Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: Tiger123 på torsdag 10. februar 2022, klokken 07:1524. januar i år linket jeg til en oppfølger artikkel - til artikkelen fra august, og jammen får jeg omtrent samme svar fra emurof igjen hahha... Han skal ha for innsatsen, men ikke innholdet, som er  enda et håpløst forsøk på å diskvalifisere artikkelforfatteren...(!!) Selv om nå når tiden har gått viser at forfatterens "prognoser" så langt er riktige.

Forfatteren har altså en lang historikk med spekulasjoner som har slått feil, som jeg viste tidligere.

Prognosene hans kan ikke ha slått til all den tid tidspunktet ikke er nådd. Dessuten baserer han seg på falske påstander, som at noe ikke er ferdig bygget. Det man venter på nå er ikke at ting skal bli ferdig bygget, men at de skal få endelig tillatelse.

Altså er det ingenting som tyder på at han vil få rett med tiden han har sett for seg det vil ta, eller eventuell årsak for forsinkelser. Han tar altså dobbelt feil.

emurof

Sitat fra: Tiger123 på torsdag 10. februar 2022, klokken 08:39Flere av legacy produsentene er ikke opptatt av å selge mest mulig elbiler, de er opptatt av å ta vare på arbeidsplasser og inntjening, samtidig som de følger planene de har for overgang til en (nesten) helelektrisk bilverden om 10-20-30 år.

Det blir som at Nokia skulle over på anstendige smarttelefoner om 10-20 år. Altfor sent.

ToWalkOrDrive

Virker som at VW er en våken konkurrent. De har budsjettert med 500 milliarder NOK i elbil, samtidig som de tjener penger som gress, og ikke er priset så sinnsykt. De har og mange spennende elbiler på gang, og har allerede mange gode elbiler i markedet.
https://www.ft.com/content/89307664-d24f-43ce-ac5a-d0d6f783a5f2
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Her er en analyse fra fanboy Ben Sullins (han som samlet inn penger til sofa til Elon når han sa han sov på fabrikken under Model 3 ramp up)

Han er ikke nådig på ganske mange punkter.

https://youtu.be/yNgAbypRRrU

emurof

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 10. februar 2022, klokken 17:56Virker som at VW er en våken konkurrent. De har budsjettert med 500 milliarder NOK i elbil, samtidig som de tjener penger som gress, og ikke er priset så sinnsykt. De har og mange spennende elbiler på gang, og har allerede mange gode elbiler i markedet.
https://www.ft.com/content/89307664-d24f-43ce-ac5a-d0d6f783a5f2

Problemet er vel at de tjener pengene sine på fossilbiler, og de tvinges til å satse mer på de større og dyre fossilbilene for å beholde inntjeningen. Det blir skummelt når de samtidig sliter med å tjene penger på elbilene sine.

emurof

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 10. februar 2022, klokken 20:36Her er en analyse fra fanboy Ben Sullins (han som samlet inn penger til sofa til Elon når han sa han sov på fabrikken under Model 3 ramp up)

Ben Sullins har gått over til å være stort sett anti-Tesla for lenge siden. Videoene hans ble mindre og mindre populære fordi det viste seg at han ikke hadde så mye å komme med, og da prøvde han å endre vinkling og tiltrekke et annet publikum med negative videoer om Tesla.

Hvilke punkter er det du mener han tar opp som er relevante for tråden?

emurof

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 10. februar 2022, klokken 20:36Her er en analyse fra fanboy Ben Sullins (han som samlet inn penger til sofa til Elon når han sa han sov på fabrikken under Model 3 ramp up)

Og her er et detaljert svar som avkler Ben Sullins fullstendig og blant annet avslører at han dikter opp ting, motsier seg selv, og generelt bommer kraftig:

https://www.youtube.com/watch?v=-O8ryPYWHI4

Counterpointer

Sitat fra: emurof på fredag 11. februar 2022, klokken 21:59

Og her er et detaljert svar som avkler Ben Sullins fullstendig og blant annet avslører at han dikter opp ting, motsier seg selv, og generelt bommer kraftig:

Satte nå på den videoen og hørte godt etter.
Han har ingen argumenter, men mye drittslenging. Han gjør selv det han sier YouTubere ikke bør gjøre.

Når han sier at verdien av FSD vil komme når du kan bruke bilen som Robotaxi så skrudde jeg faktisk av.

Jeg henter ikke min info fra Ben Sullins, og han andre fyren ville jeg ikke brukt som kilde til noe.

Det han bekreftet, var at selv med hans rosenrøde optimistsyn, så er ikke FSD beta bra nok enda. Så han er i det minste ærlig på det. Noe som er åpenbart for alle som har sett en FsD beta video.

Så det var dårlig greier du viser til. Jeg kunne kritisert Ben Sullins mye mer konkret selv. Jeg viser bare at selv superfans er skuffet.

emurof

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 12. februar 2022, klokken 12:48
Sitat fra: emurof på fredag 11. februar 2022, klokken 21:59

Satte nå på den videoen og hørte godt etter.
Han har ingen argumenter, men mye drittslenging. Han gjør selv det han sier YouTubere ikke bør gjøre.

Som Ben Sullins da, som kommer med grove usakligheter og personangrep samtidig som han motsier seg selv?

SitatJeg henter ikke min info fra Ben Sullins, og han andre fyren ville jeg ikke brukt som kilde til noe.

Så hvilken verdi bringer videoen til Sullins til diskusjonen? Var det noe du mente var relevant, bortsett fra drittslengingen hans og usaklighetene han kommer med?

SitatDet han bekreftet, var at selv med hans rosenrøde optimistsyn, så er ikke FSD beta bra nok enda. Så han er i det minste ærlig på det. Noe som er åpenbart for alle som har sett en FsD beta video.

Ja, FSD er ikke ferdig. Det er vel ingen som har påstått noe annet.

SitatSå det var dårlig greier du viser til. Jeg kunne kritisert Ben Sullins mye mer konkret selv. Jeg viser bare at selv superfans er skuffet.

Men han er jo ingen superfan. Han har laget videoer der han rakker ned på Tesla i lang tid. Så igjen, var det noe konkret i videoen hans du mener bringer noe til diskusjonen?

Counterpointer

Konkret er poengene litt kort

-FSD er lovet siden 2016 med en helt grei sitering av Elon Musk hvor han gang på gang gir tidsfrister som ikke er overholdt.

-Robotaxi er et luftslott

-Han gjengir Consumerreport sin plassering med Tesla som det nest nederste merket av 33 i forhold til feil.
Dette er riktig ut fra kilden, selv om jeg tenker en kunne delt alle merker i god-middels-dårlig hvor Tesla passer best i middels (men det er min oppfattning).

-Teslabot er totalt bom i forhold til «master plan» og en avledning fra kjerneoppgaven som er overgang til bærekraftig energi via biler og solceller/batterier.

-Serviceopplevelsen hos Tesla er under kraftig press når en går inn i massemarkedet. De burde satse mye mer på dette.

Alt om mulige rettssaker og karakteristikker av Elon er jo basert på mye rart fra Elon og diverse personer og organisasjoner som er ute etter Tesla/Elon. Dette er ikke noe jeg står inne for.
Elon sier mye om covid og politikk jeg er kraftig uenig i, men jeg skiller det fra bilene og energiprodukter som jeg totalt sett er imponert av selv med de mangler de har.

emurof

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 12. februar 2022, klokken 21:09Konkret er poengene litt kort

-FSD er lovet siden 2016 med en helt grei sitering av Elon Musk hvor han gang på gang gir tidsfrister som ikke er overholdt.

Så hvorfor begynner han å snakke om alle mulige andre ting som ikke har noe med saken å gjøre?

Sitat-Han gjengir Consumerreport sin plassering med Tesla som det nest nederste merket av 33 i forhold til feil.
Dette er riktig ut fra kilden, selv om jeg tenker en kunne delt alle merker i god-middels-dårlig hvor Tesla passer best i middels (men det er min oppfattning).

Gjengir han CR-rapporten som viser a Tesla-eiere er de mest fornøyde og lojale eierne da? Og hva har dette med FSD/robotaxi å gjøre?

Sitat-Teslabot er totalt bom i forhold til «master plan» og en avledning fra kjerneoppgaven som er overgang til bærekraftig energi via biler og solceller/batterier.

Hva har dette med FSD/robotaxi å gjøre?

Sitat-Serviceopplevelsen hos Tesla er under kraftig press når en går inn i massemarkedet. De burde satse mye mer på dette.

Counterpointer

Sitat fra: emurof på lørdag 12. februar 2022, klokken 23:04
Sitat fra: Counterpointer på lørdag 12. februar 2022, klokken 21:09Konkret er poengene litt kort

Så hvorfor begynner han å snakke om alle mulige andre ting som ikke har noe med saken å gjøre?

Sitat-Han gjengir Consumerreport sin plassering med Tesla som det nest nederste merket av 33 i forhold til feil.

Gjengir han CR-rapporten som viser a Tesla-eiere er de mest fornøyde og lojale eierne da? Og hva har dette med FSD/robotaxi å gjøre?

Sitat-Teslabot er totalt bom i forhold til «master plan» og en avledning fra kjerneoppgaven som er overgang til bærekraftig energi via biler og solceller/batterier.

Sitat-Serviceopplevelsen hos Tesla er under kraftig press når en går inn i massemarkedet. De burde satse mye mer på dette.

Nå låser du deg i din sedvanlige kommentarstil. Hvor du prøver gjør alt du kan for å finne noen argumenter.

Dette er aksje tråden ikke FSD tråden.....

Counterpointer

For å fokusere direkte på aksjekurs.

Det er nå et temmelig kraftig fall på Nasdaq og spesielt på teknologiaksjer. TSLA følger denne og det har nok mest med generell trend å gjøre tror jeg.

Hvor lenge fortsetter fallet?

Kursen er nå på 857$. Faller den ytterligere?

Det er spådd en renteøkning i USA i mars og det er ikke utenkelig at markedet går ytterligere ned.

På den positive siden så har hverken Musk sin «donasjon» til «veldedighet» på fem milliarder gjort noe med kursen og heller ikke den temmelig syke tweeten om at Canadas statsminister er verre enn Hitler i forhold til Covid ekstremistene som blokkerte grensen.

Det er bra det blir et skille mellom selskapet og driften der i forhold til Musk sine til tider aparte utspill.

emurof

Sitat fra: Counterpointer på søndag 20. februar 2022, klokken 12:45For å fokusere direkte på aksjekurs.

Det er nå et temmelig kraftig fall på Nasdaq og spesielt på teknologiaksjer. TSLA følger denne og det har nok mest med generell trend å gjøre tror jeg.

Det er spådd en renteøkning i USA i mars og det er ikke utenkelig at markedet går ytterligere ned.

På den positive siden så har hverken Musk sin «donasjon» til «veldedighet» på fem milliarder gjort noe med kursen og heller ikke den temmelig syke tweeten om at Canadas statsminister er verre enn Hitler i forhold til Covid ekstremistene som blokkerte grensen.

Det er bra det blir et skille mellom selskapet og driften der i forhold til Musk sine til tider aparte utspill.

Musks donasjon påvirker ikke noe fordi det er en donasjon av aksjer. Det betyr at ingenting ble solgt i markedet.

Musk tweetet heller ikke om at Canadas statsminister er verre enn Hitler. Han la ut en morsom meme.

Ingenting av dette har noe med aksjen å gjøre. Jeg skjønner ikke helt poenget med å disktuere Elon Musk på denne måten.

Counterpointer

Sitat fra: emurof på søndag 20. februar 2022, klokken 14:28
Sitat fra: Counterpointer på søndag 20. februar 2022, klokken 12:45For å fokusere direkte på aksjekurs.

Musks donasjon påvirker ikke noe fordi det er en donasjon av aksjer. Det betyr at ingenting ble solgt i markedet.

Musk tweetet heller ikke om at Canadas statsminister er verre enn Hitler. Han la ut en morsom meme.

Ingenting av dette har noe med aksjen å gjøre. Jeg skjønner ikke helt poenget med å disktuere Elon Musk på denne måten.
Typisk deg å fokusere på det jeg sier heldigvis IKKE påvirker aksjen!

Samt ignorere det som er hoveddel av posten.

PS
Det du kaller et morsomt meme er slettet. Sansynligvis av Twitter selv. Men Holocaust foreningen i USA syntes den var veldig krenkende.
Blir temmelig oppgitt av hvordan noen tydeligvis ikke på noen måte kan innrømme at Elon gjør noe feil.

Som sagt burde det ikke påvirke kursen men har gjort det før.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA