Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

geear

Skjønner ikke dere gidder, her har ignore-funksjonen vært i bruk i lang tid. ;)

Counterpointer

Sitat fra: geear på søndag 20. februar 2022, klokken 21:17
Det kan du si.

For å heller ta aksjen og mulig bevegelse av den.

Hvis jeg husker riktig solgte du vel sist på 1200 (temmelig imponerende timet)

Tror du markedet (og da også TSLA) faller videre nå?

Counterpointer

Post market var -0.58% på fredag.

Blir interessant å se hvor pre market havner i dag?
Edit; i morgen, da børsen er stengt i dag på grunn av presidents day.

Generelt pleier aksjen å gjøre en stor bevegelse på mandager etter fall uka før.

@motorwatt
Veldig sikre indikatorer du baserer deg på

Jeg ville også lagt litt vekt på at shorterne har begynt å legge inn opsjoner.
Husker ikke navnet akkurat nå men det var et av de større Hedgefondene som har begynt litt forsiktig.

geear

Sitat fra: Counterpointer på søndag 20. februar 2022, klokken 22:48
Sitat fra: geear på søndag 20. februar 2022, klokken 21:17
Det kan du si.

For å heller ta aksjen og mulig bevegelse av den.

Hvis jeg husker riktig solgte du vel sist på 1200 (temmelig imponerende timet)

Tror du markedet (og da også TSLA) faller videre nå?
Vel, klarte ikke la være å kjøpe inn igjen på 1008 eller hva det nå var. Men bare 10 stk, så er ikke allverdens. Satt tungt inne i vekstaksjer, selv om jeg egentlig har varslet dette her i to år nå, så porteføljen min er blodrød og mye mer ned enn indeksene. Men visste det var risikabelt, så med mindre tredje verdenskrig bryter ut på grunn av galningen i Russland, så får det bare stå gjennom smellen, til vi ser grønnere dager, en gang om et år eller to. Hender jeg sper på litt innimellom for å snitte kursen ned også.. tror ikke jeg kommer til å gjøre det på TSLA.

hemi

Counterpointer

Når en ser på kursen for ca seks mnd siden var den 680$.........

Jeg tror markedet faller ytterligere på grunn av uro og økte renter mm

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 22. februar 2022, klokken 23:00

For den som er long vil det nok gå bra.... jeg er ute siden desember men skal inn igjen i denne... men nå er det mye annet som er billig oxo :D

overskyet

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 22. februar 2022, klokken 23:05
Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 22. februar 2022, klokken 23:00

For den som er long vil det nok gå bra.... jeg er ute siden desember men skal inn igjen i denne... men nå er det mye annet som er billig oxo :D

Jeg er ikke enig i at det er mye som er billig nå. På hvilke metrikker er det mye som er billig egentlig? Pris/bok? Price Earnings? verdianalyse? Det er vel heller sånn at det er mindre dyrt enn for noen måneder siden?

Electric cars in Norway

overskyet :+1: ikke uenig ift TA.

Men min kommentar var ikke tenkt som en børsanalyse, men knyttet til dagens uro ift mulig  "krig".

https://finansavisen.no/nyheter/markedskommentarer/2022/02/22/7824443/stille-for-stormen

Electric cars in Norway

overskyet

Du blir ikke rik av å følge røkla som en sau, du får kline til, belåne huset til pipa og kjøpe Tesla  ;)

ToWalkOrDrive

Er oljen den nye oljen?

Kanskje det er riktig tidspunkt å selge Tesla-aksjer og hamstre inn i olje-aksjer? Mange har skydd olje-aksjer / oljeservice-selskap som pesten....men med de olje-og gassprisene vi har sett de siste månedene så blir gjerne slike aksjer en lønnsom sak å ha fremover...
Tesla Model Y                         2021-

Motorwatt

Det er vel heller omvendt...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 24. februar 2022, klokken 10:05
Det er vel heller omvendt...

De jeg kjenner som driver oppkjøps-/plasseringsfond har i et par år nå solgt alt av olje og oljeservice-firmaer, og holdt seg unna. Spørs hvor lenge de driver den taktikken når oljeprisen bringer store overskudd inn i firmaene, og aktiviteten er høyere enn på veldig lenge.
Tesla Model Y                         2021-

Motorwatt

Når vi snart kommer til 30.- + pr. liter for fossilt drivstoff, blir nok elbiler enda mere aktuelle. Og nå er det "veldig billig" å kjøpe Tesla...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA