Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: arthur på tirsdag 18. mars 2025, klokken 19:59Alltid "morsomt" med sånne grafer hvor man kan velge tidsintervaller og manipulere både x og y aksjen slik at det ser ut akkurat som man ønsker å fremstille det uten at det nødvendigvis reflekterer utviklingen. YTD er et fall på 44%, "noe" mer enn den generelle utviklingen etter hva jeg har sett..

Ja, eller så kan en si at aksjen har steget siden før President-valget...at effekten av drømmene av Tesla-herredømme-stigningen har blitt reversert. Fortsatt steget 31,5% på ett år..selv etter fallet.
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Har steget nesten 7% i dag! 240 $ akkurat nå.

En må velge litt lengre perioder. Og de gir forskjellige svar.

Min tolkning er at nedgangen nå siden innsettelsen har flatet ut.

Mulig den skal lengre ned som f.eks JP Morgan sier (130 ved årsskiftet), nå er det en «evighet» til så mye kan skje før det.

Jeg tror økende leveringer på Juniper spiller inn og vil det en liten stund, så tror jeg det faller av og kursen ned det.

What-a-watt

Se på Nasdaq-kurven....

Counterpointer

Tesla pleier å både overprestere på generell stigning og underpresterer generell nedgang. Det er ikke nytt.

Counterpointer

OlaM

SitatOne of Tesla's earliest investors has told Sky News that Elon Musk should step aside as the carmaker's chief executive unless he gives up his new government job.

Ross Gerber said in an interview with Sky's Business Live that the tycoon and adviser to Donald Trump had lost his focus given his widening interests and was now too "divisive".

...

"The company's reputation has just been destroyed by Elon Musk," he said.

"Sales are plummeting so, yeah, it's a crisis. You literally can't sell the best product in the market place because the CEO is so divisive".

https://news.sky.com/story/tesla-investor-calls-for-elon-musk-to-step-down-as-boss-13331499

Gerber er modig siden dette vil nok gi negative konsekvenser. De fleste velger jo å holde munn eller knele foran tronen. Et bølleregime kan ikke vise svakhet, så tipper Elons vil slenge noe dritt og prøve å gjøre det vanskelig for ham gjennom Trump. Sånne ting kan være med på å framskynde Elons uunngåelige fall. Hvis Trump blir mast for mye på for å slå ned på Elons fiender, da kan det hende Trump til slutt går lei.
'21 3LR

ToWalkOrDrive

Er et gammelt ordtak som sier:
CEO: "hva ble overskuddet i 2024?"
Regnskapsfører: "hvor mye vil du at det skal være?".

Financial Times stiller store spørsmål til kvaliteten på regnskapsføringen til Tesla, inkludert et spørsmål om hvorfor Tesla tar opp et lån på 6 milliarder USD når de hevder de har 30 milliarder USD i "kontanter".

https://electrek.co/2025/03/19/tesla-tsla-accounting-raises-red-flags-as-report-shows-1-4-billion-missing/

Electric cars in Norway

Sitat fra: OlaM på torsdag 20. mars 2025, klokken 09:24
SitatOne of Tesla's earliest investors has told Sky News that Elon Musk should step aside as the carmaker's chief executive unless he gives up his new government job.

Ross Gerber said in an interview with Sky's Business Live that the tycoon and adviser to Donald Trump had lost his focus given his widening interests and was now too "divisive".

...

"The company's reputation has just been destroyed by Elon Musk," he said.

"Sales are plummeting so, yeah, it's a crisis. You literally can't sell the best product in the market place because the CEO is so divisive".

https://news.sky.com/story/tesla-investor-calls-for-elon-musk-to-step-down-as-boss-13331499

Gerber er modig siden dette vil nok gi negative konsekvenser. De fleste velger jo å holde munn eller knele foran tronen. Et bølleregime kan ikke vise svakhet, så tipper Elons vil slenge noe dritt og prøve å gjøre det vanskelig for ham gjennom Trump. Sånne ting kan være med på å framskynde Elons uunngåelige fall. Hvis Trump blir mast for mye på for å slå ned på Elons fiender, da kan det hende Trump til slutt går lei.
Klare ord for penga fra Gerber som tross alt var en tidlig Tesla investor. Men som nå har solgt seg ned.

Mange vil høre på han. Elon bør følge hans råd han også. 

daktari

Basert på recallen så er estimatet kun solgte 7-8000 ct i Q1 25 så langt, ned fra 12000 pr kvartal i 2024 q3/q4. Og rimelig langt unna de 500.000 som skulle selges årlig. Hørte jeg flopp?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 19. mars 2025, klokken 20:23Har steget nesten 7% i dag! 240 $ akkurat nå.

En må velge litt lengre perioder. Og de gir forskjellige svar.

Min tolkning er at nedgangen nå siden innsettelsen har flatet ut.

Mulig den skal lengre ned som f.eks JP Morgan sier (130 ved årsskiftet), nå er det en «evighet» til så mye kan skje før det.

Jeg tror økende leveringer på Juniper spiller inn og vil det en liten stund, så tror jeg det faller av og kursen ned det.

Ser ut til at det begynner å flate ut ja, men ofte vil jo en lang nedgang ha litt platåer, før det fortsetter i dass :-) Sitter og å venter på en slags oppgang og Juniper får god gang, men nå vil jo recall av Cybertruck og boikott av Tesla/USA få enda større betydning virker det som. Men foreløpig er det bare oppgangen etter innsettelsen som er spist opp.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Sitat fra: Klykken på fredag 21. mars 2025, klokken 09:07
Sitat fra: daktari på fredag 21. mars 2025, klokken 08:54Hørte jeg flopp?
Frykter det gjelder nye Juniper Y også.
Det er veldig tidlig å si om Juniper, foreløpig stiger tallene.

Fanboysene poster «hva var de vi sa» om økningen i Juniper salget daglig. For min del er det samme metoden som avisene brukte om nedgangen etter nyttår. Begge deler er helt forventet. Det er hvor mange og hvor lenge som betyr noe.

What-a-watt

SitatDet er veldig tidlig å si om Juniper, foreløpig stiger tallene.

Ikke mye. 178 solgte hittil i mars i Norge. Teslas selgere tror jeg har fått beskjed om å selge de gamle først. Ba om tilbud på både gammel og ny. Bra tilbud på de gamle, men Juniper fikk jeg ikke engang tilbud på,,,,

daktari

Det er naturlig, krise for Tesla hvis de ikke blir kvitt varelageret med mange 10.000er av gammel Y.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA