Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Om Musk forlot selskapet tror jeg aksjekursen hadde falt 10-20% over et par uker, og at den ville være tilbake til dagens nivå 1-3 måneder senere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Wenche

Sitat fra: HåkonE på torsdag 11. juni 2020, klokken 18:42
Sitat fra: RuneW på torsdag 11. juni 2020, klokken 13:02
Sitat fra: HåkonE på torsdag 11. juni 2020, klokken 09:54
Jeg er enig i at elektriske lastebiler har et stort potensiale, men vi må heller ikke glemme at Tesla kommer til å få sterk konkurranse i årene som kommer.

Jepp, at Tesla skal få sterk konkurranse i årene som kommer har de faktisk slitt med i hele sin levetid...

Når vei snakker om konkurrenter... Du skriver at verdien til Tesla ikke er basert på "fundamentale verdier". Mange betrakter Nikola som hovedkonkurrenten til Tesla i lastebilmarkedet. Har du gjort noen analyser av deres akjseverdi vs verdier/omsetning i det siste?

Sitat fra: HåkonE på torsdag 11. juni 2020, klokken 09:54
Erkjenner at dette sikkert oppfattes som veldig negativt, men poenget mitt er bare at jeg mistenker ikke alle klarer å lese mellom linjene her når det diskuteres fundamentale verdier, og det kan gi sparepengene en skikkelig kalddusj om man ikke er klar over hvilken risiko ligger i slike aksjer.  :)

Vi får bare håpe folk er litt mindre tette i pappen en det du tror, og forstår at alle aksjer er et sjansespill.

Forskjellen mellom årene som var, og tiden som kommer, er at nå begynner valgene å komme. Vi er nå 4 stykker som har solgt Tesla på jobb og valgt elbil fra et annet merke - og opplevd det som en oppgradering på flere områder. Umulig for bare få år siden. Anekdote, men beskrivende for utviklingen.

Vil du virkelig bruke en annen hypet og mer usikker aksje som et argument for at Tesla skulle på noen som helst måte være verdt slike summer? Whataboutism er blitt et aktuelt ord.  ;)

Alle aksjer er et sjansespill, men på en del aksjer henger faktisk verdien på greip med hva selskaper leverer, og bærer således med seg en annen risiko. Det man her priser inn er fremtidige store nyheter og salgstall man ikke er i nærheten av, ikke om bestillerne av pickupen faktisk henter bilen eller ikke. Det er helt greit, men det blir jo merkelig å late som aksjen er basert på hva Tesla faktisk leverer (eller har planer om å levere de neste 2-3 årene). Enten skjønner man ikke aksjer, eller så lurer man seg selv.

Alternativt kan man jo bare høre på hva Elon selv har sagt ved flere anledninger da.

Dette betyr jo ikke at aksjen går ned selvsagt, wildcards som i så stor grad er styrt av følelser og rykter kan svinge begge veier. Spør deg selv hva som skjer med verdien om Elon forlater sin rolle i morgen. Ingenting endrer seg med planer eller produksjon, mannen er jo opptatt med helt andre ting. Så spør deg om det er et tegn på sunn verdsetting av et selskap, og verdi satt på hva man faktisk leverer økonomisk. .
Du forstår deg åpenbart ikke på innovative firmaer, og hvordan de kan forandre markeder til sin fordel. Det må dog sies at Markedet generelt ikke avspeiler den nedturen som verdensøkonomien er i ferd med å møte, og at vi kan vente nedturer. For Tesla vil det gi gode kjøpsmuligheter for de som forstår hva som er i ferd med å skje. PS: Er du Foxy i ny forkledning?
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

HåkonE

Det er mulig jeg og Elon Musk ikke forstår oss på innovative firmaer, ettersom vi begge sier aksjen er overpriset. Elon`s siste svar til at aksjen passerte vanvittige 1000$ var "LOL".

"Foxy" vet jeg ikke hvem er. Er det slik at alle som setter lys på litt andre faktorer enn halleluja-stemning må være samme person?  :D

"De som forstår" ja. Dette er farlig retorikk som bidrar til at enkelte tar dumme valg. Hva er det egentlig du "forstår", Wenche? Det sier du jo ingenting om.

Tesla er en ekstremt volatil aksje. Dagens verdi er ikke basert på hva selskapet leverer økonomisk, deres patenter eller deres produksjonskapasitet. Hvis noen mener noe annet, så presenter gjerne tallene. Toyota produserte nesten 9 millioner biler i 2019 og Tesla 367 000 (mange av de ved hjelp av subsidier)....for å ta et eksempel.

Så hva er verdien basert på? I all hovedsak styrt av mengden private små-sparere og en tro på at elbiler skal overta for fossilene innen rimelig tid, stadige lanseringer av disruptiv teknologi, men at også Tesla skal være den dominerende bilprodusenten. Altså overgå Apple, men innen transport. Tesla kom med disruptiv teknologi med Model S, ladenettverk, OTA oppgraderinger, store touchskjermer, nettbestilling av bil og selvkjørende egenskaper.

Men spist er spist, og det er ingenting av dette konkurrentene nå ikke kan levere. Og i motsetning til for eks. Apple (eller Amazon), så har de slettes ikke noen faktorer som skulle tilsi at Tesla har et på langt nær like godt grep om markedet. Flere analytikere sier klart at Tesla aksjen er helt uforutsigbar, og umulig å spå. Hvorfor? Fordi verdien ikke er basert på noe fundamentalt og etterprøvbart.

Og nei, Tesla er ikke de eneste som driver med innovasjon og er i aksjemarkedet.

Konkurrentene har vist at de kan lage elbiler med like god rekkevidde, med mindre feil, vel så god - om ikke bedre komfort, bedre servicekapasitet og med et produksjonspotensiale som langt på vei overgår teltene og "produksjonshelvete" (Sitat Musk) til Tesla. De får nå også konkurranse fra Kina, og situasjonen begynner å normalisere seg mer. Det er ikke "bare" Tesla kundene må velge om de vil ha en elbil med grei rekkevidde, integrert Spotify osv. og lave driftskostnader. Slik var det lenge.

Mao. må Tesla fortsette å lansere disruptiv teknologi for å fortsette å vokse like kraftig. Og da holder det ikke med en pickup eller en enda en kraftigere elmotor. Bruk bilen din som taxi har Elon Musk snakket om lenge, men lovnadene har vi ikke sett noe resultat av. Snarere har det jo vært slik at de som har cashet ut så mye penger for systemet Elon sa "alle" burde ha, så langt nok har følt seg litt snytt.

Og jeg tror, at Elon selv var den store innovatøren og initiativtageren til alt som endret verden litt i 2012-2013. Nå er han alt for opptatt med helt andre (gigantiske) prosjekter, noe han også gir klart utrykk for.

Elektriske lastebiler syntes jeg er veldig interessant. Potensialet for besparelse i det markedet er stort. Men Tesla er nødt til å levere, og det i stort volum. Det finnes også andre aktører i det markedet.

Men igjen, denne aksjen kan fortsette å øke. Men det er en farlig å late som at det er basert på hva Tesla faktisk leverer. Da kan man ende opp med å rasjonalisere for seg selv at denne aksjen er tryggere enn hva som er tilfellet.  :)

Espen Hugaas Andersen

#2853
Verdien er basert på utsikten til fremtidige inntekter. Kanskje ser man litt langt fra og med litt rosenrøde brilller, men det betyr ikke at man ser bort i fra behovet inntekter som er i tråd med verdivurdering. Kan forsøke å se 10 år frem i tid:

Tesla Model S/X: 100k/år, $100k/stk, $10 mrd i omsetning, 20% margin -> $2 mrd inntjening
Tesla Model 3: 1000k/år, $40k/stk, $40 mrd i omsetning, 10% margin -> $4 mrd inntjening
Tesla Model Y: 2000k/år, $42k/stk, $84 mrd i omsetning, 10% margin -> $8,4 mrd inntjening
Cybertruck: 500k/år, $45k/stk, $22,5 mrd i omsetning, 10% margin -> $2,25 mrd inntjening
Cybertruck mini: 500k/år, $40k/stk, $20 mrd i omsetning, 10% margin -> $2 mrd inntjening
Tesla Semi: 50k/år, $200k/stk, $10 mrd i omsetning, 10% margin -> $1 mrd inntjening
Tesla Roadster: 10k/år, $250k/stk, $2,5 mrd i omsetning, 30% margin -> $0,75 mrd inntjening
Supercharging, service: $0 i overskudd
Tesla Energy, lagring: 1 TWh/år, $80/kWh, $80 mrd i omsetning, 10% margin -> $8 mrd inntjening
Tesla Solar Roof: 100k/år, $30k/stk, $3 mrd i omsetning, 20% margin -> $0,6 mrd inntjening
Tesla Network: 250 mrd km/år, $0,1/km, $25 mrd i omsetning, 80% margin -> $20 mrd inntjening

Totalt: $297 mrd i omsetning per år, og en inntjening på $49 mrd.

Dette er før utviklingskostnader og lignende, så man må trekke fra kanskje noe sånt som $10 mrd. Men Tesla kan sitte igjen med et overskudd på noe i området av $30 mrd/år, eller $10 mrd/år om det ikke skulle bli noe av Tesla Network.

Med en P/E på 20 vil Tesla da kunne være verdt $200-$600 mrd. Eller $1080-$3240 per aksje. Er det rimelig å se så langt frem i tid? Kanskje ikke, men markedet gjør det det vil.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

automat

Hvor mye tjener konkurrentene på elbilproduksjonen sin? Det er det som teller for aksjonærer. Mange produserer nok fortsatt elbiler med tap, og når disse ekbilene tar markedsandeler fra egne fossilbiler, så blir det jo enda dårligere butikk.

Tesla behøver ikke produsere verdens beste elbiler. De må produsere biler som er gode nok til å konkurrere ut fossilbiler, og gjøre det med størst mulig marginer. Forløpig er fossilbilkaka de kan hente markedsandeler fra bortimot uendelig stor.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Counterpointer

Sitat fra: HåkonE på torsdag 11. juni 2020, klokken 09:54
....men det er jo 190 sider her uten gode analyser av det fundamentale. En kollektiv gjettelek i stor grad drevet av eiere av produktet
Må bare komme med noen synspunkter her.
Du er ikke hverken den første eller den eneste i denne tråden (og den forrige den er videreført fra) som kommer med analyser av det fundamentale. Heldigvis er det flere som gjør det. Det setter jeg stor pris på da det har vært gode bidrag og du virker også som en kompetent fyr, som også kan bidra her.

Jeg ønsker ikke noe ekkokammer, men vil ha en dynamisk diskusjon hvor alle synspunkter kan fremmes.

Det er mange som er grunnleggende positive og jeg er nok også det, men ønsker ikke å være fanboy. En så balansert analyse som mulig er mitt ønske.

Akkurat nå den siste tiden har det vært lite provokasjoner, noe som er positivt, men også få som vektlegger nedsider, derfor ønsker jeg deg hjertelig velkommen i tråden. Utsagn som kollektiv gjettelek er vel en generell beskrivelse av aksjemarkedet? Så jeg tar det i beste mening.

Vet ikke hvor nøye du følger med, men det er mange av aktive bidragsytere i denne tråden som ikke har posisjon nå, meg inkludert.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 11. juni 2020, klokken 15:46
Jeg solgte 1/3 i går. Vi nærmer oss et punkt der jeg kan vurdere å selge alt.

Jeg syns TSLA er i overkant dyr for øyeblikket,
Kan virke som det var flere enn deg som tenkte dette nå. Ikke utenkelig at droppet til 970 var de som ønsket å ta ut ATH gevinst og at dette vil rette seg opp i dag av alle som tenker at nå vil jeg inn på oppturen.

Når skal markedet generelt og TSLA spesielt ta inn fortsatt økende Covid 19 smittetall og dårlige Q2 tall?

daktari

Det mest uforutsigbare er vel om nasjonene vil gi støtte til tradisjonelle industri som f.eks. Toyota.
Hvis Tesla sin produksjon blir billigere enn tradisjonelle biler vil de kanskje kapre disse markedsandelene.
De kommer ikke til å være alene, både PSA og VW ser ut til å ha bærekraftige ev-plattformer.
Eks: Jeg hadde en billig japansk lånebil her om dagen, skikkelig møkk, men den koster bare ca €20.000 i Tyskland med mva. og "alt utstyr." Den hadde omtrent samme plass som Model 3, brukte nesten ikke drivstoff og er altså under halve prisen. De store firmaene selger jo millioner av slike enkle greier hvert år.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Speeder

Sitat fra: daktari på lørdag 13. juni 2020, klokken 13:23
Det mest uforutsigbare er vel om nasjonene vil gi støtte til tradisjonelle industri som f.eks. Toyota.
Hvis Tesla sin produksjon blir billigere enn tradisjonelle biler vil de kanskje kapre disse markedsandelene.
De kommer ikke til å være alene, både PSA og VW ser ut til å ha bærekraftige ev-plattformer.
Eks: Jeg hadde en billig japansk lånebil her om dagen, skikkelig møkk, men den koster bare ca €20.000 i Tyskland med mva. og "alt utstyr." Den hadde omtrent samme plass som Model 3, brukte nesten ikke drivstoff og er altså under halve prisen. De store firmaene selger jo millioner av slike enkle greier hvert år.
Men hvor mye tjener de på disse 20k€ bilene? 10%? 5%? 1 million biler = 1-2 milliarder €?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

emurof

#2860
Sitat fra: HåkonE på torsdag 11. juni 2020, klokken 09:54Kan være...kan også være. Det bekrefter jo poenget mitt. Ikke noe kritikk til deg, men det er jo 190 sider her uten gode analyser av det fundamentale. En kollektiv gjettelek i stor grad drevet av eiere av produktet (som selvsagt gir en sterk positiv undertone). Det er helt greit, og det har jo vært en flott reise for de som gikk inn tidlig. Og hvem vet (!), kanskje det fortsatt er rom for en hyggelig opptur.

Alt du snakker om er priset inn i aksjen for lenge siden, og vel så det. Tesla har alt for lite verdier eller omsetning til å forklare prisingen. Se på produksjonsvolumet, eiendelene og alt Toyota driver med, og det ringer INGEN bjeller når aksjen til Tesla går over? Hvis Elon Musk hadde forlatt Tesla i morgen, hva hadde skjedd med aksjen? Og hvis man er enig i at det kunne sendt aksjen kraftig ned, hvilke fundamentale verdier er egentlig aksjen basert på når et ansikt (som uansett er opptatt med enorme prosjekter innenfor både tunneler, reiser til Mars og kunstig intelligens) avgjør så mye?

Hvordan vet du hva som er priset inn i aksjen? Ser man for eksempel på en nylig rapport fra en analytiker som tok ned Tesla til "hold" så er tallene hans basert på at Tesla ligger på nærmest 2020-nivå på leveranser om fem år eller hva det var. Analytikerne har konsekvent undervurdert Tesla.

Disse samme analytikerne hadde ingen tro på at Tesla ville klare å skalere produksjonen av Model 3, og de var generelt ekstremt negative. Tesla har klart alt disse analytikerne trodde de ikke ville klare.

Og "hvis Steve Jobs hadde forlatt Apple i morgen" eller "hvis Jeff Bezos hadde forlatt Amazon i morgen, hva hadde skjedd med aksjen"... Skal man tenke slik så må jo alle selskaper prises til null for det er alltid en teoretisk mulighet for at det skjer et eller annet.

Hvordan vet du hvor mye av Elon Musk som er "priset inn"? Husker du katastrofespådommene da Steve Jobs døde? Tesla er ikke bare Elon Musk, men en hel kultur innenfor bedriften. Elon Musk omgir seg med folk som vet hva de driver med, og som deler hans visjon. Det kan selvsagt være at det ville vært en katastrofe dersom han forsvant, men det kan også være at Tesla klarer seg fint videre også. For Tesla er som sagt mer enn bare Elon Musk.

SitatJeg er enig i at elektriske lastebiler har et stort potensiale, men vi må heller ikke glemme at Tesla kommer til å få sterk konkurranse i årene som kommer. Konkurrentene har fomlet i timen enn så lenge. Men allerede nå velger mange kunder europeiske el-SUV over Model X, og de er konkurransedyktige på pris til tross for det "enorme forspranget" Tesla skulle ha på produksjon. Denne type konkurranse vil Tesla i fremtiden også møte i sitt satsningsområde: Y og 3. Kundene begynner nå å noe å velge mellom, og den store bølgen elbiler er fortsatt ikke her.

ARK Invest har vel et kursmål på en del år på 7.000 dollar (med ytre kursmål på 15.00-15.000 dollar), og da har de tatt utgangspunkt i at Tesla har under 20% eller så markedsandel på elbiler. De så seg nylig nødt til å heve forventet markedsandel fordi den lenge ventede konkurransen uteble. Og denne viruskrisen gjør sannsynligvis bare at Tesla drar lenger fra.

Hvorfor forutsetter du at dagens kurs må innebære at Tesla har nærmest monopol?

SitatTesla har historisk hatt store utfordringer både med tanke på produksjonskapasitet, forsinkelser, kvalitet/service osv. Elon er jo mr Tesla, men hvor lenge skal han ha en rolle nær sagt kun på papiret?  Virker ikke som en eneste krone av potensielle utfordringer eller endringer er priset inn i aksjen - alt skal gå etter master-planen og disruptiv innovasjon skal prege de neste 10 årene.

Alle bilprodusenter har hatt store utfordringer. Nå nylig måtte Ford tilbakekalle enorme mengder biler fordi dørene driver og åpner seg i fart.

Elon, rolle på papiret? Hva snakker du om?

Ting har stort sett gått etter planen hos Tesla, selv om det ikke har skjedd nøyaktig etter tidsskjema.

SitatErkjenner at dette sikkert oppfattes som veldig negativt, men poenget mitt er bare at jeg mistenker ikke alle klarer å lese mellom linjene her når det diskuteres fundamentale verdier, og det kan gi sparepengene en skikkelig kalddusj om man ikke er klar over hvilken risiko ligger i slike aksjer.  :)

Når folk begynner å snakke om "fundamentale verdier" så høres det for meg ut som de ønsker å vurdere Tesla som et etablert selskap med lav vekst og ikke et selskap i sterk vekst med stor ledelse som har snudd hele markedet opp-ned.

Hvordan vurderer du potensialet i selvkjørende taxinettverk inn i "fundamentale verdier"? Hva med Tesla som kraftleverandør? Hva med Tesla som Software as a Service-selskap? Hva med Tesla som innholdsleverandør (musikk, film, spill)? Er dette priset inn i disse "fundamentale verdiene" dine?

SitatSuksesshistoriene på de som gikk inn på BTC når den var en promille av dagens, og i dag kan flytte til st.tropez verserer på omtrent alle krypto-forum, og bidrar til å gi nye(re) investorer håp og hause opp stemningen. Jeg ser de samme tendensene på enkelte tech-aksjer, Tesla inkludert. Jeg kjøpte meg inn i BTC på 1500 kr (som da var dyrt), og på et tidspunkt var den verdt over 160 000. Selv i den perioden var det mange som snakket om fundamentale verdier, og hvordan dette kom til å endre pengemarkedet for alltid. "Eksperter" uttalte til Blomberg at dette kunne lett passere 1 million kroner, og for mange var toppen nær sagt uendelig om man tok høyde for maks antall BTC og verdens pengemarked. Alt virket så logisk. Så datt det ned til 27 000, kun drevet av de samme følelsene som presset verdien opp.

Jeg skjønner ikke hvorfor du begynner å blande Bitcoin inn i en diskusjon om et selskap som har solgt over en million biler og som er i ferd med å dominere markedet.

Du kan like gjerne nevne Amazon, der den stadig nådde nye topper og "ingen" trodde den kunne fortsette oppover, men det stoppet aldri. Samme med Apple og flere andre. Akkurat som disse, så har Tesla produkter som er ufattelig populære og som er en del av den globale kulturen.

Spør hvem som helst under 25 hva slags bil de ønsker og svaret er nesten garantert Tesla. De yngste tenker bare på Tesla. En hel generasjon vokser opp med Tesla som det som er "bil" for dem.

emurof

Sitat fra: HåkonE på fredag 12. juni 2020, klokken 08:43Tesla er en ekstremt volatil aksje. Dagens verdi er ikke basert på hva selskapet leverer økonomisk, deres patenter eller deres produksjonskapasitet. Hvis noen mener noe annet, så presenter gjerne tallene. Toyota produserte nesten 9 millioner biler i 2019 og Tesla 367 000 (mange av de ved hjelp av subsidier)....for å ta et eksempel.

Så Tesla skal prises kun ut fra siste kvartalsapport og ingen forventet fremtidig utvikling og inntjening?

SitatKonkurrentene har vist at de kan lage elbiler med like god rekkevidde, med mindre feil, vel så god - om ikke bedre komfort, bedre servicekapasitet og med et produksjonspotensiale som langt på vei overgår teltene og "produksjonshelvete" (Sitat Musk) til Tesla. De får nå også konkurranse fra Kina, og situasjonen begynner å normalisere seg mer. Det er ikke "bare" Tesla kundene må velge om de vil ha en elbil med grei rekkevidde, integrert Spotify osv. og lave driftskostnader. Slik var det lenge.

Det er beskrivende at du tyr til uærligheter og blander inn "produksjonshelvete", som er et tilbakelagt stadium. Det Musk snakket om da han brukte det ordet var en konkret periode der de jobbet ekstremt hardt med å skalere opp produksjonen. Nå er de gjennom det, og det ser man blant annet på hvor raskt de har fått fabrikken i Kina opp i produksjon.

Disse konkurrentene er sikkert fine de, men de er ofte bare fossilbiler der motoren er byttet ut med elektrisk. Det er som de stakkarslige forsøkene Apple-konkurrenter prøvde seg på da de innså at Apple var i ferd med å knuse dem. Jada, de kom med berøringstelefoner og mange "foretrakk" disse, men de kunne ikke måle seg mot Apple og hvor fremtidsrettet Apples telefoner var.

Hva er konkurransen i Kina? Tesla er svært populært i Kina, og myndighetene der kunne nesten ikke vente med å få en egen fabrikk der for å dekke etterspørselen.

emurof

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 12. juni 2020, klokken 10:09
Verdien er basert på utsikten til fremtidige inntekter. Kanskje ser man litt langt fra og med litt rosenrøde brilller, men det betyr ikke at man ser bort i fra behovet inntekter som er i tråd med verdivurdering. Kan forsøke å se 10 år frem i tid:

Problemet her er at kursmål i markedet i dag baserer seg å kortsiktighet. Når analytikere kommer med kursmål så er det kanskje opp til 1-2 år frem i tid. Da går man glipp av nettopp det du prøver på her, nemlig å se lenger frem i tid.

Du spør om det er rimelig å se så langt frem i tid. Vel, det kommer jo an på hva hver enkelt har som tidshorisont. Jeg sitter med en tidshorisont på mange år fremover. Da nytter det ikke å sitte og spikke fliser på forventet inntjening til neste år.

DagfinnN

Sitat fra: HåkonE på torsdag 11. juni 2020, klokken 18:42
Vi er nå 4 stykker som har solgt Tesla på jobb og valgt elbil fra et annet merke - og opplevd det som en oppgradering på flere områder. setting av et selskap, og verdi satt på hva man faktisk leverer økonomisk. .
Vil du være konkret her slik at vi tror deg: Hvilken Tesla hadde de og hva har de byttet til?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Counterpointer

Sitat fra: DagfinnN på søndag 14. juni 2020, klokken 18:56
Sitat fra: HåkonE på torsdag 11. juni 2020, klokken 18:42
Vi er nå 4 stykker som har solgt Tesla på jobb og valgt elbil fra et annet merke - og opplevd det som en oppgradering på flere områder. setting av et selskap, og verdi satt på hva man faktisk leverer økonomisk. .
Hvilken Tesla hadde de og hva har de byttet til?
Det er vel temmelig sikkert at de har byttet fra S/X og til E-tron.
Det er ingen annen gruppe elbilister som er så erklært fornøyde med bilen sin.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA