Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Speeder

Batterilagring vokser noe sånt som 150% år over år, kommer til å generere godt med dollar i år.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Counterpointer

Powerwall er jo ett produkt som Tesla faktisk selger, som er både bra og leveres i ganske stor mengde.

Det er jo bra når de brenner inne med Cybertruck som er en flopp, Roadster er fremdeles vaporware, Semi som fremdeles er i microantall, Optimus som har ekstremt langt frem og Cybercab som kun blir en lokalbasert geofenced «Waymo» utgave.

Når det i tillegg er slått fast at million/er biler med HW3 aldri får FSD, så er det litt lite med god omsetting på powerwall.

Speeder

Powerwall ja, du følger med. God til å få med deg alt som flopper da :+1:
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Counterpointer

Det er ikke så vanskelig lista er blitt ganske lang. Er utelatt ting.

Kunne også tatt med at både 3 og Y er massive suksesser, selv nå.

ToWalkOrDrive

Det er rykter om at Musk skal trekke seg ut av slaktegruppen / regjeringen som blir gitt som grunn til Tesla-oppgangen.

Kan jo og være, som jeg nevnte tidligere, at enkelte investorer ser på det som en mulighet for Tesla at de har en fabrikk i hvert store kontinent, sånn at de får en toll-fordel mot mange andre bilfabrikanter, og at satsene ble høyere enn markedet forventet, enn så lenge. De andre produsentene vil kanskje og sette opp fabrikker i USA og rundt forbi, men det koster tid og veldig mye penger...penger mange ikke har.
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 03. april 2025, klokken 06:20Det er rykter om at Musk skal trekke seg ut av slaktegruppen / regjeringen ....
Ja bra det. Men det beste hadde vært om han solgte seg ut av Tesla. Han er blitt en belastning for selskapet med sine rare politiske standpunkt ref afd

https://www.bt.no/utenriks/i/KMkmoo/elon-musk-til-afd-moete-det-er-greit-aa-vaere-stolt-over-aa-vaere-tysker

OlaM

Sitat fra: Speeder på onsdag 02. april 2025, klokken 21:05Batterilagring vokser noe sånt som 150% år over år, kommer til å generere godt med dollar i år.

Det markedet kommer til å bli spist som en dim sum av Kina, spesielt nå som Elon er en politisk paria.
'21 3LR

OlaM

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 02. april 2025, klokken 20:59Bli klok på børs er en kompleks oppgave som veldig få mestrer.

I dag skulle sunn fornuft tilsi et fall, men stuntet med at Optimus ble lansert for reservasjon har muligens dratt opp 🧐

Tror ikke Optimus hadde så mye å si, alt handler om Trumps toll. Det smalt skikkelig i ettermarkedet, etter at det først gikk opp endel mens Trump bablet. Konklusjonen blir vel at summen av alle veddemålene tok høyde for at Trumps på funn ikke skulle være så ille likevel, men så viste det seg at de var ganske ille. Passer med det som Sissener sa, mange pengefolk liker Trump fordi de tror han sier masse "store ord" for bli valgt, men siden han er en pengefyr som dem så skal han gjøre det pengefolk ønsker seg i stedet for det han sa. Oops!

Jeg tror vi skal langt langt nedover, men det kommer ikke i en smell i dag. Det kommer etter hvert som tollen demper handelen, men i sjokk-porsjoner og ikke gradvis. Det vil svinge mye på en sånn vei. Og jeg kan absolutt ikke utelukke at Trump gjør en plutselig u-sving og dropper hele greia.

Skal nevnes at Tesla ikke falt like hardt som endel andre, men det svinger jo med ganske store utslag. Ryktene om at Musk skal ut av Doge førte til -1.75%, men det ble hentet inn igjen på minutter.

Blir minnet om den gamle forbannelsen: "måtte du leve i interessante tider".
'21 3LR

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 03. april 2025, klokken 06:51
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 03. april 2025, klokken 06:20Det er rykter om at Musk skal trekke seg ut av slaktegruppen / regjeringen ....
Ja bra det. Men det beste hadde vært om han solgte seg ut av Tesla. Han er blitt en belastning for selskapet med sine rare politiske standpunkt ref afd

https://www.bt.no/utenriks/i/KMkmoo/elon-musk-til-afd-moete-det-er-greit-aa-vaere-stolt-over-aa-vaere-tysker

Jeg synes det er 100 ganger verre AT han holdt tale for AfD, og på den måten støtter partiet, enn akkurat det han sa på det møtet synes jeg var helt greit. Greit at tyskere i 1949 sa: "unnskyld, jeg er tysk, gjør det noe". Men nå er det 80 år siden krigen, og tyskerne har gjort veldig mye bra etter det, og før det. Så når jeg nå møter en tysk 40-åring, så bærer jeg ingen nag mot han, og han bør være en stolt tysker.

Enig i at det fort blir en belastning å ha en CEO som har holdt tale for AfD, og at det i veldig stor grad kan påvirke salget både i Tyskland og Europa ellers, og sende aksjekursen ned.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: OlaM på torsdag 03. april 2025, klokken 08:36
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 02. april 2025, klokken 20:59Bli klok på børs er en kompleks oppgave som veldig få mestrer.

I dag skulle sunn fornuft tilsi et fall, men stuntet med at Optimus ble lansert for reservasjon har muligens dratt opp 🧐

Tror ikke Optimus hadde så mye å si, alt handler om Trumps toll. Det smalt skikkelig i ettermarkedet, etter at det først gikk opp endel mens Trump bablet. Konklusjonen blir vel at summen av alle veddemålene tok høyde for at Trumps på funn ikke skulle være så ille likevel, men så viste det seg at de var ganske ille. Passer med det som Sissener sa, mange pengefolk liker Trump fordi de tror han sier masse "store ord" for bli valgt, men siden han er en pengefyr som dem så skal han gjøre det pengefolk ønsker seg i stedet for det han sa. Oops!

Jeg tror vi skal langt langt nedover, men det kommer ikke i en smell i dag. Det kommer etter hvert som tollen demper handelen, men i sjokk-porsjoner og ikke gradvis. Det vil svinge mye på en sånn vei. Og jeg kan absolutt ikke utelukke at Trump gjør en plutselig u-sving og dropper hele greia.

Skal nevnes at Tesla ikke falt like hardt som endel andre, men det svinger jo med ganske store utslag. Ryktene om at Musk skal ut av Doge førte til -1.75%, men det ble hentet inn igjen på minutter.

Blir minnet om den gamle forbannelsen: "måtte du leve i interessante tider".

Her er forresten det Politico skrev om Musk:
https://www.politico.com/news/magazine/2025/04/02/trump-musk-leaving-political-liability-00265784

ToWalkOrDrive

"etter stengetid"-børsen viser at mye av oppgangen nulles ut, men ikke lavere enn det laveste i går...

What-a-watt

SitatSå når jeg nå møter en tysk 40-åring, så bærer jeg ingen nag mot han, og han bør være en stolt tysker.

Hvorfor skulle du det? Har du opplevd noe som berettiget et slikt nag? Vi hadde rasjonering til langt ut på 50-tallet (kjøtt ble frigitt i 1954). Mine første bananer spiste jeg i 1952. Kjøpt i Sverige, og medførte akutt magesmerte etter inntak av 7 stk. :o . Men jeg fikk ikke noe nag til tyskere for den smerte de indirekte hadde påført meg  ;D  ;)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: What-a-watt på torsdag 03. april 2025, klokken 09:02
SitatSå når jeg nå møter en tysk 40-åring, så bærer jeg ingen nag mot han, og han bør være en stolt tysker.

Hvorfor skulle du det? Har du opplevd noe som berettiget et slikt nag? Vi hadde rasjonering til langt ut på 50-tallet (kjøtt ble frigitt i 1954). Mine første bananer spiste jeg i 1952. Kjøpt i Sverige, og medførte akutt magesmerte etter inntak av 7 stk. :o . Men jeg fikk ikke noe nag til tyskere for den smerte de indirekte hadde påført meg  ;D  ;)

Musk ble kritisert fordi han skrev at Tyskerne burde gå og være stolte. Var det utsagnet jeg adresserte.

Electric cars in Norway

Ser ikke bra ut dette her

265 as we speak

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 03. april 2025, klokken 17:29Ser ikke bra ut dette her

265 as we speak

5-6 dollar høyere enn etter-marked i går...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA