Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Tiger123

Sitat fra: knut.aulie på søndag 19. april 2020, klokken 12:06
Prediksjoner;

Earnings call = stabil kurs

Battery day = oppgang i kursen

2. Quarter = nedgang

Earnings call = kraftig nedgang

3. Quarter = ytterligere nedgang ?

Earnings call = noenlunde stabilt

4. Quarter = stabilisering /svak oppgang

Er det noen som har oversikt eller husker sånn cirka hva tidligere "eventer" gjorde med aksjekursen?

Jeg ser folk begynner å snakke om battery day i mai, resultatene den 29. april osv. Men jeg kan ikke huske at de siste "racene" har kommet etter spesifikke nyheter? Q4 overrasket jo, men da var kursen 600+ allerede? Jeg ble ihvertfll ikke varslet om de på forhånd.. :)

geear

Har vel heller gått andre veien etter slike nyheter.

Jeg går bare og venter på at korona og oljeprissmellen kommer. Slik det ser ut nå, med oljepris som vippa ned i 16 dollar i natt, så vil det komme masseoppsigelser i olja over hele verden, og det igjen påvirker kjøpekraft blant normalt sett ganske kjøpesterke grupper, og gir en generell pessimisme i markedet, og nye biler er ikke akkurat det første man kjøper.

TeslaK

Veldig opp og ned nå...men mange selskaper er jo omtrent tilbake til all-time-high nivå. Litt rart, syns nå jeg. Krisen er vel over.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Counterpointer

Var jo en dipp ned på høy 600 og så rett opp mot midt 700.

Ikke lett å skjønne hvorfor det svinger, det følger jo bare delvis generell børstrend.

lightscribe

Mindre pendling, ingen som tar fly og en verden som bruker 30 millioner mindre fat olje hver dag.

Tror ikke OPEC har kontroll: Oljeprisen er blitt avhengig av korona vaksine...eller immunitet.

Har ikke peiling hva det betyr for Tesla aksjen...den beveger seg jo bare oppover...9% opp i dag!

z4rd

Er en del signaler om at man skal begynne å leve med viruset. Ref. turistministre i EU jobber for å «normalisere» ting med felles tiltak.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Tellus

At vi må leve med dette viruset en god stund er opplagt, men tror man at verden går videre som om viruset ikke eksisterer blir man nok skuffet. Beste scenario nå tror jeg vil være å få til en ny normalitet hvor vi har makter på holde smittespredningen på nivå vi kan leve med. For å lykkes med det trenger vi å få på plass et stort apparat med testing og smittesporing. I tillegg må befolkningen fortsatt oppføre seg på en ansvarlig måte. I Norge tror jeg vi kan få til noe slikt. Tror også at mange andre land i Europa kan makte noe tilsvarende. I USA tror jeg ikke de får det til dessverre. Når det gjelder den tredje verden er jeg ganske pessimistisk. Der vil sannsynligvis epedimien gå si gang.

turfsurf

Sitat fra: Tellus på mandag 27. april 2020, klokken 23:17
Når det gjelder den tredje verden er jeg ganske pessimistisk. Der vil sannsynligvis epedimien gå si gang.
Det gjøres da tiltak der og, gatene i Nairobi er f.eks tomme. Men ja, generelt blir de nok vesentlig hardere rammet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

z4rd

#2678
Akkurat nå er det også blitt pumpet inn ganske mye penger i systemet, samt gitt ulike garantier og redningspakker på utallige milliarder i mange land. Statsstøtte i slik form harmoniserer godt med aksjemarkedets utvikling nå på kort sikt. En del selskaper vil følgelig merke den nye realiteten hardere på Q2/Q3/Q4-resultatene enn nå i Q1, men jeg tror ikke Tesla er en av disse.

Også er det en vesentlig X-faktor med TSLA at det er veldig mange shortere der ute - og når disse trekker seg så skjer det stadig nye ting med aksjen :) Leste nå at det er shortsalg tilsvarende 14,3 milliarder dollar i aksjen.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

o.b.lix

Sitat fra: z4rd på tirsdag 28. april 2020, klokken 07:37
En del selskaper vil følgelig merke den nye realiteten hardere på Q2/Q3/Q4-resultatene enn nå i Q1, men jeg tror ikke Tesla er en av disse.

Også Tesla har hatt stengt produksjon i april, og de har problemer med transport. Så Q2 er nok ikke veldig gode. Litt senere er disse problemene løst, men da risikerer at den nye finanskrisen gjør at folk kjøper færre biler.

Rammer kanskje ikke Tesla så hardt, spesielt ikke med model Y i produksjon?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Counterpointer

Har begynt å følge Tesla Daily podcast. Virker faktabasert men positiv grunnholdning.


https://youtu.be/BrTqowJDdKs

Hva synes folk om han?

Finnes det andre gode kilder til TSLA info som dere bruker aktivt?

ElbilJohn

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 28. april 2020, klokken 11:51
Har begynt å følge Tesla Daily podcast. Virker faktabasert men positiv grunnholdning.


https://youtu.be/BrTqowJDdKs

Hva synes folk om han?

Finnes det andre gode kilder til TSLA info som dere bruker aktivt?

Jeg liker tesla daily. Han tar for seg tesla som bil, selskap og investeringsobjekt. Han er jo veldig bull, men føler han ikke er like fanboyfjern som enkelte andre.
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

z4rd

Interessante detaljer (og en del gammelt nytt) i denne artikkelen:

SitatSome analysts believe that part of the reason why Tesla has a large valuation is that it is valued like a software company.

https://electrek.co/2020/04/27/vw-admits-tesla-lead-software-leak-internal/

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Counterpointer

Sitat fra: ElbilJohn på tirsdag 28. april 2020, klokken 13:48
Han er jo veldig bull, men føler han ikke er like fanboyfjern som enkelte andre.
Det er noen det er vanskelig å høre på.

Hyperchange orker jeg rett og slett ikke.
Har også kuttet ut Now you know, de er i og for seg sympatiske, men har jo ikke et kritisk bein i kroppen og er for fjollete.

Counterpointer

Sitat fra: z4rd på tirsdag 28. april 2020, klokken 19:52
Interessante detaljer (og en del gammelt nytt) i denne artikkelen:

SitatSome analysts believe that part of the reason why Tesla has a large valuation is that it is valued like a software company.

https://electrek.co/2020/04/27/vw-admits-tesla-lead-software-leak-internal/
Fred og Seth har gode kilder i Tesla, de kan være litt kritiske men er mest positive. De er umulig å unngå skal en ha litt oversikt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA