Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Hva skjer i dag som utløste dette?

Og hva er tipp på hvor langt ned det går nå?

What-a-watt

Trofaste og lettlurte "investorer" har kanskje endelig oppdaget at Robotaxi ikke blir det de trodde? 10 stk. TMY med spesiell software og kartdatabase, og med levende spesialist i høyresete var vel neppe det de hadde sett for seg. Bare foreløpig tilgjengelig i Austin. 90% av verdien til Tesla relaterer seg jo til FSD (unsupervised). Ref. EM.

Øyvind.h

Full ordkrig mellom to narsissistiske psykopater tipper jeg er det som har utløst dette.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Så kommer Muskulator på banen og sier at de skal selge tre milliarder Optimus som nå kan spille munnspill..........
Og vips så spretter aksjen opp igjen 😏

What-a-watt

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 05. juni 2025, klokken 19:01Hva skjer i dag som utløste dette?

Og hva er tipp på hvor langt ned det går nå?

Er en nyhet til som gjør dette: I "the big beautiful bill" så kutter Trump støtten til elbiler og annet grønt, noe som kan forårsake mindre profitt for Tesla.
Noe som nok gjør Musk ekstra sint.
Tesla Model Y                         2021-

OlaM

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 05. juni 2025, klokken 21:14Full ordkrig mellom to narsissistiske psykopater tipper jeg er det som har utløst dette.

Jepp, dette. Bare å knaske i vei! 🍿🍿🍿
'21 3LR

What-a-watt

daktari

Aftenposten.no:
"Torsdag hadde Trump den tyske kansler Friedrich Merz på besøk. Trump sa da at han var skuffet over Musk. Derfra skar krangelen helt ut.

Her er fem ting å ta med seg:

-Musk sa at uten ham ville Trump tapt valget.

- Trump sa at Musk ble «sprø» fordi han mister subsidier for elbiler.

-Trump sa at den beste måten å kutte budsjetter på ville være å droppe statens kontrakter med Musk.

-Musk sa da at Space X ville droppe romraketten Dragon, et fartøy Nasa er helt avhengig av.

-Han sa også at dette var en «stor bombe»: Han hevdet – uten bevis – at papirene etter den overgrepstiltalte og nå avdøde Jeffrey Epstein ikke er kunngjort fordi Trumps navn står der."
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

ToWalkOrDrive

Er det noe Tesla ikke ønsker så er det gjerne å ha en CEO som er i krig med sittende president....en veldig trigger happy hevngjerrig president.... (han driver ennå med Biden f.eks.).

På den annen side kan det jo være sunt å ta avstand til Trump i mange markeder...men ville ikke blitt overrasket om elbiler fikk ekstraskatt i USA i tillegg til å bli fratatt støtte...
Tesla Model Y                         2021-

arthur

Sitat fra: daktari på fredag 06. juni 2025, klokken 08:09-Han sa også at dette var en «stor bombe»: Han hevdet – uten bevis – at papirene etter den overgrepstiltalte og nå avdøde Jeffrey Epstein ikke er kunngjort fordi Trumps navn står der."

Ville du bli veldig overrasket om Donald har noen svin på skogen der også?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

daktari

Sitat fra: arthur på fredag 06. juni 2025, klokken 10:18
Sitat fra: daktari på fredag 06. juni 2025, klokken 08:09-Han sa også at dette var en «stor bombe»: Han hevdet – uten bevis – at papirene etter den overgrepstiltalte og nå avdøde Jeffrey Epstein ikke er kunngjort fordi Trumps navn står der."

Jeg forventer det, og synes det er rart det ikke har kommet ut. Trumps missekonkurranser, bare nevner det...
Mine I-Pace videoer

daktari

Hva er det Musk taper pr bil solgt i USA med nye budsjettet?
Mine I-Pace videoer

arthur

Sitat fra: daktari på fredag 06. juni 2025, klokken 10:28
Sitat fra: arthur på fredag 06. juni 2025, klokken 10:18

Jeg forventer det, og synes det er rart det ikke har kommet ut. Trumps missekonkurranser, bare nevner det...

Grunnen er vel at ingen tør nå som Donald skal, eller allerede delvis har, kneblet ytringsfriheten i USA. SKremmende å se hvordan man lar ham holde på, men har et lite håp om at Elon står opp til ham, mannen er jo Asberger så lite følelser/empati der i gården, og Donald frykter ham trolig?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

TSLA er på 284 og opp 4,7% opp i premarked.

Noen som vil tippe hvor dette går?

Jeg tipper ytterligere ned på slutten av dagen. Som nevnt over er Donald både hevngjerrig og smålig, mens Elon ikke er kjent for å være sindig i konflikt.

265 ved markedsslutt ?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA