

Klykken

Er JP Morgan som økte sin PT med 60% og antar flere vil "follow suit". Samt at CT-lansering er nært forestående i tillegg + rykter om "model 2" eller hva den nå blir kalt. Den lille prisgunstige teslaen..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Mobileum

Sitatrykter om "model 2" eller hva den nå blir kalt. Den lille prisgunstige teslaen..

Er vel knapt en nyhet? :)

Dubbed the "Model 2" by Tesla watchers, the compact electric car was one of several revelations from Tesla CEO and co-founder Elon Musk at the EV maker's Battery Day in 2020.

https://thedriven.io/2021/02/05/tesla-expected-to-unveil-model-2-electric-hatchback-in-late-2021/
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

ToWalkOrDrive

Sitat fra: geear på mandag 11. september 2023, klokken 22:04På grunn av "Dojo supercomputer"?? Djises.. kan den stigningen fortsette bare på grunn av det? Er markedstroen på selvkjøring så stor? Nesten så jeg vurderer å hoppe ut med den 10-prosenteren i lomma.

Er en del som mener det er pga supercomputeren, ja, og at JP Morgan har kursmål på USD 400 pga den. Tesla har jo alltid overrasket positivt på ting, så jeg hopper ikke ut med mine 7 aksjer  ;D . Det verste er at P/E ikke er så håpløst høyt....sånn til å være en bedrift i vekst...

Personlig så verdsetter jeg superladenettverket og....som vel er best i verden. Kan jo vokse seg til å bli veldig lønnsomt. Og så er det jo noe med salget av Model Y...og forbedringene på Model 3 tyder jo på at Y kan bli enda mer populær...
Tesla Model Y                         2021-

Mobileum

SitatOg så er det jo noe med salget av Model Y...og forbedringene på Model 3 tyder jo på at Y kan bli enda mer populær...

Beror mye på at de er villige til å fortsette med å holde prisene nede.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Mobileum på tirsdag 12. september 2023, klokken 13:45
SitatOg så er det jo noe med salget av Model Y...og forbedringene på Model 3 tyder jo på at Y kan bli enda mer populær...

Beror mye på at de er villige til å fortsette med å holde prisene nede.

Ja, de vil nok justeres litt opp når de får tømt lagerbeholdningen.
Tesla Model Y                         2021-

geear

Skulle solgt i går ja. God til å gjette topper jeg, men elendig til å selge på toppene. Og elendig til å gjette bunn og kjøpe inn riktig sted. 😂 kanskje følelsesstyrt daytrading hadde vært bedre for meg. 😅

daktari

Men Elisabeth Warren vil ha granskning jmfr CNBC.
https://www.cnbc.com/2023/09/12/warren-calls-for-investigation-into-elon-musk-and-starlink-in-ukraine.html

SitatCongress needs to investigate what's happened here, and whether we have adequate tools to make sure foreign policy is conducted by the government and not by one billionaire

PS Dojo-hypen virker helt koko. Pump n dump av fra banken på gang?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: geear på tirsdag 12. september 2023, klokken 21:47Skulle solgt i går ja. God til å gjette topper jeg, men elendig til å selge på toppene. Og elendig til å gjette bunn og kjøpe inn riktig sted. 😂 kanskje følelsesstyrt daytrading hadde vært bedre for meg. 😅
😂👍🏼

sjokomelk

Sitat fra: daktari på tirsdag 12. september 2023, klokken 22:25PS Dojo-hypen virker helt koko. Pump n dump av fra banken på gang?
Godt å ikke si. For de kommer bare med akkurat de samme tallene som Tesla selv presenterte i Q1-23-presentasjonen sin. Så det er litt rart at dette plutselig blir hypet og lagt merke til først nå som Morgan Stanley nevner det.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Klykken

Driver noen av dere virkelig med salg og kjøp av faktiske aksjer på det dere mener er topper og bunner? Er det ikke opsjoner og diverse som man heller kan støtte seg på, samt giring og div med potensielt vesentlig høyere avkastning?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emurof

Sitat fra: Marzo på fredag 01. september 2023, klokken 09:12
Sitat fra: emurof på fredag 01. september 2023, klokken 07:25Ja, så man skal altså gjøre alt man kan for å fremstille Tesla negativt og Toyota positivt. Finne ting i Teslas inntekter å trekke fra, og ting i Toyotas utgifter å trekke fra.

Kvotesalg utgjør uansett en forsvinnende del av Teslas inntekter.

Jeg går ut i fra du tror det er en forsvinnende liten del av Tesla sine inntekter.

Tesla solgte for 1,78millidarder i klimakvoter i 2022. Det var 15% av bunnlinjen.
14 dager ut i 2023 satt de ned prisene med 20%...

https://carboncredits.com/tesla-carbon-credit-sales-reach-record-1-78-billion-in-2022/
Ja, så igjen så skal man trekke fra tilfeldige ting og legge til tilfeldige ting her og der for å "bevise" noe annet enn det som er reelt. Klimakvoter utgjør en forsvinnende liten andel av Teslas inntekter uansett. Og i motsetning til hva enkelte mente, så har det vist seg å være en gjentakende inntekt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA