Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, ons 28. nov 2018, kl. 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tir 08. apr 2025, kl. 08:31Virker nesten som at Tesla-aksjen ikke skal lenger ned. Ser ut til å ha funnet støtte.
Post og premarked er ikke alltid det samme som dagsresultatet.

Sammenslåingen av X/XAi og oppkjøp fra Tesla bidrar sikkert til noe.

https://electrek.co/2025/04/07/elon-musk-sets-stage-tesla-bail-out-twitter-xai-insane-valuation/?

Electric cars in Norway

Mer dårlig nyheter for Elon. 

https://www.thestreet.com/technology/elon-musk-gets-more-bad-china-news

Kopi av hele nyheten under:

Elon Musk isn't having a good month so far, despite the fact that he didn't have a good March either.
Since April began, Tesla  ([color=var(--enabled-active-emph)]TSLA[/url][/b])  stock has been sharply trending downward, falling more than 18%. [/font][/size][/color]

While the tech sector appeared to be rebounding for a few hours on April 8 following the recent selloff, TSLA is already back in the red, as are many of its peers.

Most companies are facing a highly uncertain future right now as the threat posed by U.S. President Donald Trump's tariffs continues to spark high economic uncertainty. However, the outlook is particularly grim for Tesla since the automaker recently reported Q1 deliveries and came in below Wall Street's scaled-back estimates.

A recent announcement out of China, though, suggests that things are about to get much worse for Musk and Tesla.

A longtime threat to Tesla is becoming extremely formidable

It's no secret that consumer sentiment toward Tesla has suffered recently, moving in the same direction as the company's share price.

Protests have taken place across the U.S. and beyond, while others have resorted to vandalism in protest of Musk and his affiliation with the Department of Government Efficiency (DOGE).

With its market share shrinking in both the U.S. and Europe, Tesla needs its Chinese consumer base more than ever if it wants to avoid further losses. 

Unfortunately, one of its competitors is making significant strides toward overtaking it as the global electric vehicle (EV) leader.

While Tesla stock has been trending downward over the past six months, Chinese automaker BYD  ([color=var(--enabled-active-emph)]BYDDY[/url][/b])  has been making slow but steady progress and is currently in the green. The company has outsold Tesla during the past two quarters, a feat it accomplished without access to the U.S. market.[/font][/size][/color]

Now, as Tesla stock continues to decline, BYD has an opportunity to start outshining it in the stock market as well.
Investor Ross Gerber[color=var(--enabled-active-emph)] recently implied[/url] that he thinks the TSLA can fall even further, predicting a 50% correction. If that happens, TSLA stock will end up trading at close to $100 per share, not much higher than BYD's current price of $84.[/font][/size][/color]

Sitat[color=var(--light-divider)][color=var(--primary)]If BYD's first-quarter net income comes in at the high end of its guidance, and Tesla earns only a hair less than estimates, BYD will make more money than Tesla," Barron'sreports. "It will be another feather in the cap of the Chinese car company, and another warning for Musk's EV maker."[/i][/color][/font][/color]

Musk certainly doesn't need more warnings that his company's outlook is bleak right now. Between declining consumer sentiment and plunging share prices, Wall Street analysts, including outspoken bull Daniel Ives, have been reducing their price forecasts for TSLA stock.

Electric cars in Norway

Det skjer ting om dagen :o TESLA står rundt 230' nå og OSE datt ned rett før stengetid. Hva fremtiden bringer vet ingen men det gir ingen premie utdeling å spå at vi styrer inn i urolig farvann i tiden fremover. Jappetiden (ala 80tallet) er definitivt over ;D for denne gang. Men alt som går ned skal opp igjen senere år.

Handyman

Du sprer rundt deg med visdomsord som vanlig ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Jejl

What-a-watt

Kvartal 1 2024 vs kvartal 1 2025 i Europa:

Jejl

+ 15%. Noe spesielt som skjedde for en halvtime siden?

What-a-watt

Trump utsetter tollhevingene med 90 dager..

arthur

Dagen er enda uni "over there" så mye kan fortsatt skje!

Det Donald prøver å oppnå er å endre handelsbalansen, men hva skjedde i hans første periode hvor han også innførte høy toll, spesielt mot Kina?

Joda, den økte fra 481 billion dollar til 679 billion dollar i den perioden han var president.

Og hvordan gikk det med hans påstand om å balansere budsjettet? Underskuddet økte, skatt for de rikeste ble satt ned og landets gjeld økte til nye høyder!

Og fortsatt er det de som mener at han er et økonomisk geni!

Han hevdes jo også å være en fantastisk dyktig forretningsmann, men glemmer at han har en rekke konkurser bak seg og beregninger som er gjort viser at hvis han forvaltet sin farsarv "passivt" så ville han ha vært rikere enn hva han har oppnådd med sine mange krumspring og luftslott!

Ellers er vel dette en grei beskrivelse av denne despoten?

"Narsissistisk betyr å ha et overdrevent positivt selvbilde og søke etter beundring fra andre, og samtidig vise lite empati. Narsissisten er en som vil være andres lollipop – være elsket, verdsatt og ettertraktet, ja, nærmest uunnværlig. Narsissisten er ekspert på å snakke om seg selv og sine bragder – gjerne med litt ekstra krydder på toppen. Til seg selv sier narsissisten: «Jeg fortjener bare det beste. Folk beundre meg, de vil rett og slett ha meg. Og jeg leverer. Men selv bryr jeg meg ikke særlig om dem – jeg hever meg over dem. Mennesker jeg ser jeg kan utnytte, de utnytter jeg. For meg er folk som teposer – når jeg ikke får mer ut av dem, da kaster jeg dem».
Dersom du kritiserer narsissisten eller stjeler spotlighten – da kan du møte alt fra sinte utbrudd til iskald forakt. Narsissisten tåler rett og slett ikke å tape ansikt.
På jobben eller i privatlivet kan narsissisten skape oppmerksomhet med sin overlegne stil eller manipulerende triks. I starten kan narsissisten virke sjarmerende, karismatisk og full av selvtillit. Men bak den perfekte fasaden gjemmer det seg ofte en skjør selvfølelse som ikke tåler en ripe. Førsteinntrykket av narsissisten er godt. Sisteinntrykker er grusomt."

Vaduz

Trump har alltid vært en idiot med ekstremt begrensede kognitive evner. Det er såvidt han er talefør på et 3-4 klasse nivå, og han har ingen forståelse av det han driver med. Men han er karismatisk og ikke redd for kansellering og anklager fra de ultra woke liberale, så han appellerer til mange allikevel. Mange republikanere tror de kan styre han dit de vil og ligge i hekkbølgen hans til makt og innflytelse, men det er farlig da han ikke har noen lojalitet overfor andre enn seg selv og mange har brent seg.

Han tror han kan true resten av verden til å gjøre som han vil, og har kastet bort 80 år med velvilje og "soft power" usa hadde bygd seg opp på bare noen uker.

Eneste forskjellen på nå og forrige periode, er at han sist omringet seg med relativt kompetente folk, mens nå er det kun lojalitet som gjelder.

ToWalkOrDrive

Enn at Musk kan sitte rundt bordet å høre hva som skal skje politisk når han er så inne på eiersidenKORRUPT HERFRA TIL MÅNEN #INNSIDEINFO  BANANREPUBLIKANERE
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: What-a-watt på ons 09. apr 2025, kl. 19:59Trump utsetter tollhevingene med 90 dager..
Dette ble annonsert på MSNNBC på mandag og førte til en umiddelbar økning på børsen. Så ble det dementert fra det hvite hus og kursen falt som en stein igjen.
Var ikke noe på nyhetene nå.

Betyr dette at Trump har snudd igjen?

Musk har jo kalt Navarro (som står bak tollhelvete) en «moron» og har sagt at han er for å fjerne tollmurer helt🤷🏻

daktari

Sitat fra: What-a-watt på ons 09. apr 2025, kl. 19:31Kvartal 1 2024 vs kvartal 1 2025 i Europa:

Og aksjen er i skrivende stund opp ca 21%.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

What-a-watt

Det samme som den var 4 april...

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA