Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Klykken

Ser ut til å snu litt nå. Kanskje.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Selvsagt. Men varte ikke spesielt lenge. 🤪
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emurof

Sitat fra: advale på lørdag 03. desember 2022, klokken 11:29Var ikke hele poenget med 4680 inhouse å få ned batterikostnadene slik at semi og Cybertruck kunne gå i produksjon?

Planen var å produsere 100 GW av 4680 i 2022. De er ikke i nærheten av dette. Og nå straks lanseres Semi og forberedelser til Cybertruck er i full gang. Dette har å gjøre med at det er mer enn nok av batterier i markedet til å dekke alt:

https://insideevs.com/news/610030/tesla-battery-supply-satisfy-demand-more/

4680 inhouse er marginalisert.

4680 vil bli billigere å produsere og ha bedre ytelse. Panasonic planlegger allerede å produsere 4680. Men den gode nyheten er at selv uten 4680 så vil Tesla klare å få tak i batteriene de trenger. 4680 gjør det bare billigere og bedre.

emurof

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 03. desember 2022, klokken 14:32-Tesla Freemont er dømt for rasisme under hans ledelse mens han var der.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-04-14/tesla-racism-case-award-cut-to-15-million-from-137-million

Dette har jo ikke noe med ham å gjøre. Han har ikke det daglige personalansvaret.

Sitat-Elon kalte en redinigsdykker for «that pedo guy» når hans såkalte redningsbidrag(en slags torpedo), i Thailandkatastrofen med de innesperrede barna, ble underkjent.
https://www.cnn.com/2019/12/03/media/elon-musk-testifies/index.html

Selv om dette var dumt gjort av ham, så må du få riktige fakta frem her. Vedkommende som ble kalt pedo var ingen redningsdykker, men bare en grotteutforsker. Han deltok ikke i selve redningen. Det han gjorde var å gå på TV og komme med grove personangrep og løgner mot Musk. Dette gjorde at Musk svarte som han gjorde, uten at jeg mener det var riktig å gjøre.

(Også interessant å merke seg at denne personen i private samtaler slengte dritt om redningsmannskapene fordi han mente de stjal oppmerksomhet fra ham, noe som gjorde at han ikke kunne tjene like mye penger som han hadde tenkt.)

Videre er det viktig å huske på at de som faktisk gjorde redningsjobben ba Musk om å lage u-båten. Han gjorde det ikke bare uten videre. De ønsket å bruke den som en "plan B" hvis den første redningsaksjonen feilet.

emurof

Sitat fra: Ellemelle på lørdag 03. desember 2022, klokken 19:29Ellers er det fint at også skeptikere får komme til orde synes jeg.

Her var det ikke snakk om skeptikere, men om personer som aktivt spredte feilinformasjon om Covid og vaksiner. Dette hadde alvorlige konsekvenser, og førte i ytterste konsekvens til at flere døde. Jeg mener det var riktig å utestenge de som aktivt spredte løgner om Covid.

emurof


Counterpointer

Tanker TSLA fullstendig?

156 som laveste, 160 ish nå

Lavkonjunktur og mulig svikt i etterspørsel i Kina er nok viktigste faktorer, men Elon hjelper helt klart ikke til med noe positivt nå for tiden

Klykken

Tror det hele er blåst ut av proporsjoner.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 13. desember 2022, klokken 21:01
Tanker TSLA fullstendig?

156 som laveste, 160 ish nå

Lavkonjunktur og mulig svikt i etterspørsel i Kina er nok viktigste faktorer, men Elon hjelper helt klart ikke til med noe positivt nå for tiden

Enig med siste taler... nope.. men det er ruskete tider. Hjelper kansje ikke på aksjen at Elon leker Trump politiker heller.... Store bedriftsledere bør holde seg unna politikk.

advale

Sitat fra: emurof på tirsdag 13. desember 2022, klokken 19:48
4680 vil bli billigere å produsere og ha bedre ytelse. Panasonic planlegger allerede å produsere 4680. Men den gode nyheten er at selv uten 4680 så vil Tesla klare å få tak i batteriene de trenger. 4680 gjør det bare billigere og bedre.

Nå skrev jeg "inhouse" for å presisere at det er Tesla som skal lage 4680, ikke Panasonic eller andre. Og du bekrefter også hva jeg sier, at betydningen av 4680 inhouse er marginalisert fordi de får tak i andre steder/LFP osv. Jeg ble angrepet i øst og vest når jeg påpekte dette for en lang tid tilbake..

Sandvika

Sitat fra: emurof på tirsdag 13. desember 2022, klokken 19:48
4680-
og ha bedre ytelse.
Hvor har du lest dette? Ikke så mye peil, men forstår at den blir billigere å produsere, men bedre ytelse forstår jeg ikke.

Storg

Sitat fra: advale på onsdag 14. desember 2022, klokken 12:11
Sitat fra: emurof på tirsdag 13. desember 2022, klokken 19:48
4680 vil bli billigere å produsere og ha bedre ytelse. Panasonic planlegger allerede å produsere 4680. Men den gode nyheten er at selv uten 4680 så vil Tesla klare å få tak i batteriene de trenger. 4680 gjør det bare billigere og bedre.

Nå skrev jeg "inhouse" for å presisere at det er Tesla som skal lage 4680, ikke Panasonic eller andre. Og du bekrefter også hva jeg sier, at betydningen av 4680 inhouse er marginalisert fordi de får tak i andre steder/LFP osv. Jeg ble angrepet i øst og vest når jeg påpekte dette for en lang tid tilbake..
https://electrek.co/2022/02/28/panasonic-start-tesla-4680-battery-cell-production-by-march-2024/


Sent from my iPhone using Tapatalk

Counterpointer


dundun

Det er nok en del av den geniale planen :D
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2, 2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Tesla Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA