Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: emurof på søndag 26. mai 2024, klokken 11:502% take-rate er en myte. Det stemmer ikke at den er så lav. Men det er egentlig ikke relevant her.
Det er ikke en myte, det er ett representativt utvalg (3500 stk) av sjåfører som fikk FSD på prøve og deretter kjøpte FSD (supervised).
Undersøkelsen er gjort av ett kredittkortfima.

Kan hende reelt tall er 2,5% eller det kan være under 2% uansett er det meget lavt.

Ellemelle

Sitat fra: Counterpointer på søndag 26. mai 2024, klokken 16:09
Sitat fra: emurof på søndag 26. mai 2024, klokken 11:502% take-rate er en myte. Det stemmer ikke at den er så lav. Men det er egentlig ikke relevant her.
Det er ikke en myte, det er ett representativt utvalg (3500 stk) av sjåfører som fikk FSD på prøve og deretter kjøpte FSD (supervised).

Kan hende reelt tall er 2,5% eller det kan være under 2% uansett er det meget lavt.

Musk har sagt at dette tallet er feil og at tallet er høyere enn 2%

What-a-watt

Sitat fra: Ellemelle på mandag 27. mai 2024, klokken 08:03

Men 2,5% er definitivt høyere enn 2%. Hvorfor kommer han da ikke med det reelle tallet?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: What-a-watt på mandag 27. mai 2024, klokken 08:27

Men 2,5% er definitivt høyere enn 2%. Hvorfor kommer han da ikke med det reelle tallet?

Fordi han er en Trump Light, og velger sin Truth. Kommer snart med sin egen bibel.
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Og når Musk sier det så kan det godt bety 2,1% Det er en grunn til han ikke sa prosenten nøyaktig.

OlaM

Sitat fra: emurof på søndag 26. mai 2024, klokken 11:47
Sitat fra: OlaM på tirsdag 21. mai 2024, klokken 13:01
Sitat fra: emurof på tirsdag 21. mai 2024, klokken 11:05Boris Johnson er bare den siste i rekken av politikere som har prøvd FSD v12 og er mektig imponert. Det var jo til og med en fra svenske myndigheter som fikk den demonstrert i Tyskland, og som bare hadde gode ord om den.

Er det så vanskelig å innrømme at FSD viser fremgang, og at flere og flere nå ser at autonomi faktisk kan være mulig å løse?

Det at diverse mer eller mindre lugubre politikere (tenker spesielt på Johnson som ikke lenger er parlamentsmedlem en gang) får teste noen minutter er bare et PR-stunt. Spørs om de er like ivrige på nøye vitenskapelig gjennomgang av nøytrale, kompetente tredjeparter f.eks.

Og at den viser fremgang betyr ikke at autonomi er mulig å løse. Det er som en asymptotisk funksjon. Øker du input-tallet litt i begynnelsen nærmer den seg grensen fort. Men så nærmer den seg mindre og mindre, og selv om du bruker astronomiske tall (som vi kan tenke oss er penger til utvikling og trening) så kommer den aldri helt fram.

Selvkjørende biler i en eller annen form kommer sikkert, men ikke denne formen.
Ok, så ikke bare tar europeiske og kinesiske myndigheter feil, men også tidligere statsministere som faktisk har sett systemet i aksjon.

Du vet sikkert bedre enn NVIDIA-sjefen også da, som påpekte at Teslas fremgangsmåte for å oppnå autonomi er den riktige, og Tesla ligger langt foran alle andre.

Alle disse myndighetene og fagpersonene vet ingenting. Det er bare du som vet.

(Forresten så er FSD tilgjengelig for alle Tesla-eiere i Nord-Amerika, så man er slett ikke avhengig av at enkelte får teste i et par minutter. Så dette argumentet ditt virker i beste fall forvirret.)

Sjefen for Nvidia vil jo så klart hype opp alt som har med AI å gjøre, siden de surfer høyest på AI-bølgen. Tidligere statsministre er ikke gode sannhetsvitner for teknologi, kanskje tvert i mot.

FSD som er tilgjengelig i Nord-Amerika per nå er ikke bra nok, så jeg tenkte det måtte ha vært en eller annen spesialversjon de fikk teste.
'21 3LR

daktari

https://x.com/elonmusk/status/1796440638617244012

"Indeed, great damage was done today to the public's faith in the American legal system.

If a former President can be criminally convicted over such a trivial matter – motivated by politics, rather than justice – then anyone is at risk of a similar fate."
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

What-a-watt

Dette Musk-innlegget sier alt om hans syn på lov og rett!

Counterpointer

Sitat fra: What-a-watt på lørdag 01. juni 2024, klokken 22:47Dette Musk-innlegget sier alt om hans syn på lov og rett!
En sv verdens rikeste menn som posisjonerer seg for å få innpass hos det han tror/håper blir neste president. 🙈

hELgenen

Sitat fra: What-a-watt på lørdag 01. juni 2024, klokken 22:47Dette Musk-innlegget sier alt om hans syn på lov og rett!

Mange amerikanere har en virkelighetsforståelse som langt overgår virkeligheten dessverre.

https://www.youtube.com/watch?v=GZegwJVC_Pc

Forøvrig har moralen til Musk alltid vært lav, så mulig han føler et fellesskap med Trump der.

emurof

Sitat fra: daktari på søndag 26. mai 2024, klokken 12:49
Sitat fra: emurof på søndag 26. mai 2024, klokken 11:52
Sitat fra: THE på onsdag 22. mai 2024, klokken 08:53Jeg er i alle fall helt sikker på at Tesla ikke klarer å få til FSD slik de reklamerte med det i 2017 med den HW-pakken som er i bilene i dag. Kanskje de klarer å få til noe i nærheten av funksjonaliteten i fint vært med gode veier. Jeg vil i alle fall ikke kjøpe Tesla-aksjer i håp om at kursen skal eksplodere på grunn av FSD-gjennombrudd, da tror jeg det er større sjanse til å få full klaff på å tippe Lotto.
Har du fulgt med på utviklingen av FSD v12? Det er mange som kjører lenge uten å måtte bryte inn, også i f.eks. Canada der v12 også er tilgjengelig.
I snitt hva da? 1 mile? 2 4 8? Skal opp på 20.000 mile minst, du vet det?

Tesla sa selv i 2016 at FSD var ferdig. Fint du innrømmer at de løy.

Hva med å la være å legge ord i munnen på meg? Kan du ikke heller prøve å svare redelig på det jeg faktisk skriver? Jeg skriver ikke om 2016, men om FSD v12.

SitatHva en sjef sier om kunden som kjøper mest gpuer av ham  bør man kanskje ikke stole på. Han har mye å vinne på at Tesla på 7.ert fortsetter å tro at mer data og mer trening skal hjelpe. Synd at "dojo" floppa, men bra for Nvidia.

Da ignorerer du selvsagt at det ikke bare er NVIDIA-sjefen, men flere og flere andre, derunder både europeiske og andre myndigheter/myndighetspersoner. Men ja, du har sikkert rett i at vi heller skal tro på  forumdeltakere ssom aldri engang har testet FSD v12, og som har store problemer med å innrømme enhver fremgang med FSD. Vi bør heller tro på folk som har en egeninteresse av å ikke innrømme at de tok feil. Der har du et godt poeng.

emurof

Kan du vise hvor det er dokumentert at det er et representativt utvalg? Hvor har de fått disse dataene fra? Hva slags personer har disse kredittkortene?

Nå skal ikke jeg påstå at jeg vet hvor mange som valgte å betale videre, men jeg innser i det minste at jeg ikke har gode data til å uttale meg om dette heller. Jeg velger heller å si at jeg rett og slett ikke vet, enn å basere meg på feilaktige data.

emurof

Sitat fra: OlaM på mandag 27. mai 2024, klokken 14:15
Sitat fra: emurof på søndag 26. mai 2024, klokken 11:47Ok, så ikke bare tar europeiske og kinesiske myndigheter feil, men også tidligere statsministere som faktisk har sett systemet i aksjon.

Du vet sikkert bedre enn NVIDIA-sjefen også da, som påpekte at Teslas fremgangsmåte for å oppnå autonomi er den riktige, og Tesla ligger langt foran alle andre.

Alle disse myndighetene og fagpersonene vet ingenting. Det er bare du som vet.

(Forresten så er FSD tilgjengelig for alle Tesla-eiere i Nord-Amerika, så man er slett ikke avhengig av at enkelte får teste i et par minutter. Så dette argumentet ditt virker i beste fall forvirret.)

Sjefen for Nvidia vil jo så klart hype opp alt som har med AI å gjøre, siden de surfer høyest på AI-bølgen. Tidligere statsministre er ikke gode sannhetsvitner for teknologi, kanskje tvert i mot.

Nei, ingen andre enn de som hater FSD kan stoles på her. Ingen som faktisk har testet det selv, og som representerer myndigheter i Europa, USA, Kina, eller hvor det måtte være. Alle lyver. Kun de som hater FSD snakker sant.

SitatFSD som er tilgjengelig i Nord-Amerika per nå er ikke bra nok, så jeg tenkte det måtte ha vært en eller annen spesialversjon de fikk teste.

Bra nok til hva? FSD er ikke ferdig enda, men spranget v12 har gjort er enormt. Likevel er det flere og flere som kjører uten å måtte gripe inn. Dette kan du som sagt se videoer av.

daktari

Sitat fra: emurof på fredag 07. juni 2024, klokken 08:52
Sitat fra: daktari på søndag 26. mai 2024, klokken 12:49
Sitat fra: emurof på søndag 26. mai 2024, klokken 11:52
Sitat fra: THE på onsdag 22. mai 2024, klokken 08:53Jeg er i alle fall helt sikker på at Tesla ikke klarer å få til FSD slik de reklamerte med det i 2017 med den HW-pakken som er i bilene i dag. Kanskje de klarer å få til noe i nærheten av funksjonaliteten i fint vært med gode veier. Jeg vil i alle fall ikke kjøpe Tesla-aksjer i håp om at kursen skal eksplodere på grunn av FSD-gjennombrudd, da tror jeg det er større sjanse til å få full klaff på å tippe Lotto.
Har du fulgt med på utviklingen av FSD v12? Det er mange som kjører lenge uten å måtte bryte inn, også i f.eks. Canada der v12 også er tilgjengelig.
I snitt hva da? 1 mile? 2 4 8? Skal opp på 20.000 mile minst, du vet det?

Tesla sa selv i 2016 at FSD var ferdig. Fint du innrømmer at de løy.

Hva med å la være å legge ord i munnen på meg? Kan du ikke heller prøve å svare redelig på det jeg faktisk skriver? Jeg skriver ikke om 2016, men om FSD v12.

SitatHva en sjef sier om kunden som kjøper mest gpuer av ham  bør man kanskje ikke stole på. Han har mye å vinne på at Tesla på 7.ert fortsetter å tro at mer data og mer trening skal hjelpe. Synd at "dojo" floppa, men bra for Nvidia.

Da ignorerer du selvsagt at det ikke bare er NVIDIA-sjefen, men flere og flere andre, derunder både europeiske og andre myndigheter/myndighetspersoner. Men ja, du har sikkert rett i at vi heller skal tro på  forumdeltakere ssom aldri engang har testet FSD v12, og som har store problemer med å innrømme enhver fremgang med FSD. Vi bør heller tro på folk som har en egeninteresse av å ikke innrømme at de tok feil. Der har du et godt poeng.
Så én fyr som jobber i et direktorat er sannhetsvitne for FSD. Bra du har tillit til myndighetspersoner, men det får være grenser.

Problemet med FSD er at folk faktisk fortsetter å la seg lure av løgnen, 7 år etter. Løgneb dyrkes og forsterkes. Musks siste fjas lyder "We are starting to get to the point where, once known bugs are fixed, it will take over a year of driving to get even one intervention."

No shit... uten feil eller mangler så er FSD selvkjørende, ja selvfølgelig. Men NÅR? Hvor nærme er de? Hvorfor etterspør du @emurof ikke harde data fra Tesla?  Hva er tallet mellom når hver "bug" oppstår? 2, 4, 8 miles? Vil du ikke vite?

Og hvorfor fortsetter du, på 7. året, å parafrasere Musks løgn og hype; samme fyren som gir nynazister en talestol, lefler med Trump, sår tvil om valg i USA, angriper pressen og vitenskapen og bruker X til enda mer drit for å berede grunnen for et oligarki?

https://x.com/elonmusk/status/1798374945644277841
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

JorEl

"FSD er ikke ferdig enda, men spranget v12 har gjort er enormt."

Enormt er nokså stort. Og det er vel blitt mange store sprang.. :police:

Hva er det som går og går, og aldri kommer frem?
Klokka og en FSD-kunde som sitter i bilen sin.. :P

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA