Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 03. april 2025, klokken 17:42
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 03. april 2025, klokken 17:29Ser ikke bra ut dette her

265 as we speak

5-6 dollar høyere enn etter-marked i går...
Ja men dagen er enda ung ;D dette lover ikke godt. Innen kvelden kommer tror jeg vi skal langt ned. Det begynner å synke inn på markedet nå. Pensjonsfond begynner å selge seg ut leser jeg. Ikke bra

daktari

Synes aksjen klarte seg overraskende bra, helt utrolig i grunn, gitt de elendige salgstallene.
Electrek forklarer noe.
https://electrek.co/2025/04/03/what-tsla-analysts-saying-about-tesla-delivery-miss/

På tide at oljefondet selger seg ut, synd de ikke gjorde før jul.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

What-a-watt

Tror veldig mange av Teslas "aksjonærer" ikke tenker likt som de profesjonelle. Mange amatører fikk store gevinster for noen år siden, og lever fortsatt i håpet om at gullalderen kommer på ny visitt. Derfor følger ikke alltid Tesla-aksjonærer det logiske. Selv store aksjonærer som Dan Ives i Wedbush som er den største oksen av alle, og som alltid i sine analyser spår verdien til det dobbelte av det resten markedet gjør, og som aldri har gitt annen "rating" enn "buy", lar tydeligvis entusiasmen ta overhånd.

Wedbush's Dan Ives, one of Tesla's biggest cheerleaders, called the delivery results "disastrous", but he reiterated his $550 price target on Tesla's stock

Electric cars in Norway

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 03. april 2025, klokken 17:45
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 03. april 2025, klokken 17:42
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 03. april 2025, klokken 17:29Ser ikke bra ut dette her

265 as we speak

5-6 dollar høyere enn etter-marked i går...
Ja men dagen er enda ung ;D dette lover ikke godt. Innen kvelden kommer tror jeg vi skal langt ned. Det begynner å synke inn på markedet nå. Pensjonsfond begynner å selge seg ut leser jeg. Ikke bra
Pre-Marked 252 as we speak og nassefuttene peker nedover

Counterpointer

Alt omtrent peker nedover nå. Vi går inn i en periode hvor alle regler og teorier kastes og ingen vet hvordan det vil gå.

Trump sin økonomiske politikk minner om det som heter «Tommyball»
Fra tegneserien Tommy & Tigeren (Calvin & Hobbes) 🙈🤯

Counterpointer

Litt bedre kvalitet på bildet

Electric cars in Norway

235 Det stopper ikke her tror jeg. Rødt langs hele fjøla på nasse. De store 7 vil totalt sett sige nedover fremover.

Nasse Bear marked står det her:
https://finance.yahoo.com/news/nvidia-apple-tesla-stocks-plunge-leading-another-magnificent-7-sell-off-as-a-trade-war-intensifies-202805499.html

https://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla

Vaduz

Trump må vel ha satt en slags rekord i hvor raskt en president har krasjet markedene etter innsettelse? Han hadde jo fra før rekorden i størst underskudd i en presidentperiode noensinne med en enorm margin, over 7 trilliarder.

Europa burde gjengjelde nesten eksklusivt mot tesla, hadde vært passende. Beskytte lokal bilindustri:)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Vaduz på lørdag 05. april 2025, klokken 17:02Trump må vel ha satt en slags rekord i hvor raskt en president har krasjet markedene etter innsettelse? Han hadde jo fra før rekorden i størst underskudd i en presidentperiode noensinne med en enorm margin, over 7 trilliarder.

Europa burde gjengjelde nesten eksklusivt mot tesla, hadde vært passende. Beskytte lokal bilindustri:)

Ja, de sa på nyhetene at bare 4 ganger tidligere hadde det vært større 2-dagers nedgang, og da var det 2. verdenskrig, pandemi og finanskrise osv. Nå var den verste selvforskyldte.
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat, og da var det 2. verdenskrig, pandemi og finanskrise 
He he har bare hatt gleden av å delta på de to siste ;D og da var det billige aksjer

Electric cars in Norway

Contango

Electrek spekulerer i at EM har lagt grunnlaget for at Tesla kjøper xAI. Jeg har også grublet på det etter at X ble tatt inn i xAI til en vanvittig verdi - den samme EM kjøpte Twitter for. Det er så åpenbart bare et mellomspill til noe annet. EM er veldig uklar på hva slags selskap Tesla egentlig er, og jeg blir ikke overrasket om han spinner et nytt eventyr om hvordan xAI passer perfekt i Teslas strategi. Kjøp av xAI drøftet han forøvrig med Tesla styret også i fjor sommer - før Twitter/X.
Om det er noe hold i dette blir det enda flere skuffede Tesla aksjonærer.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Electric cars in Norway

ToWalkOrDrive

Virker nesten som at Tesla-aksjen ikke skal lenger ned. Ser ut til å ha funnet støtte.
Tesla Model Y                         2021-

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021 solgt
Polestar2 -desember 2022
Toyota Urban Cruiser - juni 2026

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA