Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, ons 28. nov 2018, kl. 23:56

« forrige - neste »

Klykken

Og den har vært kjent i lang lang tid. Men underkjent i nyere tid.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

What-a-watt

Hvis aksjonærenes vilje skal telle, er det liten tvil om stemmeresultatet. Tipper de aller fleste er store beundrere av Musk bortsett fra noen institusjonelle aksjonærer.

SitatOg den har vært kjent i lang lang tid. Men underkjent i nyere tid.

Riktig, og det var én enkel aksjonær som satte igang spetakkelet.

What-a-watt

Her er det foreløpig poll-resultat blant electreks lesere:

Electric cars in Norway

Tøft :+1:  Ettermarkedet endte på nær 16%. Nå ble det skikkelig TSLA short skvis og mange tapte store summer i går. He he synd det ;D

What-a-watt

Synes du det er "tøft" når 2/3 mener han ikke skal ha pakken? Trodde du var mere pro-Musk enn som så  :D

Klykken

Tror han tenkte på den enorme økningen i aksjekursen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

ToWalkOrDrive

Sitat fra: What-a-watt på tir 30. apr 2024, kl. 09:07Synes du det er "tøft" når 2/3 mener han ikke skal ha pakken? Trodde du var mere pro-Musk enn som så  :D

Synes Electrek putter det i et fint perspektiv. Nå nylig sparket jo Tesla 14.000 ansatte (10% av arbeidsstokken). Dersom Musk bare pakket inn tungen, og lot være å kreve pakken så ville beløpet på 56 milliarder dollar tilsvart en årslønn på 100.000 dollar til de 14.000 ansatte i 40 år!

Det som er enda mer sinnssykt er "ryktene" om at Tesla nå skal sparke hele Supercharger-team'et på 500 mann, sannsynligvis for på KORT SIKT får fine finansielle tall. De har tidenes mulighet til å utnytte alskens myndighetsstøtte og bli "elbilenes bensinstasjoner" i hele USA, og så går de ut og roter det til de grader til. Håper et annet ladeselskap tar over hele laget og lager en sterk konkurrent til Tesla på lading.

Nå har det tippet fullstendig over for Musk. Han må vekk.

https://electrek.co/2024/04/29/tesla-conducting-more-layoffs-including-entire-supercharger-team/
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Electric cars in Norway på tir 30. apr 2024, kl. 07:07Tøft :+1:  Ettermarkedet endte på nær 16%. Nå ble det skikkelig TSLA short skvis og mange tapte store summer i går. He he synd det ;D

Kan ha noe med at Kina har sagt seg villig til å være prøvekanin for Tesla Full Self Driving. Lykke til med det.
Eller kanskje det var en dag tidligere?
https://electrek.co/2024/04/29/tesla-tsla-surges-reports-china-approving-full-self-driving-deployment/
Tesla Model Y                         2021-

What-a-watt

SitatSynes Electrek putter det i et fint perspektiv. Nå nylig sparket jo Tesla 14.000 ansatte (10% av arbeidsstokken). Dersom Musk bare pakket inn tungen, og lot være å kreve pakken så ville beløpet på 56 milliarder dollar tilsvart en årslønn på 100.000 dollar til de 14.000 ansatte i 40 år!

Bra perspektiv, og bra konklusjon. Nå stiger aksjekursen på nyheten om at Kina er villige til å se nærmere på FSD med tanke på en fremtidig godkjenning. Tynt synes jeg, men Teslas historikk gjør at mange helt tankeløst hiver seg på alt nytt uten å tenke på substansen.

Counterpointer

Sitat fra: What-a-watt på man 29. apr 2024, kl. 23:47Her er det foreløpig poll-resultat blant electreks lesere:

Det er antagelig et fornuftig resultat, men «menigheten» til Elon er stor og han har mange med større aksjeposter som er venner, så ikke sikkert avstemmingen blir slik i selskapet.

Jeg og mange med meg i Norge får ikke stemme siden Nordnet sin Zero konto ikke tillater dette. Tviler på om Nordnet stemmer i det hele tatt. Noen som vet om de gjør det?

Det er vel i slike valg også mye «hjemmesittere», dermed får de store aksjonærene bestemme.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på tir 30. apr 2024, kl. 13:20
Sitat fra: What-a-watt på man 29. apr 2024, kl. 23:47Her er det foreløpig poll-resultat blant electreks lesere:

Det er antagelig et fornuftig resultat, men «menigheten» til Elon er stor og han har mange med større aksjeposter som er venner, så ikke sikkert avstemmingen blir slik i selskapet.

Jeg og mange med meg i Norge får ikke stemme siden Nordnet sin Zero konto ikke tillater dette. Tviler på om Nordnet stemmer i det hele tatt. Noen som vet om de gjør det?

Det er vel i slike valg også mye «hjemmesittere», dermed får de store aksjonærene bestemme.
Du&jeg er jo tsla storeier gjennom pensjonsfond utland aka folketrygdefondet så vi stemmer der. Jeg har bedt nicco  ;D stemme nei. Tror han nevnte for Elon på siste teamsmøte 

#natt-til-1.mai-humor

Counterpointer

Finner det litt merkelig at ikke markedet responderer mer på at hele Supercharger teamet sparkes.
Det er jo Tesla sin store fortrinn over absolutt alle andre og ikke minst utrolig viktig akkurat nå som omtrent alle merker i USA går inn for NACS (Tesla pluggen) og de er i oppstarten av å åpne Superchargerne i USA, som jo innebærer mye tilpassninger.

daktari

Markedet funker ikke i USA, tror alle priser er fake.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på tor 02. mai 2024, kl. 21:47Markedet funker ikke i USA, tror alle priser er fake.
Ok daktari så vi er der ja. Fake! He he  Hva blir det neste nå da?

Vaduz

Sitat fra: Counterpointer på tor 02. mai 2024, kl. 21:30Finner det litt merkelig at ikke markedet responderer mer på at hele Supercharger teamet sparkes.
Det er jo Tesla sin store fortrinn over absolutt alle andre og ikke minst utrolig viktig akkurat nå som omtrent alle merker i USA går inn for NACS (Tesla pluggen) og de er i oppstarten av å åpne Superchargerne i USA, som jo innebærer mye tilpassninger.

Var ikke det fake news?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA