Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: stefse på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:28
Dette er short drevet. Ettersom kursen bare har økt og økt har kontoer som stadig har tatt veddemål på nedgang blitt tvunget til å dekke seg. I tillegg har vi miljøfond og andre fonds som skal plassere penger som hoper seg opp på kontoene. Jeg bare sier at dette er en finansteknisk sak, og lite som har med selskapet å gjøre.

Shortinteressen er vel veldig lav til Tesla å være?

Handelsvolumet har visstnok heller ikke vært uvanlig stort i det siste.

Jeg tenker at mye av dette er folk som posisjonerer seg for S&P-inkluderingen. Så det blir spennende å se hva som skjer når det er gjennomført.

Counterpointer

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:16
Grattis til dere som ble sittende. En så absurd prising hadde jeg ikke i min villeste fantasi sett for meg :D
Takk

Har selv gått ut og inn flere ganger på flere nivåer så har dessverre ikke fått tatt ut hele potensialet.

Har i likhet med både deg og andre tenkt flere ganger at nå er toppen nådd. Hadde heller ikke fantasi til å forutse et slikt nivå. Hadde en hatt det kunne en ha pensjonert seg på oppgangen.

Jeg har sett i min egen krystallkule og fant ut at både inklusjon i S&P og generell trend pekte oppover. Har tenkt å sitte til hverfall over jul, mulig lengre. Men som en del er inne på så er en korreksjon etter at fondene har kjøpt sitt ikke urealistisk. Så å selge enten en liten eller en stor del av posisjonen for å realisere gevinst er definitivt en mulighet.

Counterpointer

Sitat fra: emurof på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:57
Jeg tok en sjanse og kjøpte noen gearede Mini Futures hos Nordnet. Det har vært et veldig bra kjøp så langt, for å si det mildt. Er vel opp nesten 100% på noen dager.

Slik trading er mer bare for moro da. Jeg lar Tesla-aksjene mine ligge pent på kontoen sin. Kanskje jeg kjøper flere for det jeg eventuelt tjener på Mini Futures.
Hva var inngangen din på mini futures?

Ser de ligger på 1890 akkurat nå.

stefse

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 08. desember 2020, klokken 12:05
Sitat fra: emurof på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:57
Jeg tok en sjanse og kjøpte noen gearede Mini Futures hos Nordnet. Det har vært et veldig bra kjøp så langt, for å si det mildt. Er vel opp nesten 100% på noen dager.

Slik trading er mer bare for moro da. Jeg lar Tesla-aksjene mine ligge pent på kontoen sin. Kanskje jeg kjøper flere for det jeg eventuelt tjener på Mini Futures.
Hva var inngangen din på mini futures?

Ser de ligger på 1890 akkurat nå.
*Hører fjern lyd av en alarmklokke*   Sikkert ingenting.. kjør på.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

emurof

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 08. desember 2020, klokken 12:05
Sitat fra: emurof på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:57
Jeg tok en sjanse og kjøpte noen gearede Mini Futures hos Nordnet. Det har vært et veldig bra kjøp så langt, for å si det mildt. Er vel opp nesten 100% på noen dager.

Slik trading er mer bare for moro da. Jeg lar Tesla-aksjene mine ligge pent på kontoen sin. Kanskje jeg kjøper flere for det jeg eventuelt tjener på Mini Futures.
Hva var inngangen din på mini futures?

Ser de ligger på 1890 akkurat nå.

Det er flere forskjellige Mini Futures. Jeg tok en av de med høyest gearing, så Stop Loss er mellom $500 og $600 et sted. De som ligger på $1890 har nok meget lav gearing.

Mine ble litt barbert nå som Tesla henter 5 milliarder i markedet igjen og aksjen reagerte ned pre-market (til et nivå man ikke har sett siden... i går - sjokk!), men fortsatt pen papirgenvist. Vurderer å laste opp med litt flere MF hvis den går videre ned, for utvanningen her er latterlig lav og det ser ut som en overreaksjon som vanlig.

Klykken

Nervøst marked med så høy kurs, det er tydelig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

stefse

At Tesla benytter den latterlig høye prisingen til å hente "fysiske" penger som kan betale lønn og anleggsmidler er faktisk det aller beste som kunne ha skjedd, hvilket jeg også har nevnt tidligere. Nå blir det vei i vellinga på batteri, gruver og alt som trengs.
Det viktigste for aksjekursen på sikt er at mannen bak roret fortsetter, med samme tekniske innsikt og gjennomføringsevne som han har vist tidligere.

En fornøyelse og se at et av få ingeniørdrevne selskap kommer på dette nivået. Veldig få såkalte strategiske investorer klarer gjennom sitt eierskap og opptreden i styret, å fremsnakke særlig mye annet enn at risiko skal minimaliseres, og profitten maksimeres gjennom markedsmessige og finansielle grep. (gjerne av den typen som fører til ørten forskjellige "pakker" som kundene skal kjøpe, outsourcing av ditt og datt, og relativt simple grep som å lete rundt etter billige underleverandører som ender med å levere for dårlig kvalitet på en eller annen komponent som plutselig viste seg å bli kritisk)
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Counterpointer

Sitat fra: stefse på tirsdag 08. desember 2020, klokken 13:05
Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 08. desember 2020, klokken 12:05
Sitat fra: emurof på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:57
Jeg tok en sjanse og kjøpte noen gearede Mini Futures hos Nordnet. Det har vært et veldig bra kjøp så langt, for å si det mildt. Er vel opp nesten 100% på noen dager.

Slik trading er mer bare for moro da. Jeg lar Tesla-aksjene mine ligge pent på kontoen sin. Kanskje jeg kjøper flere for det jeg eventuelt tjener på Mini Futures.
Hva var inngangen din på mini futures?

Ser de ligger på 1890 akkurat nå.
*Hører fjern lyd av en alarmklokke*   Sikkert ingenting.. kjør på.


Skjønner hva du mener.


Men det er forskjell på å dyppe tåa og på å stupe uti fra stor høyde (eller tenke på å dyppe tåa som var tilfellet her)

emurof

#3743
Jeg klarte ikke dy meg, så jeg handlet både litt TSLA og flere Mini Futures i dag. Jeg ville egentlig vente og se om den gikk enda lenger ned, men det virket som den nektet å gjøre akkurat det. Og nå er vi er nesten i pluss igjen for dagen.

S&P 500 gjør at jeg føler at å kjøpe Mini Futures nesten er som å plukke penger på gata. Klart det er litt risiko der, men med mange milliarder som kjøpes og endelig avklaring på at det mest sannsynlig ikke blir noen gigantisk emisjon fra Tesla sin side så ser jeg lite nedsidepotensiale frem til innlemmelsen i S&P.

Uansett, gøy å leke seg med litt kortsiktig "gambling" også, så lenge man har råd til å eventuelt tape pengene.

Klykken

Emisjonen ble for øvrig unnagjort på onsdag.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emurof

"When you buy the dip
and it keeps dipping."

Jeg prøver å holde meg fra å handle for mye nå i tilfelle den går lenger ned. Men jeg må innrømme at det klør i kjøpsfingeren når jeg ser røde dager. På grunn av gevinst av gearede derivater så sitter jeg på en god del "ekstra" penger som skal investeres.

Har fortsatt god papirgevinst på Mini Futures som jeg sitter på nå, men kanskje man bør "håpe på" at det går ned så man kan realisere litt tap rett før nyttår med tanke på skatt? Ikke at det gjør meg så veldig mye å betale skatt, men staten gjør det uansett godt på meg i år.

daktari

Noen som har sett den siste videoen fra "Data in Action" på instagram, om bilselskapenes verdi? Jeg klarer ikke å lenke til den, finnes ikke på youtube.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Edison

Sitat fra: emurof på fredag 11. desember 2020, klokken 12:49
Har fortsatt god papirgevinst på Mini Futures som jeg sitter på nå, men kanskje man bør "håpe på" at det går ned så man kan realisere litt tap rett før nyttår med tanke på skatt? Ikke at det gjør meg så veldig mye å betale skatt, men staten gjør det uansett godt på meg i år.

Det var då ein dyr måte å unngå skatt på! Eg solgte mesteparten av aksjane mine på 640$. Tida vil vise om det var smart eller ikkje, men no orka eg ikkje den enorme risikoen lenger. Hadde dei på investeringskonto, så utsatt skatt på meg.

Sandvika

Sitat fra: emurof på mandag 07. desember 2020, klokken 20:18
Sitat fra: Tiger123 på lørdag 05. desember 2020, klokken 11:00Ved hvilken kurs synes du Tesla-aksjen vil være overvurdert, og du vil selge?

Enkelte her driver ikke med trading men investering, og planlegger ikke å selge noe som helst på kanskje flere tiår.

Langsiktig investering i minifutures der altså?

Speeder

Sitat fra: Edison på fredag 11. desember 2020, klokken 15:13
Sitat fra: emurof på fredag 11. desember 2020, klokken 12:49
Har fortsatt god papirgevinst på Mini Futures som jeg sitter på nå, men kanskje man bør "håpe på" at det går ned så man kan realisere litt tap rett før nyttår med tanke på skatt? Ikke at det gjør meg så veldig mye å betale skatt, men staten gjør det uansett godt på meg i år.

Det var då ein dyr måte å unngå skatt på! Eg solgte mesteparten av aksjane mine på 640$. Tida vil vise om det var smart eller ikkje, men no orka eg ikkje den enorme risikoen lenger. Hadde dei på investeringskonto, så utsatt skatt på meg.
Hva var inngangen på?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA