Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, ons 28. nov 2018, kl. 23:56

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: Syklist på tor 13. mar 2025, kl. 10:21Som flere har nevt, mangler fyren empati.

En ekta Asperger!

MrBacardi

MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

What-a-watt

Vi vil nok etterhvert se flere slike bieffekter. Alt skal tydeligvis gjøres "fort og gæli"....

(At en trofast Tesla-eier som Mr. Bacardi nå velger VW er også en vekker)

arthur

"Elon Musk's Tesla sends bombshell letter to Trump admin warning about tariffs as stock price plummets"

Brevet er ikke signert av den enkle grunn at det er det in gen som tør siden det ville være ensbetydende med oppsigelse og skammekroken for resten av livet, og vel så det.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-14497375/elon-musk-tesla-letter-donald-trump-tariffs-stock-price.html

What-a-watt

Det står det om 2 poster foran din.. ;D

ToWalkOrDrive

Sitat fra: ToWalkOrDrive på ons 12. mar 2025, kl. 12:30
Sitat fra: MaxQ på ons 12. mar 2025, kl. 11:17
Sitat fra: ToWalkOrDrive på ons 12. mar 2025, kl. 08:42
Sitat fra: MaxQ på ons 12. mar 2025, kl. 08:32Musk sparker villig vekk folk som underpresterer. Ansatte måles på den minste ting. Et naturlig spørsmål å stille seg nå er - hvorfor sparkes ikke samtlige i Tesla Norge? Salg må jo være et parameter de underpresterer på til de grader?

De sammenligner sikkert med prestasjoner i andre land. I tillegg er det jo en del bonus-deler som ikke betales når de ikke har fine tall. Så sånn sett sparer jo Tesla.

Ser det ble registrert 114 Teslaer i går alene, så nye Model Y har begynt utleveringene, og er nå på topp i mars.

Nå var vel min kommentar i utgangspunktet et pek mot hvor ivrige Tesla er til å sparke folk som underpresterer. Uten at det til nå har fått kjente følger at salgstallene har stupt som de har gjort.

At det vil selges en del Model Y av ny type er ikke rart, mer som forventet. Mange har nok stått i kø. Det er ikke alle som har anledning til å gå fra inngått avtale om kjøp av ulike grunner antar jeg. Samt det er en stor andel som ikke bryr seg om denne disksjonen i det heletatt. Så et visst salg vil det alltids være.

Det som er mer spennende er utvikling over tid. At det kommer et rush nå i starten er forventet, men hva som skjer deretter gir mer og bedre svar.

Ja, var derfor jeg tenkte det kunne være lurt å kjøpe aksjer nå, og så selge når etterslepsrushet er på topp  :D
Virker som det er svært mange som ikke ennå har blitt vant med at avisene liker å "sensasjons-blåse" opp endringer i den helt ordinære leveringsvariasjonen til Tesla. Så når Fox News i april skriver "Salgsøkning på 40% for Tesla" i april så hopper alle hjemme-investorene på Tesla-aksjen og bringer den opp i 270....hvor jeg da selger  :D  Hvis jeg hadde hatt penger...

Ha ha... og da er "analysesjef" aka bruktbilselger / avdanket fotballspiller i gang med sensasjonsnyhetene. Så utrolig forutsigbart....  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D
Tesla Model Y                         2021-

arthur

Sitat fra: What-a-watt på fre 14. mar 2025, kl. 12:49Det står det om 2 poster foran din.. ;D

En god ting kan ikke sies for ofte!

What-a-watt

Legger opp på grunn av skade – nå skal Parr håve inn en halv milliard kroner  ::)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: What-a-watt på fre 14. mar 2025, kl. 14:36Legger opp på grunn av skade – nå skal Parr håve inn en halv milliard kroner  ::)

Ja, ganske spesielt at Nettavisen Økonomi hele tiden spør Parr om trender osv. Han har spilt fotball i 33 år, og holdt på med bil i kanskje 3 år. Han har selvsagt og interesser i å snakke opp produkter han selv har på lager. Ser Rebil går sånn omtrent i 0 resultatmessig om en legger de ulike Rebil-firmaene sammen. Så da er han vel ekstra ivrig etter å få det til.

SurSnasen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fre 14. mar 2025, kl. 14:18Ha ha... og da er "analysesjef" aka bruktbilselger / avdanket fotballspiller i gang med sensasjonsnyhetene. Så utrolig forutsigbart....  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

Behøver vel ikke være "analysesjef" for å skjønne at Teslatallene naturligvis stiger markant når de pøser ut allerede bestilte Juniper-biler. Men spørsmålet er heller hvor lenge den boosten varer. All den tid man kan få en splitter ny Juniper-Y levert på bare dager etter man bestiller tyder jo på at boosten vil være av den labre typen.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: SurSnasen på fre 14. mar 2025, kl. 15:33
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fre 14. mar 2025, kl. 14:18Ha ha... og da er "analysesjef" aka bruktbilselger / avdanket fotballspiller i gang med sensasjonsnyhetene. Så utrolig forutsigbart....  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

Behøver vel ikke være "analysesjef" for å skjønne at Teslatallene naturligvis stiger markant når de pøser ut allerede bestilte Juniper-biler. Men spørsmålet er heller hvor lenge den boosten varer. All den tid man kan få en splitter ny Juniper-Y levert på bare dager etter man bestiller tyder jo på at boosten vil være av den labre typen.

Nei, poenget var motsatt. At man ikke bør spørre en pølsemaker om pølser er godt. Særlig ikke om han bare har solgt pølser i 3 år. Han har tidligere gitt ut like dårlige analyser.

Counterpointer

Bukken og havresekken holder seg godt som analogi.

Follow the money 💰

Electric cars in Norway

Vaduz

Jeg tror de fleste registreringene er gammel Y med rentekampanje og lav pris. Rent anekdotisk har jeg kun sett en eneste "juniper" og det var demobil på prøvekjøring for 1 uke siden, og jeg holder til i forholdsvis stor by med tesla senter og normalt sett kommer de nye teslaene hit veldig tidlig. Jeg tror tesla vet at ordreboken er slunken, ref stuntet med donald som skulle "kjøpe" tesla utenfor det hvite hus nylig.

Breezec

Ingen grunn til å spekulere:

https://teslastats.no

Viser nøyaktig hva som til enhver tid blir registrert.
100 av ny type, de aller fleste registrert fra tirsdag-fredag i forrige uke.
2026 Model 3 Performance

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA