Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Vaduz

Tesla har vel bare tjent penger i perioden 2020-2024, og et omtrentlig resultat på 40milliarder dollar i perioden. Samtidig fikk musk utbetalt ca 55milliarder dollar av styret i tesla. Så Elon har tjent mer enn Teslas samlede resultat i de årene de har eksistert.
Nå skal han få 1000 milliarder. Gir ingen mening.

hELgenen

Sitat fra: Vaduz på fredag 07. november 2025, klokken 20:55Tesla har vel bare tjent penger i perioden 2020-2024, og et omtrentlig resultat på 40milliarder dollar i perioden. Samtidig fikk musk utbetalt ca 55milliarder dollar av styret i tesla. Så Elon har tjent mer enn Teslas samlede resultat i de årene de har eksistert.
Nå skal han få 1000 milliarder. Gir ingen mening.

Det er så tullete det kan bli det aksjonærene har sagt ja til..De er redde for egne verdier og stemte i frykt...

Øyvind.h

Musk har vel stålkontroll på tilstrekkelig antall aksjer via egne og bekjentes, samt ultralojale følgere som ikke bryr seg om de negative konsekvensene ved hva han gjør med makt og penger fordi de selv har hatt økonomisk gevinst. At han skulle få igjennom denne pakken var som ventet.

Jeg prøver å holde meg unna info om hva Musk sier og gjør, for det er så mørkt og brutalt. Dessverre dukker det opp innimellom, og det blir bare verre og verre.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Det festlige er at Musk nylig kalte Mamdami i NY en svindler på Rogan podcast. Mannen bak FSD, Robotaxi, hyperloop, Roadster 2, 4680, CT med 800 km rekkevidde til $50.000 sier dette altså. Ganske utrolig.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: daktari på fredag 07. november 2025, klokken 22:16Det festlige er at Musk nylig kalte Mamdami i NY en svindler på Rogan podcast. Mannen bak FSD, Robotaxi, hyperloop, Roadster 2, 4680, CT med 800 km rekkevidde til $50.000 sier dette altså. Ganske utrolig.

Virket som Musk's hjerne et øyeblikk var frakoblet fra Trump & Co, men nå sier han nøyaktig det Trump vil høre igjen.
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Var det veldig viktig at aksjemarkedet ikke visste at Roadster ble ytterligere et kvart år forsinket ettersom Musk løy for få dager siden, før månedsskiftet?

Kom plutselig på svaret selv:
Stemmegivning på Musk's lønnspakke

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 07. november 2025, klokken 23:20
Sitat fra: daktari på fredag 07. november 2025, klokken 22:16Det festlige er at Musk nylig kalte Mamdami i NY en svindler på Rogan podcast. Mannen bak FSD, Robotaxi, hyperloop, Roadster 2, 4680, CT med 800 km rekkevidde til $50.000 sier dette altså. Ganske utrolig.

Virket som Musk's hjerne et øyeblikk var frakoblet fra Trump & Co, men nå sier han nøyaktig det Trump vil høre igjen.
Tror ikke det er grunnet Trump, det er hva han selv mener.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ToWalkOrDrive

Sitat fra: turfsurf på I går kl. 10:02
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 07. november 2025, klokken 23:20

Tror ikke det er grunnet Trump, det er hva han selv mener.

Kan bare ikke huske han løp rundt og lekte kvasi-nazi før Trump kom til makten for andre gang.

Counterpointer

Sånn for ordens skyld, selv om jeg er helt enig med alle de siste postene i tråden.
Det er vel en potensiell lønnspakke, dvs det er høye mål som skal oppnås før det blir aktuelt.

Har ikke satt meg inn i vilkårene, så korriger meg om det er feil.

Er ikke lengre eier av noen aksjer i Elon sine selskaper, på samme måte som jeg ikke vil ha aksjer i Israelsk våpenindustri. Ideologien frastøter meg og da sier mitt indre etikkråd at jeg ikke skal gjøre det.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Counterpointer på I går kl. 18:26Sånn for ordens skyld, selv om jeg er helt enig med alle de siste postene i tråden.
Det er vel en potensiell lønnspakke, dvs det er høye mål som skal oppnås før det blir aktuelt.

Har ikke satt meg inn i vilkårene, så korriger meg om det er feil.

Er ikke lengre eier av noen aksjer i Elon sine selskaper, på samme måte som jeg ikke vil ha aksjer i Israelsk våpenindustri. Ideologien frastøter meg og da sier mitt indre etikkråd at jeg ikke skal gjøre det.

Sånn først i stemme-info-videoen til Musk så står det " får ikke full utbetaling dersom han ikke når det og det om 10 år.

Men etter "behold Musk" slagordet i videoen, så kommer mer info. Da viser det seg at han får 1% av aksjene for hver milepæl. Se vote tesla link under.

Da skjønner jeg jo at Oljefondet reagerer. Det står ikke i verken NRKS artikkel eller BBC sin.

https://www.votetesla.com/compensation-proposals/#second-proposal

https://www.bbc.com/news/articles/cwyk6kvyxvzo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA