Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

geirci2

#3240
Sitat fra: geirci2 på mandag 13. juli 2020, klokken 15:48
Jepp, hadde en topp på $1.792 nå nettopp... (kl. 15:48)

Tja, noe går opp og noe går ned, nå "raser" kursen nedover - i øyeblikket nede på $1.533.

Hvor aksjekursen ligger på ved børsstenging er vel et godt spørsmål?
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Rollep

Sitat fra: geirci2 på mandag 13. juli 2020, klokken 20:14
Sitat fra: geirci2 på mandag 13. juli 2020, klokken 15:48
Jepp, hadde en topp på $1.792 nå nettopp... (kl. 15:48)

Tja, noe går opp og noe går ned, nå "raser" kursen nedover - i øyeblikket nede på $1.533.

Hvor aksjekursen ligger på ved børsstenging er vel et godt spørsmål?
Morsomt å se litt på livestreamen, robotene som spiller på kasinoet jobber så det lukter svidd av prosessorene ;D

Tiger123

#3242
Sitat fra: arvid44 på mandag 13. juli 2020, klokken 11:13
Sitat fra: stefse på søndag 12. juli 2020, klokken 22:29
Bilprodusenten Tesla bør etter min oppfatning vurdere å benytte sirkusaksjen sin $TSLA til å få mer penger inn. En emisjon på 1300 dollar eller noen konvertible lån kan sikkert finansiere både bil og batterifabrikker flere plasser i verden. Hvis Musk har ambisjoner om å virkelig endre verden, har han sjansen nå. Sirkuset varer ikke evig. Litt børskrakk og renteoppgang er alt som skal til så er verdien nede i 500 igjen.
Helt korrekt, men ser ut som Tesla har nok penger for øyeblikket.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja har de det? Eneste infoen vi får er kvartalsrapportene. Som er et øyeblikksbilde av balansen. Og cash beholdningen er nok på sitt høyeste siste dag i hvert kvartal. Derfor en av grunnene til racet de kjører ved hver kvartalsslutt.

Første del av kvartalet kjøpes det inn "råvarer", og det leveres lite biler. Da vil cashbeholdningen være på sitt laveste i kvartalet. På slutten av kvartalet er det om å gjøre å fylle opp med mest mulig cash(pynte brura). "råvarene" som er kjøpt og betalt for, har blitt til salgbare produkter, og inntektene kan høstes.

Kanskje en emisjon kommer i forbindelse med 22.09.2020?

daktari

Hvordan ser en shortskvis ut på grafene egentlig?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: daktari på mandag 13. juli 2020, klokken 22:03
Hvordan ser en shortskvis ut på grafene egentlig?
Har det ikke vært flere av dem ?

Larsebass

Jeg hopper av i heisen på $1650, da det ble klart at den ikke gikk videre oppover utover dagen.

Nå får vi se om det blir noen kjøpsmuligheter utover igjen, jeg er veldig spent på kursen ut uken nå. VIX-indeksen gikk opp nesten 18% i dag, og det betyr nok mye sikring i markedet også.

Tesla X75D.

OlaM

Sitat fra: daktari på mandag 13. juli 2020, klokken 22:03
Hvordan ser en shortskvis ut på grafene egentlig?

Her er et eksempel fra februar:  :) https://elbilforum.no/index.php?topic=42672.msg878051#msg878051

Det er jo et økende rush fra de som må kjøpe, uten et tilsvarende rush fra folk som vil selge eller trade, som så gjør at de må plukke salgsordre til høyere og høyere pris. Så kommer en skarp rekyl ned når mange vil ta gevinst på den plutselig høye kursen, eventuelt åpne en ny short. Det er garantert mange som har blitt knocket ut av shortene sine nå, men den store rekylen ned igjen har ennå ikke kommet. Muligens fordi det ikke er manko på nye kjøpere, enn så lenge.
'21 3LR

DagfinnN

Sitat fra: Tiger123 på mandag 13. juli 2020, klokken 22:02
Sitat fra: arvid44 på mandag 13. juli 2020, klokken 11:13
Helt korrekt, men ser ut som Tesla har nok penger for øyeblikket.
Ja har de det? Eneste infoen vi får er kvartalsrapportene. Som er et øyeblikksbilde av balansen. Og cash beholdningen er nok på sitt høyeste siste dag i hvert kvartal. Derfor en av grunnene til racet de kjører ved hver kvartalsslutt.

Første del av kvartalet kjøpes det inn "råvarer", og det leveres lite biler. Da vil cashbeholdningen være på sitt laveste i kvartalet. På slutten av kvartalet er det om å gjøre å fylle opp med mest mulig cash(pynte brura). "råvarene" som er kjøpt og betalt for, har blitt til salgbare produkter, og inntektene kan høstes.

Kanskje en emisjon kommer i forbindelse med 22.09.2020?
Ja - det har det. Hvis de ikke hadde det, hadde Tesla selvsagt kjørt emisjon på denne høye kursen. Det gjorde de ikke. Eneste usikkerhet er hvor lang tid det ta å forberede en slik emisjon, men kursen har jo vært høg lenge.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Stikkkontakt

Kursnedgangen for TSLA og WS generelt ble trigget av at California på nytt stengte ned store deler av samfunnet.
For TSLA sin del er det nok i stor grad en berettiget bekymring om at Freemont på nytt vil bli rammet av full lockdown.
Smittetallene i California er ikke akkurat "tremendous"
Alameda County, hvor Freemont ligger, har færre innbyggere enn Bergen, men like mange smittetilfeller som Norge.. F.eks

Klykken

Snakkes veldig mye om aksjesplitt mot høsten i en eller annen grad - hvordan er tankene rundt det blant dere her? Sannsynlig?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tellus

#3250
For å vurdere smittesituasjonen må man se på antall smittede den siste uken eller to. Antall lagt inn på sykehus i perioden er også en god indikator. Akkumulert antall smittede i år har ingen verdi. California som sådan er en av de statene som har hatt en stor økning i nyregistrerte smittdede. Dette skyldes delvis at antall tester har øket, men også at det reeelt sett går feil vei. Antall sykehusinnleggelser har økt og vi kan også se at antallet døde har begynt å øke.

Her kan man følge med på smittesituasjonen i California.
https://www.worldometers.info/coronavirus/usa/california/



Counterpointer

Kursen virker å «flyte» på 1500 akkurat nå. 1800 var nok en shortsqueese.

Hva skjer når earningscall kommer og deretter battery day ?
Smittetallene må i så fall føre til ny stengning av Freemont om det skal få betydning for kursen.
Jeg tørr ikke spå.

Rollep

#3253
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 14. juli 2020, klokken 21:11
Kursen virker å «flyte» på 1500 akkurat nå.
Ja, lite action på kasinoet i dag, virker som alle sitter og spiller med $1 chips på rødt eller sort ;D

Counterpointer

Sitat fra: Rollep på tirsdag 14. juli 2020, klokken 22:00
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 14. juli 2020, klokken 21:11
Kursen virker å «flyte» på 1500 akkurat nå.
Ja, lite action på kasinoet i dag, virker som alle sitter og spiller med $1 chips på rødt eller sort ;D
1500 dollar chips da

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA