Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Bare frem til Elon selger flere aksjer....

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på mandag 02. mai 2022, klokken 23:14

Counterpointer :+1: Enig i din vurdering.

Tror ikke det er bare det at han selger aksjer i seg selv som er ødeleggende for kursen, mere at han skaper usikkerhet omkring hva han holder på med. Alle grundere selger jo litt innemellom for å betale skatten osv. Nå derimot så virker det som om han ønsker å engasjere i mye annet som ikke  berører Tesla eller de andre virksomhetene han eier. Twitter er jo langt unna hans nåværende områder som han har eiet, Men kan hende jeg tar rett. Ser jo ut som aksjekursen ikke vil gå videre ned, men derimot stige opp igjen fremover..... kansje en stund til ATH men det kommer nok igjen....håper det jeg som synes det er mest gøy å drive å kjøpe og selge TSLA alt etter hvor retningen går.

Tiger123

Sitat fra: Counterpointer på mandag 02. mai 2022, klokken 23:14

Fin unnskyldning for aksjesalg dette med Twitterkjøpet, selv om oppgjøret ikke skal betales før i oktober..

Musk sier han skal ta vare på ytringsfriheten ja...., hahah, ikke fått med meg det. Nesten så jeg ikke tror det jeg leser..
Han burde ringe Putin, han tar også vare på ytringsfriheten, i Russland, og han har sikkert mange gode råd etter flere tiårs erfaring. Twitter burde ikke eies av en person.

Musk burde vel tre til side i Tesla nå, virker demotivert. Men jeg tror han er litt for glad i rampelyset, tror nok det var ihvertfall en av grunnene for Twitter kjøpet. Nå får han et potensielt mye bredere publikum og en større spotlight på seg der, men han skal vel fortsette som CEO i de sju andre selskapene sine også, tipper jeg.
Menmen, han skal vel ut i pappaperm (x7?) først.

Jeg tror aksjeprisen vil følge markedet nedover noen uker til. Tror gode kjøp kan gjøres om en mnd eller to, etter at man ser en start på stigende trend.
Risky å være inne i aksjen når Q2 salgstallene slippes i begynnelsen av juli, de kan jo være hva som helst. Og forventningene spriker antagelig en hel del.

Noen som vet om han får stå som co-founder av Twitter også?

Ellemelle

Gratulerer med årets mest pinlige innlegg så langt. Det skal faktisk godt gjøres i dette forumet!

Sitat fra: Tiger123 på søndag 08. mai 2022, klokken 06:12
Fin unnskyldning for aksjesalg dette med Twitterkjøpet, selv om oppgjøret ikke skal betales før i oktober..
Så du mener Musk behøver en unnskyldning for å selge aksjer, og at Twitter er en sikrere havn for hans kapital enn det Tesla er da?
Eller tenker du at det egentlige formålet er å skaffe cash til kjøp av luksusyachten han alltid har ønsket seg?

Musk sier han skal ta vare på ytringsfriheten ja...., hahah, ikke fått med meg det. Nesten så jeg ikke tror det jeg leser..
Han burde ringe Putin, han tar også vare på ytringsfriheten, i Russland, og han har sikkert mange gode råd etter flere tiårs erfaring.
Du prøver altså å hitle en tråd, men med Putin i stedet. Dette er den flaueste koblingen jeg har sett på lang tid.

Twitter burde ikke eies av en person.
Er du så lite oppvakt at du ikke har fått med deg at han ikke alene skal eie Twitter? Musk sørger for å ta Twitter av børs, men det vil fortsatt være mange eiere der. Helst så mange som loven tillater.

Musk burde vel tre til side i Tesla nå, virker demotivert. Men jeg tror han er litt for glad i rampelyset, tror nok det var ihvertfall en av grunnene for Twitter kjøpet. Nå får han et potensielt mye bredere publikum og en større spotlight på seg der, men han skal vel fortsette som CEO i de sju andre selskapene sine også, tipper jeg.
For en analyse!

Menmen, han skal vel ut i pappaperm (x7?) først.
Du blir ikke flau en gang?

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Counterpointer

Klykken

Nasdaq er på samme nivå som midten av 2020. Tsla like så. Antar resten av markedet er ganske likt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

TSLA har en tendens til å både overprestere ift generell tendens men også gå mer ned enn markedet generelt.

emurof

Sitat fra: Syklist på fredag 29. april 2022, klokken 08:33Helt enig at dette Twitter prosjektet er en avsporing og hverken bra for Tesla eller Twitter.

Egentlig er det vel ganske irrelevant for Tesla.

hELgenen

Sitat fra: emurof på onsdag 11. mai 2022, klokken 17:01
Sitat fra: Syklist på fredag 29. april 2022, klokken 08:33Helt enig at dette Twitter prosjektet er en avsporing og hverken bra for Tesla eller Twitter.

Tvert imot. Aksjekursen fikk vel seg en real bulk ifb Twitter oppkjøpet. Og grunnen er jo åpenbar,Elon måtte selge aksjer for å skaffe kapital. Så selv om det ikke berører driften direkte,hadde det stor betydning for aksjekursen.

Og så er det mange som vurderer hvor fokuset til Elon ligger fremover. Hos Tesla,hos Twitter?

Motorwatt

Covid-19 i Shanghai, og derav redusert produksjon, kan vel også telle inn? Kurs nå: 727
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Helt klart flere årsaker til nedgangen, kraftig inflasjon og stor renteøkning i USA er klart viktigst akkurat nå. Hele markedet er ned.

Men det tar ikke bort andre årsaker.

Counterpointer

Dagens kurs er temmelig svingende må jeg si. 680 er lavere enn på lenge og ligger nå rett over 715.

Er det noen som er oppdatert på lånet Musk har på aksjene sine i forhold til twitterkjøpet? Mener det var en grense der på rundt 600 som ville få konsekvenser (margin call??). Men tar dette kun fra hukommelse og det er en usikker kilde. Husker ikke nå hvor jeg hørte dette.

Det vil komme flere rentehevinger fra FED så bunnen er antageligvis ikke nådd enda.

Motorwatt

Sitat fra: emurof på onsdag 11. mai 2022, klokken 17:01

I dag stiger aksjen på nyhetene om at oppkjøpet av Twitter er satt på pause. Grunnen er at det er oppstått tvil om hvor mange kontier som er reelle, og tilhører individer. Altså et viktig parameter. Bra at det eksisterer nødutganger, men hva med en due diligence før det ble gitt et bud? Trodde det var det vanlige. Formålet med due diligence er jo å avdekke eventuelle skjulte faktorer som kan redusere verdien, og dermed begrense risikoen for overraskelser, spesielt negative, etter at virksomheten er overdratt.

Men det er vel liten tvil om at en eventuell overdragelse påvirker verdien i begge selskapene.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hemi

Etter å ha studert aksjer og tesla tror jeg kursen kommer til å gå opp, eller ned. Stortsett uten noen stor logikk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA