Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Ellemelle

Ok, så alle som ennå ikke er 100% sikker på at de skal stemme på Joe Biden er å anse som lavmål. Notert.
Hva har dette med Teslaaksjer å gjøre, forresten?


Counterpointer

Sitat fra: Tellus på tirsdag 29. september 2020, klokken 16:15
SitatLa oss bare se hvordan debattene går... Jeg tror det som kommer til å avgjøre ting for USA, svarte Elon Musk da han fikk spørsmål om hvorvidt han ville stemme på Trump.

https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2020/09/29/7571892/musk-utelukker-ikke-trump

En som liker å fronte bærekraftig transport og energiløsninger vurderer å stemme Trump....

Fyren er virkelig i ferd med å nå lavmål. Etter å ha alliert seg med konspirasjonsteoretikre og coronabenktere ville det liksom passe inn i mønsteret at han la sin elsk på Trump.
Det er å dra det langt å si at Musk har lagt sin elsk på Trump.

Men Elon er nok en langt bedre ingeniør enn han er politiker.
Porsche lagde biler til Hitler uten at det gjør Porsche til en dårligere bil.

Counterpointer

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 29. september 2020, klokken 16:33
Ok, så alle som ennå ikke er 100% sikker på at de skal stemme på Joe Biden er å anse som lavmål. Notert.
Hva har dette med Teslaaksjer å gjøre, forresten?
Valget i USA vil ha direkte betydning for aksjekursen. Så jeg synes det er til en viss grad relevant.

I valget mellom Trump og nesten hvem som helst burde det være lett å være sikker im(h)o.

Ellemelle

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 29. september 2020, klokken 16:38
Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 29. september 2020, klokken 16:33
Ok, så alle som ennå ikke er 100% sikker på at de skal stemme på Joe Biden er å anse som lavmål. Notert.
Hva har dette med Teslaaksjer å gjøre, forresten?
Valget i USA vil ha direkte betydning for aksjekursen. Så jeg synes det er til en viss grad relevant.
Valget, ja. Men her var det snakk om hva Musk eventuelt skulle velge.

Jeg regner med at Trollus bare har misforstått, og trodd at dette var den vanlige "Dump dritt om Tesla/Musk"-tråden

emurof

Sitat fra: Tellus på tirsdag 29. september 2020, klokken 16:15
SitatLa oss bare se hvordan debattene går... Jeg tror det som kommer til å avgjøre ting for USA, svarte Elon Musk da han fikk spørsmål om hvorvidt han ville stemme på Trump.

https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2020/09/29/7571892/musk-utelukker-ikke-trump

En som liker å fronte bærekraftig transport og energiløsninger vurderer å stemme Trump....

Fyren er virkelig i ferd med å nå lavmål. Etter å ha alliert seg med konspirasjonsteoretikre og coronabenktere ville det liksom passe inn i mønsteret at han la sin elsk på Trump.

I de sitatene som er i artikkelen står det da ikke at han selv vurderer å stemme på Trump? Det høres heller ut som han uttaler seg generelt om hvordan valget vil gå.

DagfinnN

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 29. september 2020, klokken 16:46
Jeg regner med at Trollus bare har misforstått, og trodd at dette var den vanlige "Dump dritt om Tesla/Musk"-tråden
:+1:
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Rollep


Klykken

Hva tenker folk om situasjonen i USA nå?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

mthoring

#3623
Sitat fra: Klykken på lørdag 03. oktober 2020, klokken 11:19
Hva tenker folk om situasjonen i USA nå?

Jeg kommer på tre mulige scenarier:

1. Trump blir raskt frisk (type Bolsonaro), og kan fortsette å avfeie COVID-19 som en brysom forskjølelse. -> Republikanerne kommer sannsynligvis styrket ut av det.
2. Trump blir syk (type Boris), Pence overtar kanskje en kort periode. -> Republikanerne kommer svekket ut av det.
3. Trump blir alvorlig syk (type respirator, eller verre). Pence overtar. Hvem stiller for GOP da? Kanskje Pence? Republikanerne kommer styrket ut av det da Trump-velgerne uansett vil stemme rødt, mens noen av de som absolutt ikke vil ha Trump kan være tilbøyelig til å endre stemme tilbake til rødt.

På kort sikt så tror jeg de to scenariene som bidrar til republikansk seier er best for aksjekursene, mens alternativ 2 er best på lang sikt på grunn av ikke-Trump-politikk er bedre for internasjonal handel, og handel er bra for alle inkl. Tesla.


Edit: Forresten så kan det se ut som at Trump for øyeblikket ikke er ved riktig så god helse som de offisielle kildene tilsier. https://edition.cnn.com/politics/live-news/trump-covid-19-updates-saturday/h_6bd7d7dd9f2acff2af4a6cd48d1d1340
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

hELgenen

Virker som nyhetene om Trump er kaos uansett om han er frisk eller syk.  Ville ikke brukt energi på dette. Dessuten er sykdommen beskrevet av flere som berg og dalbane

Counterpointer

Sitat fra: mthoring på lørdag 03. oktober 2020, klokken 19:00
Sitat fra: Klykken på lørdag 03. oktober 2020, klokken 11:19
Hva tenker folk om situasjonen i USA nå?

Jeg kommer på tre mulige scenarier:

1. Trump blir raskt frisk (type Bolsonaro), og kan fortsette å avfeie COVID-19 som en brysom forskjølelse. -> Republikanerne kommer sannsynligvis styrket ut av det.
2. Trump blir syk (type Boris), Pence overtar kanskje en kort periode. -> Republikanerne kommer svekket ut av det.
3. Trump blir alvorlig syk (type respirator, eller verre). Pence overtar. Hvem stiller for GOP da? Kanskje Pence? Republikanerne kommer styrket ut av det da Trump-velgerne uansett vil stemme rødt, mens noen av de som absolutt ikke vil ha Trump kan være tilbøyelig til å endre stemme tilbake til rødt.

På kort sikt så tror jeg de to scenariene som bidrar til republikansk seier er best for aksjekursene, mens alternativ 2 er best på lang sikt på grunn av ikke-Trump-politikk er bedre for internasjonal handel, og handel er bra for alle inkl. Tesla.


Edit: Forresten så kan det se ut som at Trump for øyeblikket ikke er ved riktig så god helse som de offisielle kildene tilsier. https://edition.cnn.com/politics/live-news/trump-covid-19-updates-saturday/h_6bd7d7dd9f2acff2af4a6cd48d1d1340
Er et scenario til, Trump havner på respirator og slutter seg etterhvert til de 209 000 døde i USA.

Forøvrig har du interessant analyse

DagfinnN

Sitat fra: knut.aulie på søndag 04. oktober 2020, klokken 00:10
Er et scenario til, Trump havner på respirator og slutter seg etterhvert til de 209 000 døde i USA.
Man skal aldri ønske at noen dør, men jeg vurderer unntak fra denne regelen...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

turfsurf

Sitat fra: DagfinnN på søndag 04. oktober 2020, klokken 10:09
Man skal aldri ønske at noen dør, men jeg vurderer unntak fra denne regelen...
La meg si det slik, jeg hadde ikke felt en tåre...

Jeg kan ikke se for meg noe negativt ved ett slikt utfall.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: DagfinnN på søndag 04. oktober 2020, klokken 10:09
Sitat fra: knut.aulie på søndag 04. oktober 2020, klokken 00:10
Er et scenario til, Trump havner på respirator og slutter seg etterhvert til de 209 000 døde i USA.
Man skal aldri ønske at noen dør, men jeg vurderer unntak fra denne regelen...
Jeg ønsker ikke at han dør. Bare påpeker at det er et alternativ. Han er en eldre overvektig mann som har tro på malariamedisin samt har foreslått å drikke blekemiddel mot korona. Så hvis han følger egne råd (som han sikkert ikke gjør) så er det overhengende risiko.

Vet ikke helt om det ville påvirke aksjekursen til Tesla i veldig stor grad dog. For å knytte det til topik.

kodax

Dør Trump, så risikerer man at konspiratørene og ekstremistene i USA setter i gang mye ugagn.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA